Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega spurte om jeg kunne ta hennes kveldsvakt og hun min dagvakt i neste uke.  Jeg sa som sant var at jeg har venninekveld den dagen og at det passer dårlig denne gangen (venninekveld har vært planlagt lenge, jeg  gleder meg mye og jeg må ofte si nei til gjengen andre ganger nettopp pga at jeg jobber turnus) 

Burde jeg ha dårlig samvittighet? Det kan jo hende at det hun planlegger er litt viktigere enn enn en venninekveld og at hun føler at jeg ikke stiller opp når hun trenger det som mest 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det burde du ikke.
Sa hun hvorfor hun ønsker å bytte vakt? Hadde det vært noe viktig, hadde hun kanskje nevnt det.
Nå kan hun istedet høre med noen andre kolleger om de har mulighet til å bytte vakt.

Anonymkode: 5aa8c...40b

• Liker 6
Skrevet

Nei du skal ikke ha dårlig samvittighet. Sånn der dreiv jeg også på (jeg avlyste til og med egne planer på fridager bare for å stille opp for kollegaer på jobb) og det eneste det gjorde for meg var at jeg ble ei dørmatte som alle herjet med som de ville. 

Nei ikke ha dårlig samvittighet. Du hadde jo faktisk planer og dine fridager er hellige. 

Anonymkode: b613f...c09

• Liker 3
Skrevet

Nei. Dersom jeg spør noen om de kan bytte vakt og de sier det ikke passer så er det helt ok for meg. Jeg hadde jo sagt det samme om de spurte meg og jeg hadde planer selv.

• Liker 2
Skrevet

Din fritid er like viktig som de andres fritid. Hvis hun ikke kan gi deg en grunn på hvorfor det er viktig for henne å bytte vakt, så skal du ikke ha dårlig samvittighet for det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...