AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Hadde en MA for 6 uker siden, blødde helt til mensen kom for 2 uker siden, mensen varte i 8 dager med litt kraftigere blødning enn en vanlig mens. Jeg er på CD 13 nå har til vanlig en 28. dagers syklus med mensen ifra CD 1- CD 5 og eggløsningsslim fra CD 11 tilome eggløsningsdagen som pleier å være CD 14. etter første mensen etter MAen nå så har jeg fortsatt små små blødninger ved tørk når jeg er på do som kommer og går, kan være opphold en hel dag for å så komme tilbake den neste dagen. Er ikke pga rester da jeg var på sjekk etter 4 uker og alt hadde kommet ut. Men nå er jeg sinnsykt lei og vil bare bli gravid igjen, få eggløsningsslimet jeg egentlig skulle hatt nå men som enda ikke er kommet. Og begynner å mistenke noe hormonkluss etter denne MAen nå ettersom jeg fortsatt har blod ved tørk😪 er desperat og må spørre her om noen har erfaringer med dette etter MA? Og evt hva dette kan skyldes😩 vil bare ha eggløsningsslim snart og eggløsning å få sjansen til å bli gravid på nytt snart. Men dette begynner å føles ut som en evigvarende greie som aldri kommer i orden igjen. Anonymkode: 9ad95...29a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Ingen som har lignende erfaringer ? Anonymkode: 9ad95...29a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Jeg hadde småblødninger i 3 mnd etter min MA. Men hadde også relativt normal syklus, dvs eggløsning og mens(bare litt kort syklus). Ble henvist til sykehuset for sjekk, men før jeg rakk å ha timen hadde blødningene gitt seg(og jeg avbestilte timen), så fikk egentlig aldri svar på hvorfor, men jeg regner med det var en hormonell ubalanse. Ble gravid igjen på neste eggløsning og graviditeten forløp helt fint. Anonymkode: 89e05...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg hadde småblødninger i 3 mnd etter min MA. Men hadde også relativt normal syklus, dvs eggløsning og mens(bare litt kort syklus). Ble henvist til sykehuset for sjekk, men før jeg rakk å ha timen hadde blødningene gitt seg(og jeg avbestilte timen), så fikk egentlig aldri svar på hvorfor, men jeg regner med det var en hormonell ubalanse. Ble gravid igjen på neste eggløsning og graviditeten forløp helt fint. Anonymkode: 89e05...c0a Greit å vite at dette er normalt å gjelder flere etter en MA. Har bare siden MAen sett for meg at jeg skulle bli gravid igjen veldig raskt, selv om det tok tid før MAen å bli gravid. Men bare så for meg at jeg kanskje skulle være så heldig å bli gravid etter første mensen nå, er liksom den tanken og trøsten som har holdt mote oppe i denne MAen, og var så innstilt på eggløsningen som skulle vært nå og en evt ny gravid rett rundt hjørnet, hvertfall få en mulighet til å prøve på det. Men kan ikke se for meg at kroppen min vil ha en graviditet når det er sånne ubalanser med hormoner og uregelmessige blødninger… kjenner dette tar veldig på, er nok med å miste å den påkjenningen, så må man ha kluss i syklusen når man endelig kan prøve igjen😪 håper det går raskt over, selv om jeg ikke har troen på det, har også mensmurringer før disse små blødningene kommer så må jo være skikkelig ute å kjøre denne kroppen. Men hadde du korte sykluser, altså korte lutealfaser da eller? Anonymkode: 9ad95...29a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Jeg hadde det i småblødninger i hytt og vær i nesten ett år etterpå. Måtte pøse på med flytende jern. Anonymkode: 31fa0...c72
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde det i småblødninger i hytt og vær i nesten ett år etterpå. Måtte pøse på med flytende jern. Anonymkode: 31fa0...c72 Seriøst? I 1 år?? Regner med det ikke ble noe graviditet iløpet av den tiden heller?😪 jeg kan ikke vente såå lenge, kjenner jeg egentlig ikke har tålmodighet til 3 mnd med vanlige sykluser der det ikke klaffer heller en gang nå som jeg skulle hatt termin i starten av april i utgangspunktet! Og søsken til dette fremtidige barnet blir jo bare større og større også😪 er så lei og oppgitt nå, vurderer å ringe gyn avd imorgen å be om å få ta noe prøver og evt få noe hormon medisiner for å få denne kroppen i rute igjen. Noen her som vet hva som evt blir gjort når det er hormon ubalanse og evt hvilken medisiner som blitt gitt? Regner med jeg kommer til å bli avvist uansett imorgen om jeg ringer, synes det er tullete at de ikke kan ta det mer seriøst, for er veldig frustrerende å gå sånn her… Anonymkode: 9ad95...29a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Greit å vite at dette er normalt å gjelder flere etter en MA. Har bare siden MAen sett for meg at jeg skulle bli gravid igjen veldig raskt, selv om det tok tid før MAen å bli gravid. Men bare så for meg at jeg kanskje skulle være så heldig å bli gravid etter første mensen nå, er liksom den tanken og trøsten som har holdt mote oppe i denne MAen, og var så innstilt på eggløsningen som skulle vært nå og en evt ny gravid rett rundt hjørnet, hvertfall få en mulighet til å prøve på det. Men kan ikke se for meg at kroppen min vil ha en graviditet når det er sånne ubalanser med hormoner og uregelmessige blødninger… kjenner dette tar veldig på, er nok med å miste å den påkjenningen, så må man ha kluss i syklusen når man endelig kan prøve igjen😪 håper det går raskt over, selv om jeg ikke har troen på det, har også mensmurringer før disse små blødningene kommer så må jo være skikkelig ute å kjøre denne kroppen. Men hadde du korte sykluser, altså korte lutealfaser da eller? Anonymkode: 9ad95...29a Kort syklus skyldtes hovedsaklig kort lutealfase ja. Det var for så vidt ikke så uvanlig for meg å ha i perioder, men da på ca 10-11 dager, ikke 7 dager som jeg hadde i den perioden. Anonymkode: 89e05...c0a
kvinne35+ Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde en MA for 6 uker siden, blødde helt til mensen kom for 2 uker siden, mensen varte i 8 dager med litt kraftigere blødning enn en vanlig mens. Jeg er på CD 13 nå har til vanlig en 28. dagers syklus med mensen ifra CD 1- CD 5 og eggløsningsslim fra CD 11 tilome eggløsningsdagen som pleier å være CD 14. etter første mensen etter MAen nå så har jeg fortsatt små små blødninger ved tørk når jeg er på do som kommer og går, kan være opphold en hel dag for å så komme tilbake den neste dagen. Er ikke pga rester da jeg var på sjekk etter 4 uker og alt hadde kommet ut. Men nå er jeg sinnsykt lei og vil bare bli gravid igjen, få eggløsningsslimet jeg egentlig skulle hatt nå men som enda ikke er kommet. Og begynner å mistenke noe hormonkluss etter denne MAen nå ettersom jeg fortsatt har blod ved tørk😪 er desperat og må spørre her om noen har erfaringer med dette etter MA? Og evt hva dette kan skyldes😩 vil bare ha eggløsningsslim snart og eggløsning å få sjansen til å bli gravid på nytt snart. Men dette begynner å føles ut som en evigvarende greie som aldri kommer i orden igjen. Anonymkode: 9ad95...29a Se i mitt første innlegg Mine små nurk og svangerskapet <3 <3 <3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 kvinne35+ skrev (1 time siden): Se i mitt første innlegg Mine små nurk og svangerskapet <3 <3 <3 Så utrolig mye dritt du har vært igjennom😩 ser du hadde rester og at det var det som var problemet hos deg, men jeg fikk en sjekk med ultralyd etter 4 uker fordi jeg hadde en styrt blødning, da kunne de ikke se noe rester så ble sagt at denne styrt blødningen jeg hadde var første menstruasjonen etter MAen, selv om den var veldig voldsom til å være mensen. Men regner med at hvis de ser og sier at alt er ute så må jeg vel stole på det? Reagerer litt på at med disse små blødningene så har jeg svake smerter på ene siden, nederst i magen, er sikker på at smerten har en sammenheng med blødningene fordi det blør mer rett etter jeg kjenner smertene, så hva det kommer av vet jeg jo ikke🤷♀️ Men rester sa de jo at det ikke var så🤔 Anonymkode: 9ad95...29a
kvinne35+ Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så utrolig mye dritt du har vært igjennom😩 ser du hadde rester og at det var det som var problemet hos deg, men jeg fikk en sjekk med ultralyd etter 4 uker fordi jeg hadde en styrt blødning, da kunne de ikke se noe rester så ble sagt at denne styrt blødningen jeg hadde var første menstruasjonen etter MAen, selv om den var veldig voldsom til å være mensen. Men regner med at hvis de ser og sier at alt er ute så må jeg vel stole på det? Reagerer litt på at med disse små blødningene så har jeg svake smerter på ene siden, nederst i magen, er sikker på at smerten har en sammenheng med blødningene fordi det blør mer rett etter jeg kjenner smertene, så hva det kommer av vet jeg jo ikke🤷♀️ Men rester sa de jo at det ikke var så🤔 Anonymkode: 9ad95...29a okei var styrtblødningen slik jeg beskrev min styrtblødning? Som en fontene.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 kvinne35+ skrev (1 time siden): okei var styrtblødningen slik jeg beskrev min styrtblødning? Som en fontene. Vet ikke, det rant hvertfall uten stopp som endte med kjapp tur til sykehuset der jeg måtte få middel som stoppet blødning, så ble det ultralyd ettersom de misstenkte rester pga store blødningen, noe de ikke kunne finne. Så ble sendt hjem med beskjed om at det mest sannsynlig var første mens etter MA, opplevde heldigvis ikke så stor blødning igjen, men mer en kraftig mentruasjon de neste 6 dagene og nå 14 dager senere er det fortsatt blod ved tørk bare da, men fortsatt blod… er lei av blo å aldri bli ferdig da da jeg aldri stoppet å se blod helt siden MA som er 6 uker siden nå! 😪 Anonymkode: 9ad95...29a
kvinne35+ Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke, det rant hvertfall uten stopp som endte med kjapp tur til sykehuset der jeg måtte få middel som stoppet blødning, så ble det ultralyd ettersom de misstenkte rester pga store blødningen, noe de ikke kunne finne. Så ble sendt hjem med beskjed om at det mest sannsynlig var første mens etter MA, opplevde heldigvis ikke så stor blødning igjen, men mer en kraftig mentruasjon de neste 6 dagene og nå 14 dager senere er det fortsatt blod ved tørk bare da, men fortsatt blod… er lei av blo å aldri bli ferdig da da jeg aldri stoppet å se blod helt siden MA som er 6 uker siden nå! 😪 Anonymkode: 9ad95...29a okei da tror jeg du skal be om en ny innvendig ultralyd.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 kvinne35+ skrev (53 minutter siden): okei da tror jeg du skal be om en ny innvendig ultralyd. Kan de misse noe? Hun sjekket grundig 🤷♀️ HCG var på 19 da de tok blodprøve, men de sa den koms til å gå ned etter mensen var ferdig. Anonymkode: 9ad95...29a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan de misse noe? Hun sjekket grundig 🤷♀️ HCG var på 19 da de tok blodprøve, men de sa den koms til å gå ned etter mensen var ferdig. Anonymkode: 9ad95...29a De sendte deg hjem med en pågående blødning fra livmoren. Bare be om en innvendig ultralyd. Anbefaler det på det sterkeste. Anonymkode: c2806...45f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De sendte deg hjem med en pågående blødning fra livmoren. Bare be om en innvendig ultralyd. Anbefaler det på det sterkeste. Anonymkode: c2806...45f De sendte meg hjem etter en grundig sjekk med innvendig ultralyd ja, og kunne ikke de noe rester, så jeg velger å stole på det, men samtidig rart at blødningen aldri tar stopp…. Anonymkode: 9ad95...29a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 22.32): De sendte meg hjem etter en grundig sjekk med innvendig ultralyd ja, og kunne ikke de noe rester, så jeg velger å stole på det, men samtidig rart at blødningen aldri tar stopp…. Anonymkode: 9ad95...29a har blødningen stoppa nå? Anonymkode: c2806...45f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): har blødningen stoppa nå? Anonymkode: c2806...45f Nei, den store blødningen stoppet opp, men blør litt enda og har gjort det i 8 uker nå, av å til så lite at det bare er ved tørk for å så være litt mer igjen så jeg må bruke bind. Og sånn holder det på. Hadde også en stor blødning til etter den jeg hadde når jeg var på sykehuset, er litt over en uke siden nå, kom ut store klumper og det var ikke mensen da dette skjedde to dager etter eggløsning. Den varte bare i en dag, men har fortsatt små blødninger enda. Ringte gyn da dette begynte men ble avist med at syklus krøll var normalt etter en MA, mdn i 8 uker? Og to ganger med stoore blødninger!!? Begynner å bli gal. Anonymkode: 9ad95...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå