Gå til innhold

Fortelle det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg har en gutt på 11 år. Gutten har en kompis som jeg traff på bussen i dag. Han satt foran meg på bussen med flere venner. Og den språkbruken hans sjokkerte meg. Han sa: er fitta til mora di god? Du kan pule søstra di.

Bør jeg fortelle min bekjent at sønnen henger med sånne venner? 

Anonymkode: 34785...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde nok ikke jeg gjort. Hadde det vært en venninne så hadde jeg kommentert det men ikke til en bekjent. Dessuten så er det alltid en eller annen tulling i hver klasse som har ræva språkbruk man kan ikke hindre barna i å være med slike, men lære barna til å snakke skikkelig. Skal de tøffe seg å snakke drit så kan de gjøre det når de er alene, altså ikke på buss eller rundt masse folk for "sjokkfaktoren". Denne gutten var nok høy i hatten for han hadde publikum. 

Hadde du sett barnet hennes som oppførte seg slik så synes jeg du kunne gitt henne beskjed om at han oppførte seg som en idiot på bussen. Men en venn av barnet, det ser jeg ikke noe vits i.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En bekjent av meg har en gutt på 11 år. Gutten har en kompis som jeg traff på bussen i dag. Han satt foran meg på bussen med flere venner. Og den språkbruken hans sjokkerte meg. Han sa: er fitta til mora di god? Du kan pule søstra di.

Bør jeg fortelle min bekjent at sønnen henger med sånne venner? 

Venn av en venn av venn av en venn av venn...

Anonymkode: a1a97...ce7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venn av en venn av venn av en venn av venn...

Anonymkode: a1a97...ce7

Moren til en venninne av min eldste datter 

Skrevet

Jeg tipper hun er klar over det, snakker han sånn på bussen så gjør han det sikkert på besøk også. Det gjør i alle fall min sønns kompis. Kan ikke si jeg er overbegeistret for språkbruken, men anser det ikke som alvorlig nok til å hindre dem i å være sammen. Han har det bare i kjeften og gjør ikke noe galt ellers. Sønnen min vet at det er helt uaktuelt å snakke sånn, og har ikke tatt etter så jeg har hørt det i alle fall.

Anonymkode: 27307...a6e

• Liker 1
Skrevet

Ja, det skal du. Redd Barna har mye informasjon om dette, at barn med sterkt (avvikende) seksualisert språkbruk er man nødt til å ta tak i og være obs på. 

• Liker 2
Skrevet
Mnjah skrev (1 time siden):

Ja, det skal du. Redd Barna har mye informasjon om dette, at barn med sterkt (avvikende) seksualisert språkbruk er man nødt til å ta tak i og være obs på. 

Veldig enig! Bør ikke ignoreres

Anonymkode: cf619...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...