AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Fødte mitt tredje og siste barn i januar. Jeg er nesten tilbake til vekta jeg hadde dør jeg ble gravid. Mangler to kilo. Men magen min den er fortsatt stor! 😲 jeg spiser sunt, mye salat, mat tre ganger om dagen, men dårlig til å trene. Har dere noen tips til å få bort den store magen? Anonymkode: acd83...ab7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Har magemusklene delt seg? Anonymkode: 7117c...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Jeg kjenner at det er et søkk mellom der, så tror det har delt seg. Hadde keisersnitt. Men når jeg leser om diastase så stemmer det ikke helt. Anonymkode: acd83...ab7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 20.31): Jeg kjenner at det er et søkk mellom der, så tror det har delt seg. Hadde keisersnitt. Men når jeg leser om diastase så stemmer det ikke helt. Anonymkode: acd83...ab7 Hørt om hypoprosessiv trening? Trene kjernemuskulaturen i og rundt magen. Anonymkode: 0e480...e87 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hørt om hypoprosessiv trening? Trene kjernemuskulaturen i og rundt magen. Anonymkode: 0e480...e87 Nei 🤔 jeg kan søke det opp og undersøke om det er noe for meg. Takk for tips ☺️ Anonymkode: acd83...ab7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hørt om hypoprosessiv trening? Trene kjernemuskulaturen i og rundt magen. Anonymkode: 0e480...e87 Er det bare tull? https://www.nrk.no/norge/forskere-finner-ingen-effekt-av-ovelser-pa-delte-magemuskler-1.14820960 Anonymkode: 70603...48a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 20.31): Jeg kjenner at det er et søkk mellom der, så tror det har delt seg. Hadde keisersnitt. Men når jeg leser om diastase så stemmer det ikke helt. Anonymkode: acd83...ab7 Hva er det som ikke stemmer med diastase? Hvis du har stort mellomrom, kanskje det må operasjon til? Anonymkode: 60877...67d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 19.08): Hva er det som ikke stemmer med diastase? Hvis du har stort mellomrom, kanskje det må operasjon til? Anonymkode: 60877...67d Jeg får ikke to fingre mellom søkket. Jeg får litt mer enn en finger i mellom. Diastase så er det vel mer en to fingre i mellom. Så mellomrommet er ikke stort nok. Det buler ikke ut på midten hos meg. Det går heller innover på en måte. Anonymkode: acd83...ab7
sicario Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 15.00): Fødte mitt tredje og siste barn i januar. Jeg er nesten tilbake til vekta jeg hadde dør jeg ble gravid. Mangler to kilo. Men magen min den er fortsatt stor! 😲 jeg spiser sunt, mye salat, mat tre ganger om dagen, men dårlig til å trene. Har dere noen tips til å få bort den store magen? Anonymkode: acd83...ab7 Finnes desverre ingen quick fix for å flate ut magen. Legg deg på et lite kaloriunderskudd og begynn med styrketrening. Hold på et normalt, sunt kosthold som er proteinrikt. Om du ikke trener/er lenge siden du har trent, kan du fint ligge i et lite underskudd og samtidig få god nytte av styrketrening. Baser treningen din på de store baseøvelsene/flerleddsøvelser (eller variasjoner av disse). som knebøy, markløft, stående roing og pressøvelser som militærpress/benkpress. Om du i tillegg klarer å legge inn 30-40 minutter gåtur (feks med barnevogn) i bra tempo hver dag, så lover jeg at magen din er borte på null, niks. Om du kommer godt i gang med styrketrening og gåturer, så kan det Være at kostholdet ditt funker flott akkurat som det er. 2 kilo ned er ikke mye. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Det er ikke mulig å punktslanke, så du får prøve å redusere fettprosenten og håpe magen etter hvert flater seg ut. Jeg har omvendt problem, jeg går ned i vekt og det er kun magen som blir flatere. Lår, legger, rumpe og overarmer er like store 😅 Anonymkode: bd181...2dd
911 Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke mulig å punktslanke, så du får prøve å redusere fettprosenten og håpe magen etter hvert flater seg ut. Jeg har omvendt problem, jeg går ned i vekt og det er kun magen som blir flatere. Lår, legger, rumpe og overarmer er like store 😅 Anonymkode: bd181...2dd Ikke enkelt dette 😆. Jeg har motsatt problem; litt rund mage (ikke plagsom stor, men ingen 6-pack), men tynne lår, legger og armer. Vekta holder seg stabil +/- 2 kg nesten uansett hva jeg spiser. Trener en time minst 3-4 ganger i uka på senter så den fysiske formen er ok. Skulle ønske det var mulig å punktslanke, men håper på å bygge litt muskler vha. treninga. Kanskje i motsetning til deg så er jeg mann og vi er "bygget" litt annerledes enn kvinner (heldigvis). 1
sicario Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 911 skrev (4 timer siden): i motsetning til deg så er jeg mann og vi er "bygget" litt annerledes enn kvinner (heldigvis). Men prinsippene blir akkurat de samme 😊. Tren tung styrketrening og juster kaloriinntak/ makrosammensetning. Hos oss menn er bukfettet veldig ofte det siste som slipper, men det blir borte til slutt. Man må være disiplinert og huske at det er er maraton. 2
sicario Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke mulig å punktslanke, så du får prøve å redusere fettprosenten og håpe magen etter hvert flater seg ut. Jeg har omvendt problem, jeg går ned i vekt og det er kun magen som blir flatere. Lår, legger, rumpe og overarmer er like store 😅 Anonymkode: bd181...2dd Om fettprosenten går ned, så vil magen til slutt forsvinne. Om den ikke gjør det, så har man ikke justert riktig 😊. I ditt tilfelle, så vil lår, legger osv slippe fett etter hvert. Nøkkelen er å justere kaloriinntak ettersom vekten/fettprosent går ned. Om du har forandret fysikken din vesentlig, så er ikke kaloriforbruket ditt det samme som det var ved utgangspunktet. «riktig» kosthold kombinert med tung styrketrening vil få deg til målet. Men viktig å huske at det tar tid og at man er konsistent 😊 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 sicario skrev (13 minutter siden): Om fettprosenten går ned, så vil magen til slutt forsvinne. Om den ikke gjør det, så har man ikke justert riktig 😊. I ditt tilfelle, så vil lår, legger osv slippe fett etter hvert. Nøkkelen er å justere kaloriinntak ettersom vekten/fettprosent går ned. Om du har forandret fysikken din vesentlig, så er ikke kaloriforbruket ditt det samme som det var ved utgangspunktet. «riktig» kosthold kombinert med tung styrketrening vil få deg til målet. Men viktig å huske at det tar tid og at man er konsistent 😊 Ja, jeg vet det, og jeg går fint ned i vekt. Men det finnes en grense for hvor mye jeg bør gå ned og, jeg må jo ned til en vekt jeg ikke kommer til å trives med om jeg skal bli kvitt alt av lår og legger. Og all den overflødige huden jeg allerede har vil jo bare bli enda mer skrekkelig 😅 Anonymkode: bd181...2dd
911 Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 sicario skrev (16 timer siden): Men prinsippene blir akkurat de samme 😊. Tren tung styrketrening og juster kaloriinntak/ makrosammensetning. Hos oss menn er bukfettet veldig ofte det siste som slipper, men det blir borte til slutt. Man må være disiplinert og huske at det er er maraton. Takk for tips Sicario 👍. Jeg har litt problem med at jeg ikke bør gå så mye ned i vekt da jeg er 178 cm og veier 68 kg. Håper jo at jeg kan erstatte noe av det overflødige fettet med muskler for å holde vekten på et "anstendig" nivå. Vil jo helst ikke bli seende ut som en strekmann heller 😄 Kanskje jeg når målet om jeg er litt disiplinert med hva jeg spiser og hvor mye jeg trener.
sicario Skrevet 10. november 2021 #16 Skrevet 10. november 2021 911 skrev (Akkurat nå): Takk for tips Sicario 👍. Jeg har litt problem med at jeg ikke bør gå så mye ned i vekt da jeg er 178 cm og veier 68 kg. Håper jo at jeg kan erstatte noe av det overflødige fettet med muskler for å holde vekten på et "anstendig" nivå. Vil jo helst ikke bli seende ut som en strekmann heller 😄 Kanskje jeg når målet om jeg er litt disiplinert med hva jeg spiser og hvor mye jeg trener. Aha.. så ikke høyde/vekt målene dine tidligere. Ja da har du ikke mye å gå på 😀 Tenker du burde ha et kosthold med stort fokus på proteiner. Er litt kjedelig, men kan være verdt å ta jobben med å regne ut hvor mye proteiner du får i deg i løpet av dagen. Målet kan være 1,6 -1,8 gram protein pr kg kroppsvekt. Klarer du det, samt 2-3 styrkeøkter pr uke med fokus på base/flerleddsøvelser som markløft, knebøy, benkpress/militærpress, stående roing/pullups (løft/squat/dytt/dra) og ulike varianter av disse, så ville jeg blitt svært overrasket om du ikke la på deg litt muskelmasse relativt raskt. Med høyde/vekten din, så tipper jeg litt økt muskelmasse kombinert med normalt kosthold vil få deg dit du vil,, ganske så kjapt 👌🏼👍🏻 2
911 Skrevet 10. november 2021 #17 Skrevet 10. november 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Aha.. så ikke høyde/vekt målene dine tidligere. Ja da har du ikke mye å gå på 😀 Tenker du burde ha et kosthold med stort fokus på proteiner. Er litt kjedelig, men kan være verdt å ta jobben med å regne ut hvor mye proteiner du får i deg i løpet av dagen. Målet kan være 1,6 -1,8 gram protein pr kg kroppsvekt. Klarer du det, samt 2-3 styrkeøkter pr uke med fokus på base/flerleddsøvelser som markløft, knebøy, benkpress/militærpress, stående roing/pullups (løft/squat/dytt/dra) og ulike varianter av disse, så ville jeg blitt svært overrasket om du ikke la på deg litt muskelmasse relativt raskt. Med høyde/vekten din, så tipper jeg litt økt muskelmasse kombinert med normalt kosthold vil få deg dit du vil,, ganske så kjapt 👌🏼👍🏻 Er ikke så glad i vektløfting, men bruker helst apparater der det er enklere å justere vekten. Håper og tror de kan gjøre samme nytten så lenge man etter oppvarming legger godt på med vekt, og varierer hvilke muskelgrupper man trener.
sicario Skrevet 10. november 2021 #18 Skrevet 10. november 2021 911 skrev (2 minutter siden): Er ikke så glad i vektløfting, men bruker helst apparater der det er enklere å justere vekten. Håper og tror de kan gjøre samme nytten så lenge man etter oppvarming legger godt på med vekt, og varierer hvilke muskelgrupper man trener. Ja da. Apparater kan være supert det. Viktigste er å finne noe som man kan trives med og gjøre regelmessig, og ikke ramle av etter 3 uker 😊. Anbefaler deg på det sterkeste å føre en liten oversikt over hvilke øvelser du gjør, med hvor mye vekt. I hvert fall i en periode. Når målet ditt er å legge litt på deg med muskler, så er det viktig å ikke trene med samme motstand/vekt over tid. Du vil ha en liten økning i motstand hele tiden. Ikke nødvendig vis hver eneste uke, men for å stimulere til muskelvekst så er du avhengig av å stadig øke det mekaniske stresset/belastningen på muskulaturen. Du er på god vei rett dit du vil. Med litt innsats og disiplin så er du der på «no time» 👍🏻 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 10.51): Det er ikke mulig å punktslanke, så du får prøve å redusere fettprosenten og håpe magen etter hvert flater seg ut. Jeg har omvendt problem, jeg går ned i vekt og det er kun magen som blir flatere. Lår, legger, rumpe og overarmer er like store 😅 Anonymkode: bd181...2dd Obs, du bør undersøke om du har lipødem. Fettvev som er veldig vanskelig å slanke bort. Har du smerter også? Anonymkode: 60877...67d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #20 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Obs, du bør undersøke om du har lipødem. Fettvev som er veldig vanskelig å slanke bort. Har du smerter også? Anonymkode: 60877...67d Ja, har tenkt tanken, men så vidt jeg vet er det lite eller ingenting å gjøre med? Anonymkode: bd181...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå