Gå til innhold

Sykt barn dager, er det 10 dager til hver forelder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mannen din kan bruke omsorgsdager selv om han er sykemeldt. Det går på to ulike kvoter, så han kan være hjemme med sykt barn og være sykemeldt samtidig. 

Anonymkode: 21a6b...790

Det er ikke alle som kan seg av et sykt barn en hel dag mens de er syke selv. 

Anonymkode: 76854...dc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hver forelder har 10 omsorgsdager per år. Ut dette året har hver forelder doblet dette - altså 20 per forelder. MEN, når jeg nå har brukt opp de 10 ordinære dagene og barnet mitt blir sykt igjen - så får ikke jeg lov av arbeidsgiver å bruke av de resterende 10 dagene. Jeg får kun bruke de dagene dersom barnet er i karantene, har corona eller at barnehagen er stengt pga corona.

Jeg synes dette høres rart ut, i og med at andre sykdommer også eksploderer nå. Burde ikke omsorgsdagene gjelde sykdom generelt sett? Vet noen noe mer om dette? Tar min arbeidsgiver feil? Eller tar jeg feil?

Anonymkode: aef0f...7d8

Her tar arbeidsgiver feil. Det er faktisk motsatt. En kan nå få ekstra dager ettersom dager som har blitt brukt på stengt skole og barnehage ikke skal inngå i de 20 dagene

Anonymkode: 8e0b1...22b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er mine barn over 12 år. Men da de var mellom 9-12 fikk jeg ofte høre fra en kollega at når de er så stor kan de klare seg selv hjemme selv om de er syke. For det gjorde hun med hennes barn. For det er irriterende når folk må være hjemme med syke barn.
Heg har alltid vært hjemme med barna mine når de har vært syke. Meg eller far. 
Barna er små en gang, og vi har rett til å være hjemme for å ta oss av barna våre når de er syk. 
Angrer ikke et sekund på at jeg har vært hjemme med de. 
Samme kollegaen tok seg fri for å bli med barnet sitt på 18(!!) på en undersøkelse på sykehuset.. 

Lett å kritisere andre, når en ikke evner å se seg selv. 

Anonymkode: 0f1ca...fd5

Du selv irriterer deg over at din kollega kritiserer deg, så hvorfor gjør du det samme? 

«18!!!» ? Hva så? Hva vet du om hvilke vanskeligheter eller problemer hennes barn går igjennom? Kanskje 18 åringen har angst eller lignende. Kanskje det er en skummel og ubehagelig undersøkelse? Igjen hva vet du om det til å kunne gjøre narr av at hun støtter barnet sitt uansett alder. 

Jeg hadde støttet deg helt å holdent om du hadde droppet siste halvdel av innlegget ditt. Smålig. 

«Lett å kritisere andre når en ikke evner å se seg selv». Dobbeltmoralsk 

Anonymkode: 53707...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå er mine barn over 12 år. Men da de var mellom 9-12 fikk jeg ofte høre fra en kollega at når de er så stor kan de klare seg selv hjemme selv om de er syke. For det gjorde hun med hennes barn. For det er irriterende når folk må være hjemme med syke barn.
Heg har alltid vært hjemme med barna mine når de har vært syke. Meg eller far. 
Barna er små en gang, og vi har rett til å være hjemme for å ta oss av barna våre når de er syk. 
Angrer ikke et sekund på at jeg har vært hjemme med de. 
Samme kollegaen tok seg fri for å bli med barnet sitt på 18(!!) på en undersøkelse på sykehuset.. 

Lett å kritisere andre, når en ikke evner å se seg selv. 

Anonymkode: 0f1ca...fd5

Det var nok fri med trekk i lønn. Tenkte først at det var pga diagnose. Men det er uansett bare opp til barnet er opp til 18 år. Så hvis barnet er fyllt 18 år, så gjelder jo ikke det.

Anonymkode: 72526...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...