Gå til innhold

Baby, baby! på NRK – familiedrama om tenåringsgraviditet og familieproblemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har sett denne fine serien? :) 

Hvis dere ikke har sett den anbefales den på det varmeste. Veldig fin serie om to vanlige, finske familier. Handler om infertilitet og spontanabort, tenåringsgraviditet, tenåringsliv på bygda og ønske om å komme seg vekk derfra, karriere vs. familieliv, alkoholisme m.m. Komplekse og realistiske karakterer. Føles veldig ekte uten å være tung.
Den ligger bare i NRKs nettspiller i ti dager til før den forsvinner, så skynd deg å se om du ikke allerede har sett den. 

Anonymkode: 41fcd...ca9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har sett serien og som vil diskutere ekteskapet til Sara og Henrik?

Jeg heier på familier som ikke er A4, på at kvinner kan ha karriere og være mødre, på at fedre er like gode omsorgspersoner for barna. Så jeg kunne ønske at jeg likte Sara bedre. Men jeg misliker at hun er så ego, og egentlig ikke tar hensyn til Henrik. Hva godt får egentlig Henrik ut av det ekteskapet? Bortsett fra at de virker å ha et godt sexliv, og at de har vent seg til hverandre gjennom et langt ekteskap, så forstår jeg ikke hva han får ut av det når hun er så emosjonelt og mentalt fraværende. Det er liksom bare hun som bestemmer ting; Hun har bestemt at de skal være særboere. Det er hun som kommer på besøk til ham når det passer for henne. Jeg synes heller ikke hun er spesielt støttende når Henrik trenger det, hun stiller opp litt halvhjertet, synes jeg. 
Kunne egentlig ønske at serien hadde vist et velfungerende særboerskap for det tror jeg ikke at jeg har sett på film/TV-serie før. Synes at serieskaperne kunne laget en annen storyline for Henrik uten at det ville skadet serien på noe vis, og med en annen storyline kunne ekteskapet vært bedre. Tror faktisk at det hadde vært interessant å se et velfungerende, langvarig særboerskap oppmot Pia og Mikas A4-kjernefamilie. Ikke fordi det ene er bedre eller dårligere enn det andre, men bare for å vise at det går an å organisere familien sin på ulike måter. 

Anonymkode: 41fcd...ca9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Likte godt denne serien! Tenkte å se den igjen, men finner den ikke 😕

Anonymkode: e842f...c83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...