Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjereste snorker Og jeg får ikke sove. Jeg bruker ørepropper og det funker Greit. Men våkner inimellom fordi han gnisser tenner og snorker Kjempe høyt. Nå har jeg sagt at han må gå til en snorkeklinikk og se om han kan få Noen hjelp. Og Hvis ikke hjelp finnes så må jeg bare leve med det. Men nå er det sån att jeg har Kjempe dårligt samvite fordi jeg er veldigt gla i han. Og vil ikke tvinge han til noe. Han må åsså betale 400 i egenandel, og kanske mer kostnader som kommer på det. Vi har ikke Så go ekonomi så 400 kan bli mye. 

bør jeg ha dårlig samvite? 

Anonymkode: d2670...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

400 kr pr gang? Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for at han snorker? Er det du som har fått han til å snorke? Dere kan jo sove på hvert sitt rom hvis du får mindre dårlig samvittighet av det? Søvn må du ha uansett. Ingen fungerer uten søvn. Tviler på at han blir så fornøyd med en sur og gretten samboer. Da vil han sikkert heller gå på den klinikken, eller sove på hver deres rom.

Anonymkode: 9bff9...045

Skrevet

Eh, hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for å ville sove godt? Blir han sur på deg for dette? Eller har du bare dårlig samvittighet uten grunn? :) alle trenger god søvn.  Min partner snorker også, og vi har avtalt at jeg vekker han om han ligger på ryggen og det blir helt ille. Skjer et par ganger i mnd. Ingen tar skade av det, men det er hva vi er enige om. 

Alternativet er to soverom. 

Anonymkode: a403f...55c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eh, hvorfor skal du ha dårlig samvittighet for å ville sove godt? Blir han sur på deg for dette? Eller har du bare dårlig samvittighet uten grunn? :) alle trenger god søvn.  Min partner snorker også, og vi har avtalt at jeg vekker han om han ligger på ryggen og det blir helt ille. Skjer et par ganger i mnd. Ingen tar skade av det, men det er hva vi er enige om. 

Alternativet er to soverom. 

Nei får dårligt samvete fordi det føles ut som jeg maser på han eller tvinge han til noe som ikke er ett problem Hvis ikke jeg er i samme rom… men det går nokk fint. Takk for svar ☺️

Skrevet

Han kan få en bittskinne hos tannlegen og hvis han legen mener at han trenger det, så kan han få alt dekket eller kun betale en liten egenandel.

Be han ta en tur til fastlegen med den snorkingen sin

Anonymkode: 51432...103

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ha dårlig samvittighet fordi HAN ødelegger søvnen din? Har han prøvd snorkeskinne? Det funker her, som regel, men ikke alltid. Å sove med en som snorker er faktisk helseskadelig, og det kan skape unødig aggresjon i et forhold. Bryr han seg, så gjør han det han må for at din søvn skal bli bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han kan få en bittskinne hos tannlegen og hvis han legen mener at han trenger det, så kan han få alt dekket eller kun betale en liten egenandel.

Be han ta en tur til fastlegen med den snorkingen sin

Ja han folk henvisning fra fastlegen til øre nese hals. Før utredning. Kan han få Bitteskinne der og? :)

Skrevet
Løvejenten skrev (7 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal du ha dårlig samvittighet fordi HAN ødelegger søvnen din? Har han prøvd snorkeskinne? Det funker her, som regel, men ikke alltid. Å sove med en som snorker er faktisk helseskadelig, og det kan skape unødig aggresjon i et forhold. Bryr han seg, så gjør han det han må for at din søvn skal bli bedre.

Jeg får det egt fordi han må betale egenandel og kanske må betale enda med for bitteskinne eller behandling. Jeg vet ikke Hva som må til. Han jobber veldigt mye , 6 dager i uken og får ikke så go lønn. Også har han lit privat gjeld som han betaler hvar mnd. Så kommer jeg og tvunget han på snorkeklinikk, mens det er jeg som stør meg på snorkinga og ikke han. Men jeg Skjønner nå at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet nå Etter svar her fra KG. Så Takk ☺️ Kanske jeg og kan spare Litt og betale det for han, eller at vi deler på det. Det ordner seg ! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja han folk henvisning fra fastlegen til øre nese hals. Før utredning. Kan han få Bitteskinne der og? :)

Tror nok han må til tannlegen, men dette er jo bare å spørre om

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får det egt fordi han må betale egenandel og kanske må betale enda med for bitteskinne eller behandling. Jeg vet ikke Hva som må til. Han jobber veldigt mye , 6 dager i uken og får ikke så go lønn. Også har han lit privat gjeld som han betaler hvar mnd. Så kommer jeg og tvunget han på snorkeklinikk, mens det er jeg som stør meg på snorkinga og ikke han. Men jeg Skjønner nå at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet nå Etter svar her fra KG. Så Takk ☺️ Kanske jeg og kan spare Litt og betale det for han, eller at vi deler på det. Det ordner seg ! 

Men det må du ikke tenke på. Evt kan han legge seg på et annet rom/sofaen, slik at din nattesøvn ikke blir ødelagt. Men for sin egen del er det lurt å komme seg til legen, han kan lide av søvnapne, som er helseskadelig for han også. 
Jeg unner deg god søvn ihvertfall 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror nok han må til tannlegen, men dette er jo bare å spørre om

Men burde ikke øre nese hals sende han videre til Tannlege Hvis di mener att han burde få bitteskinne for snorkinga? Uff høres dyrt ut 😞

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men burde ikke øre nese hals sende han videre til Tannlege Hvis di mener att han burde få bitteskinne for snorkinga? Uff høres dyrt ut 😞

Du får kjøpt snorkeskinne på apoteket også, som du tilpasser selv hjemme. Kan tenke meg at den hos tannlegen er vesentlig bedre, men som en midlertidig løsning ville jeg prøvd den på apoteket først. Den koster rundt 500,- 

Skrevet
Løvejenten skrev (2 minutter siden):

Men det må du ikke tenke på. Evt kan han legge seg på et annet rom/sofaen, slik at din nattesøvn ikke blir ødelagt. Men for sin egen del er det lurt å komme seg til legen, han kan lide av søvnapne, som er helseskadelig for han også. 
Jeg unner deg god søvn ihvertfall 😊

Takk! Ja jeg har lest det at det kan være skadelig for helsen hans og derfør vil jeg også at han tjekker det opp. Og i tillegg fordi jeg ikke får sove. Jeg føler meg Litt bedre Etter svarene her på KG. Har fortsatt dårligt samvite ovenfor ekonomin å så… men det må bare ordne seg! Takk igjen ☺️

• Liker 1
Skrevet
Løvejenten skrev (4 minutter siden):

Du får kjøpt snorkeskinne på apoteket også, som du tilpasser selv hjemme. Kan tenke meg at den hos tannlegen er vesentlig bedre, men som en midlertidig løsning ville jeg prøvd den på apoteket først. Den koster rundt 500,- 

Uff det blir Litt for mye med 900 nok på ei uke…. Han må jo fortsatt gå på øre nese hals timen. Jeg satser på at han får hjelp der, ska be han om å huske å si ifra til dem om bitteskinne. Takk for svar! 

Skrevet

Du må faktisk ikke bare holde ut. Du kam gjøre det, men du må ikke.

For meg er god søvn såpass viktig at det er uaktuelt med en partner som snorker jevnlig. Såpass at det gjør at folk blir valgt bort eller blir særboere med få overnattinger om de snorker mer enn det "vanlige" ved forkjølelse og fylla. 

Om du vil bli  så håper jeg du får kommunisert behovet ditt og at han tar det på alvor. 

Anonymkode: 7ed89...717

Skrevet

Når det er så ille at du våkner av det med ørepropper, så kan det være at han feiler noe. Søvnapne feks. Han bør bestille time hos fastlegen først. Det er ikke bare snakk om at du skal sove gjennom natten, men også at han må sjekke seg for alvorlig sykdom. Er han overvektig?

Anonymkode: e8594...cc0

• Liker 1
Skrevet

Du må faktisk ikke bare holde ut. Du kam gjøre det, men du må ikke.

For meg er god søvn såpass viktig at det er uaktuelt med en partner som snorker jevnlig. Såpass at det gjør at folk blir valgt bort eller blir særboere med få overnattinger om de snorker mer enn det "vanlige" ved forkjølelse og fylla. 

Om du vil bli  så håper jeg du får kommunisert behovet ditt og at han tar det på alvor. 

Anonymkode: 7ed89...717

Neida jeg Skjønner det veldigt godt. Er viktigt både for meg og han. Men jeg glemte vel å si i inlegge at jeg har dårlig samvitighet pga ekonomi og att det kan bli dyrt. Og fordi det føles som at jeg tvinger han in i noe som in koste en del. Vi har ikke så god ekonomi, så 400 nok her Og der kan bli mye. Speciellt Hvis behandling koster extra. Men jeg har fått gode svar her på KG og er blitt mer optimistisk. Og det der med penger må bare ordne seg. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det er så ille at du våkner av det med ørepropper, så kan det være at han feiler noe. Søvnapne feks. Han bør bestille time hos fastlegen først. Det er ikke bare snakk om at du skal sove gjennom natten, men også at han må sjekke seg for alvorlig sykdom. Er han overvektig?

Anonymkode: e8594...cc0

Han var hos fastlegen for å få henvisning till snorkeklinikk/ øre nese hals. Da tok fastlegen blodprøve. Ikke Noen sykdommer og ikke Noen feil. Og Nei han er ikke overvektig. Han er slank :) 

Skrevet

Neida jeg Skjønner det veldigt godt. Er viktigt både for meg og han. Men jeg glemte vel å si i inlegge at jeg har dårlig samvitighet pga ekonomi og att det kan bli dyrt. Og fordi det føles som at jeg tvinger han in i noe som in koste en del. Vi har ikke så god ekonomi, så 400 nok her Og der kan bli mye. Speciellt Hvis behandling koster extra. Men jeg har fått gode svar her på KG og er blitt mer optimistisk. Og det der med penger må bare ordne seg. :) 

Du tvinger han ikke :) han har vel vett til å si nei om han er uenig?

Er du veldig forsiktig person generelt? Ikke noe galt i det, men husk at du fortjener god søvn, og når han er årsaken til søvnproblemene må han selve om han vil bytte soverom eller finne ut av hva det er. 

Hvis han er glad i deg vil han jo ikke at du skal sove dårlig :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du tvinger han ikke :) han har vel vett til å si nei om han er uenig?

Er du veldig forsiktig person generelt? Ikke noe galt i det, men husk at du fortjener god søvn, og når han er årsaken til søvnproblemene må han selve om han vil bytte soverom eller finne ut av hva det er. 

Hvis han er glad i deg vil han jo ikke at du skal sove dårlig :)

Hmm jeg får veldigt lett dårlig samvittighet… og føler ofte jeg gjør og sier domme ting. Overtenker mye og mine tanker er ofte at jeg ikke er nok som menneske, at jeg er verdiløs. Vet ikke om det er å være forsiktig, kanskje kanskje ikke. Jeg vet ikke. Men jeg kjenner min egen personlighet og vet godt at jeg kan overtenker ting :) 

jo han Skjønner vel att det er viktigt og han sier ikke noe om at jeg tvinger han. Det er vel jeg som har mine hjernspøken. Men nå har jeg egt dårlig samvittighet oven for ekonomi å så… hade han hatt masse masse penger så hade jeg kanske ikke følt som jeg gjør… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...