Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #1 Del Skrevet 9. oktober 2002 Har skummet gjennom en del av innleggene her, og ser at mange av dem handler om utroskap, ønsker om å bryte ut av et forhold osv. Dette gjelde mange av mine venner/venninner også, mange er lei av forholdene sine og drømmer om en elsker; å treffe den store kjærligheten - å få en grunn til å forlate den de er med nå, ofte faren/moren til barnet sitt..Selv er jeg singel, men lengter vel også etter en å være sammen med, og misunner ofte mine venner for deres forhold. Er gresset grønnere på den andre siden? Ønsker de single seg et forhold og ønsker de etablerte seg ut av dem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 9. oktober 2002 #2 Del Skrevet 9. oktober 2002 godt spm. jeg er sambo og vi skal gifte oss. jeg vil ikke gå fra han, men jeg har også tenkt på andre, men bare som dagdrømming. det er lett og kanskje ta den man bor sammen med forgitt, og da kan det virke mer spennende og bytte ut og få mer action i livet igjen. men jeg tviler på at alle de som er utro, eller bytter partner for en kort romanse, vil finne gresset grønnere. det kan hende det liger i menneskets natur og lengte etter det man ikke har. kanskje er det helt nødvendig for at vi skal utvikle oss. jeg gikk inn i et forhold når jeg var 16 og der er jeg enda, så jeg har ikke no særlig erfaring med det og være singel selv. men har jo venner som er og har vært, og det virker som om de aller fleste ønsker seg et forhold, kanskje er det for og føle seg forelsket og elsket. kanskje for ikke og føle seg ensom. noen vil jo bare flørte rundt en stund. men de fleste mennesker er nok bygd slik at en eller annen gang i livet så ønsker vi og formere oss, og kanskje alle spekulasjoner rundt hvor gresset er grønnest er at vi vil gi barna våre best mulig utgangspunkt, og at da må man finne mange gode og ønskede egenskaper oss den andre part. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 9. oktober 2002 #3 Del Skrevet 9. oktober 2002 Believe me; - gresset er ikke grønnere på den andre sida! Kanskje hos noen så er det det, men i de fleste tilfeller er det nok ikke det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 9. oktober 2002 #4 Del Skrevet 9. oktober 2002 For at gresset skal se grønt og pent ut må det lukes, vannes, gjødsles... Gjør vi selv nok for å holde gresset grønt der vi er? Jeg har inntrykk av at enkelte står og kikker over gjerdet mens det visner rundt føttene på dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 9. oktober 2002 #5 Del Skrevet 9. oktober 2002 Veldig bra kommentar Arnie. Helt enig med deg, og tror det er ofte problemet. Presten sa en fin ting når vi giftet oss - hver morgen, takk for at dere har hverandre. Og hver dag gjør så at den du giftet deg med ikke angrer på sitt valg (litt omskrevet av meg, men så sant så sant - for alle i parforhold!) Så ikveld blir det middag med stearinlys på bordet =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2002 #6 Del Skrevet 9. oktober 2002 Vel, i noen tilfeller ER gresset grønnere. I mitt tilfelle var det det. Jeg brøt ut av et forhold da jeg traff min nåværende samboer. Men, la det være klart, det forholdet jeg brøt, var ikke 'grønt' og det ville det heller ikke vært. Det var ikke på bakgrunn av at jeg ikke luket og stelte det, som det ble sagt, men rett og slett fordi det ikke var et bra forhold for meg. Det slet meg ut, og JEG forsvant, rett og slett. Så møtte jeg altså en gutt som viste interesse, men av respekt ikke viste den så klart, annet enn i spøk. Vi ble gode venner, bare venner, og han mente helt klart å holde det på det nivået. Men når jeg ble kjent med ham, så ble jeg glad i ham, og jeg forelska meg i ham. Noen mener det var kynisk av meg, men jeg slo derfor opp med min kjæreste. Han likte slett ikke dette, og ble egentlig sint på både meg og min nye kjæreste (Vi ble ikke sammen med en gang, men det var klart for oss begge at vi ville bli det. vi var glad i hverandre). Dette ligger nå halvannet år tilbake i tid, og sammen med min nåværende har jeg altid følt at det var RETT. Vi har flyttet sammen, og jeg nyter livet. Jeg vet at NÅ kunne jeg ikke finne noe "grønnere gress" noe sted. Jeg ville aldri falt for min første kjæreste dersom jeg var sammen med en annen, men jeg falt for min andre kjæreste mens jeg var sammen med min første. Jeg vet at jeg ikke kan få det bedre enn jeg har det nå. Denne gutten gir jeg ikke slipp på! Så, gresset er av og til grønnere, men da er det fordi det forholdet man er i ikke er helt som det skal. Noen ganger kan man rette opp på det, og er man oppriktig glad i vedkommende, så er det verd forsøket. Men noen ganger er det rett å bytte beite, og få det mye bedre for seg slev. Egoistsik, kanskje, men av og til så fortjener vi det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2002 #7 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg er hundre prosent enig med Arnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fatter virkelig ikke folk sannheten i dette budskapet?????????????????? Elendig! Det kunne ikke falle meg inn å kikke over gjerdet, for jeg vet hva jeg har, og ikke hva jeg får. Basta Bom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 12. oktober 2002 #8 Del Skrevet 12. oktober 2002 For at gresset skal se grønt og pent ut må det lukes, vannes, gjødsles... Gjør vi selv nok for å holde gresset grønt der vi er? Jeg har inntrykk av at enkelte står og kikker over gjerdet mens det visner rundt føttene på dem... Så sant, så sant Arnie. Stiller meg som en støttende betongvegg bak den der :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 12. oktober 2002 #9 Del Skrevet 12. oktober 2002 Men hva hvis det ikke er noe gress igjen på denne siden...???? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 12. oktober 2002 #10 Del Skrevet 12. oktober 2002 Da sår man enten nytt, eller så lar man andre så gress der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2002 #11 Del Skrevet 13. oktober 2002 Enig med Vinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. oktober 2002 #12 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det virker som om det her er opplest og vedtatt at det forholdet man er i, det er det rette. Noen mennesker er faktisk i et forhold, og oppdager at dette ikke er det rette forholdet for dem. Om gresset er grønner på andre siden... det er i alle fall bedre å bryte ut av et forhold som ikke fører noen vei, enn å bli, bare fordi det er glat å bryte ut. Jeg er helt enig i at mang gir opp for lett, men noen ganger ER det rett å 'gi opp'. Det er ikke alle som tilbringer livet sammen med den første virkelige kjæresten, tross alt. La meg legge til, i det forholdet jeg nå er, så gir jeg ikke opp. Kan ikke få grønnere gress enn dette, og det er jeg villig til å kjempe for. Men jeg har også opplevd at ikke alle forhold er verd å kjempe for, som forholdet til min eks. Derfor mener jeg at man ikke så bastant skal si at 'da sår man gress' og andre slike kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 16. oktober 2002 #13 Del Skrevet 16. oktober 2002 Enig med Fradagsbarn at Vinga er litt for bombastisk i sin uttalelse, der jeg forsøkte å uttrykke meg litt mer forsiktig med "Gjør vi nok (...) ?" og "...enkelte...kikker over gjerdet..." Poenget jeg ville frem med var at dersom vi alle var flinkere til å "pleie" hverandre som kjærester... hver dag... i stedet for å gruble på hvordan ting eventuelt kunne ha vært et annet sted... ja, da hadde vi kanskje vært i hvert fall noen skilsmisser foruten. men når det har kommet så langt at forholdet er dødt trass i alle opplivningsforsøk, så er det slutt - tror jeg også. Så tanken om å "så på nytt" er kanskje fin men - nei, det tror ikke jeg heller på, Vinga. (Og... la oss unnskylde Vinga litt - hun er tross alt bare halvparten så gammal som meg, og dessuten gravid ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. oktober 2002 #14 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg er antakleig 'halvparten så gammel' selv også da. Og kanskje det er defor jeg mener det må være lov å "prøve og feile" litt, når man er ung. Å finne den rette er ikke alltid så lett. Gravid er jeg dog ikke. Enda i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 16. oktober 2002 #15 Del Skrevet 16. oktober 2002 Da sår man enten nytt, eller så lar man andre så gress der Med det siste der mente jeg at man kutter ut personen og går videre. Ikke alle som skjønte den?.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 16. oktober 2002 #16 Del Skrevet 16. oktober 2002 Beklager, jeg feiltolka det som 'lar den andre så gresset', altså, det at man er to i et forhold, og at ikke bare en skal arbeide med det og sånn. Men jeg mente generelt ikke bare deg, det virket som en "kjentsak" generelt her, at "om gresset ikke er grønt, så er det din egen feil, så fiks det". Ikke ment å være vanskelig, og ikke vrang mot deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortie Skrevet 17. oktober 2002 #17 Del Skrevet 17. oktober 2002 Vil bare legg til en ting utfra egen erfaring, som altså er dobbelt så lang som noen av de andre her.....(=olding) Prøv å gjødsle og pleie ditt eget gress først, FØR du misunner naboens! Det KAN være ens egen feil, man KAN oppnå at også livsledageren blir mer interessert i å være med å gjødsle. MEN hvis det IKKE fungerer uansett, så gjør det slutt først, FØR man leter etter nytt beite. Noen ganger er gresset grønnere, de fleste gangene er nok desverre det bare for en kort periode. En person som har flere korte forhold bak seg, har ikke forstått dette med gjødsel i forholdet, og sjansen for at h*n vil forstå det noe bedre med akkurat deg er nok heller liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 17. oktober 2002 #18 Del Skrevet 17. oktober 2002 Flere korte forhold har jeg heldigvis ikke bak meg. Bare ett, det varte i et år, men det var et avstandsforhold. Jeg vet at det kanskje var litt 'dårlig gjort' av meg å gi opp det forholdet, men jeg klarte det ikke mer, det var slitsomt og øedeleggende (ikke avstanden, andre ting i forholdet) og jeg innså at jeg som selvstendig person bare forsvant. Det likte jeg ikke. Jeg lette aldri etter grønnere gress. Jeg misunna ikke andre deres grønne gress. Jeg bare innså plutselig at jeg uten å vite om det hadde havna midt i ei grønn eng. For å snakke i slike termer. Jeg ble kjent med en gutt, vi ble venner, bare venner, og trivdes godt med det. Dvs, egentlig likte han meg bedre, men han respekterte det at jeg hadde en kjæreste. Han visste ikke da at jeg inni meg var i sterk tvil om denne kjæresten min var den det var meninga jeg skulle være sammen med. Men han var så snill og grei, søt på sin egen måte, at jeg falt pladask, rett og slett. De følelsene jeg i det lengste prøvde å fornekte, de kunne ikke lengre fornektes. (Og den eneste grunnen til at forholdet til min eks fortsatt varte var at jeg ikke hadde sett ham på flere uker.) Jeg følte meg i totalt villrede, og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Tilslutt innså jeg at når jeg nå opplevde at en forelskelse så altopfattende og total faktisk EKSISTERTE, at det ikke bare var en barndomsdrøm... da kunne jeg ikke la muligheten gå fra meg. Jeg hadde så smått gitt opp håpet om at det kunne føles slik, men jeg mente inni meg at jeg var for ung til å slå meg til ro med 'trygt' enda, på en måte. Eksen ble eks. Vennen ble i løpet av sommeren min nye kjæreste, og etter jul min samboer. Vi har nå flyttet til ny leilighet (bodde på studenthjem før) og stortrives med det. Dette er mannen i mitt liv, og ham gir jeg ikke slipp på. Jeg har aldri et sekund angret på mitt valg. Men gresset på denne grønne enga, det skal jeg passe godt på og gjødsle og vanne. For denne gutten har jeg tenkt å tilbringe resten av livet sammen med! Hmm.. det var min historie, kort fortalt (kort?) tidelig en morgen. Alle bør tenke over dette: Har man en partner bare for å ha en partner, så er noe galt en plass. En kjæreste/samboer/ektefelle er ikke noen man er sammen med fordi man ikke vil være alene, men noen man er sammen med fordi man ikke kan være foruten vedkommende. Den leksa har i alle fall jeg lært, og bedre samboer enn jeg har nå kunne jeg ikke fått. LIVET ER DEILIG, DERE! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 18. oktober 2002 #19 Del Skrevet 18. oktober 2002 Heldigvis er gresset grønt hos meg, og jeg skal fortsette å vanne, luke og gjødsle så godt jeg kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. oktober 2002 #20 Del Skrevet 18. oktober 2002 Gjør det. Viktig å passe på Mitt gress vannes med kjærlighet, gjødsels med sex, lukes med kjærlig hånd, og behandles med respekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå