Væren Skrevet 5. oktober 2005 #21 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har et godt og - om jeg må si det selv - rimelig avslappet og naturlig forhold til rosiner! Liker godt rosiner i gjærbakst Liker helt nakne rosiner Liker rosiner på grøt Liker rosiner i yoghurt Liker rosiner i frokostblanding Er ikke så begeistret for rosiner i varme retter og salater. Men jeg liker godt LILLE LOSIN!!! For det er mitt kosenavn på Lille Rosin!
vixen Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #22 Skrevet 5. oktober 2005 Har du en oppskrift du vil dele med oss? Men jeg nekter å ha rosiner i ← Du nekter å ha rosiner i engelen?? :klø:
minienthe Skrevet 5. oktober 2005 #23 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner er ekkelt! ← kunne ikke vært mer enig
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2005 #24 Skrevet 6. oktober 2005 Kul tråd Fysj jeg hater kokte rosiner som i feks gryteretter eller i boller. Liker det heller ikke i Gløgg selv om de da ikke er kokt. Men jeg liker det veldig godt som "snop" og oppå grøten(ikke kokt inni), dessuten lager mamma en salat om sommeren som har rosiner og ananas i seg som hun serverer til verdens beste hjemmelagede gryterett - Det er kjempe digg! Så for meg skal rosiner være kalde og de mørke er de beste!
Gjest Ninakanin Skrevet 6. oktober 2005 #25 Skrevet 6. oktober 2005 Ehm, jeg bor for tiden i kollektiv. Må innrømme latteren satt løst da vi skulle spille brettspill, og alle brikkene til hver farge lå i hver sin rosinboks. Egentlig en lur idè, men synet av spillets eier som møysommelig bretter opp eskene, rengjør den med en lett fuktig klut, for så å teipe dem sammen igjen med grov snekker-teip er noe jeg er oppriktig lei meg for at jeg gikk glipp av. Men tanken duger.
Sniglå Skrevet 6. oktober 2005 #26 Skrevet 6. oktober 2005 Rosiner er ekkelt! ← Eeeeimenn! Jeg hater hater hater rosiner, i alle slags former, farger, fasoner og samma hva de er oppi. Er det mulig så plukkes de ut!! (Får noen rare blikk når jeg skal ha go'morgen youghurt for eksempel....)
LilleBille Skrevet 6. oktober 2005 #27 Skrevet 6. oktober 2005 Har du en oppskrift du vil dele med oss? Men jeg nekter å ha rosiner i Og da har jeg vel røpet meg, for jeg hater rosiner i bolle, i salat, i kaker, i middag, i sjokolade (det burde vært lovforbud mot rosiner i sjokolade) ← Deler gjerne oppskrift - men det MÅ faktisk være rosiner i - selv om jeg misliker rosiner på det sterkeste og er helt enig med deg i det meste ... - og at det skulle være straffbart med rosiner i sjokolade - grøsser bare av tanken. Her er oppskriften (og har du ikke rosiner i får du ikke lov til å lage den ) Kjøtt av en høne (eller nå har jeg gått over til kalkun/kyllingfilet el - rester av kalkun er yppelig) - stekes/kokes og skjæres i små biter. 250 -300 g mandler - skoldes og ristes i stekeovn til de er gyldenbrune (100 grader i en "evighet") og hakkes 1 løk hakket Masse masse hakket persille Litt rosiner 1 beger kremfølte piskes ca 1 ss sitronsaft 2 poser lettmajones Dette blandes sammen Legges lagvis (start med kjøtt, løk, mandler rosiner og persille - så krem/majonesblanding og så på nytt igjen - avslutt med masse persille det skal være helt grønt på toppen) - minst 2 el tre lag av hvert.
Dødspingvinen Skrevet 6. oktober 2005 #28 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har litt vondt i sjelen min, siden jeg aldri har funnet rosinen i pølsa... Finner derimot kattepels i tastaturet om det hjelper
Gjest Hel Skrevet 6. oktober 2005 #29 Skrevet 6. oktober 2005 Eeeeimenn! Jeg hater hater hater rosiner, i alle slags former, farger, fasoner og samma hva de er oppi. Er det mulig så plukkes de ut!! (Får noen rare blikk når jeg skal ha go'morgen youghurt for eksempel....) ←
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2005 #30 Skrevet 6. oktober 2005 Du nekter å ha rosiner i engelen?? :klø: ← Jeg nekter å ha rosiner i MATEN (nekter forøvrig å ha rosiner i både engler og andre ting
Gjest Gjesta Skrevet 6. oktober 2005 #31 Skrevet 6. oktober 2005 Deler gjerne oppskrift - men det MÅ faktisk være rosiner i - selv om jeg misliker rosiner på det sterkeste og er helt enig med deg i det meste ... - og at det skulle være straffbart med rosiner i sjokolade - grøsser bare av tanken. Her er oppskriften (og har du ikke rosiner i får du ikke lov til å lage den ) Kjøtt av en høne (eller nå har jeg gått over til kalkun/kyllingfilet el - rester av kalkun er yppelig) - stekes/kokes og skjæres i små biter. 250 -300 g mandler - skoldes og ristes i stekeovn til de er gyldenbrune (100 grader i en "evighet") og hakkes 1 løk hakket Masse masse hakket persille Litt rosiner 1 beger kremfølte piskes ca 1 ss sitronsaft 2 poser lettmajones Dette blandes sammen Legges lagvis (start med kjøtt, løk, mandler rosiner og persille - så krem/majonesblanding og så på nytt igjen - avslutt med masse persille det skal være helt grønt på toppen) - minst 2 el tre lag av hvert. ← Takk, jeg lover jeg skal ha rosiner i. *host-host*
@lfa Skrevet 6. oktober 2005 #32 Skrevet 6. oktober 2005 Tar helst stooore omveier rundt rosinene... Rosinene skal ligge i de små eskene sine i butikken og helst bli liggende der. Hvis de først slippes løs, så spiser jeg de... men ikke med glede.
vixen Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #34 Skrevet 6. oktober 2005 æsj rosiner er grusomt... ← Spyr du i tråden min nå?
Gjest Catwoman Skrevet 8. oktober 2005 #35 Skrevet 8. oktober 2005 (Får noen rare blikk når jeg skal ha go'morgen youghurt for eksempel....) ← Og jeg har mer enn en gang vært den som sitter ved siden av den go'morgen youghurt- spisende og fått overlevert alle rosinene.
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2005 #36 Skrevet 8. oktober 2005 Liker rosiner kjempegodt jeg, både i frokostblandinger, god morgen youghurt og hveteboller!
Elanor Skrevet 8. oktober 2005 #37 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg kjøpte et fransk landbrød på Maxi for noen uker siden. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var rosiner i det. Det var faktisk til å leve med. Generelt har jeg et godt forhold til rosiner.
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2005 #38 Skrevet 8. oktober 2005 jeg tåler dem ikke for druer er også ekkelt. Og råtne druer tar jammenmeg kaka!! (ja vet de er tørkede blabla)
Bonnie Skrevet 8. oktober 2005 #39 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg hater rosiner, brekker meg hvis jeg får en i munnen... Husker en gang jeg fikk en hjembakt bolle som skulle være 100% rosinfri. Tror du ikke det var en rosin som hadde sneket seg oppi melposen og lurt seg inn i den ene bollen jeg fikk....
vixen Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter #40 Skrevet 8. oktober 2005 Husker en gang jeg fikk en hjembakt bolle som skulle være 100% rosinfri. Tror du ikke det var en rosin som hadde sneket seg oppi melposen og lurt seg inn i den ene bollen jeg fikk.... ← Rosin på ville veier!? Hihi.. jammen noen raringer disse rosinene altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå