vixen Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Lurer rett og slett på hva ditt forhold til rosiner er. Har du en spesiell rosin-historie? Har du noen gang sett en rosin i pølsa? Liker du rosiner eller hater du dem? Liker du de mørkebrune eller lysebrune best? Her kan alle si akkurat hva de vil om rosiner. (Lurer på om denne blir flyttet til mat og drikke...)
Arkana Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner er godt. Kokte (gryteretter eller grøt) eller bakte rosiner (boller og annen gjærdeig) er derimot direkte kvalmende. Husker faktisk vi hadde rosiner i grøten da jeg var liten, det var livsnødvendig. Nå i voksen alder derimot klarer jeg det bare ikke. Rosiner skal spises som de er. De mørkebrune er best. Rosin i pølse? Kjempeflott tiltak med rosintråd. Det trengte vi!
LilleBille Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner i mat er forresten en uting - unntatt i hønsesalat.
smil Skrevet 5. oktober 2005 #7 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner i boller er godt, men ikke de rosinene som ligger helt eller delvis utenpå bollen. De smaker merkelig og ekkelt!
vixen Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har en rosin-historie jeg vil dele med dere. Da vi var mindre, min lillebror og jeg, skulle vi spille kort hvor rosiner var innsats og gevinst... problemet var bare at han ikke likte rosiner og at kortspillinga egentlig ble litt preget av det.
Gjest GreenSky Skrevet 5. oktober 2005 #9 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner er godt og sunt. Det passer bra til frokostblandinger og havregrøt. Ja til rosiner! Du skulle tatt en avstemning også!
Gjest GreenSky Skrevet 5. oktober 2005 #10 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner i mat er forresten en uting - unntatt i hønsesalat. ← Hønsesalat? :klø:
Mrs. K Skrevet 5. oktober 2005 #11 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner er godt i all slags mat - også i blodpølse
Gjest Catwoman Skrevet 5. oktober 2005 #12 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner er godt i det meste. Boller uten rosiner er bare søte rundstykker. Kokte rosiner oppi grøt er også godt. Feks semulegrøt eller furktgrøt. Rosiner i salt mat er ikke så godt. Rosiner skal være mørke på fargen, og uten stein. Er det flere viktige ting jeg skulle ha sagt om rosiner? hmm. kommer ikke på mer nå ihvertfall
LilleBille Skrevet 5. oktober 2005 #13 Skrevet 5. oktober 2005 Hønsesalat? :klø: ← Jeg lager nemlig verdens beste hønsesalat med høne, ristete mandler, løk og persille - og der må det litt rosiner oppi for å brekke litt på sødmen - og hadde du ikke vært vegetarianer kunne jeg tatt det med på en piknik i parken en gang - og du kunne fått smake.
Gjest Milah Skrevet 5. oktober 2005 #15 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner i boller er godt. Rosiner er også fine når jeg trenger å få nevøen min på 1.5 år til å sitte stille..
Gjest GreenSky Skrevet 5. oktober 2005 #16 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg lager nemlig verdens beste hønsesalat med høne, ristete mandler, løk og persille - og der må det litt rosiner oppi for å brekke litt på sødmen - og hadde du ikke vært vegetarianer kunne jeg tatt det med på en piknik i parken en gang - og du kunne fått smake. ← Jasså, det har jeg ikke hørt om. Jeg finner sikkert noe kyllingerstatning i helsekostbutikk - der finnes det erstatninger for det meste. Hørtes ut som en "rar" salat, men tror på deg når du sier den er god.
Wonderwoman Skrevet 5. oktober 2005 #18 Skrevet 5. oktober 2005 klarer ikke rosiner... særlig ikke i varm mat, :hår: Men Mummibarnet liker dem veldig godt
Gjest Bellatrix Skrevet 5. oktober 2005 #19 Skrevet 5. oktober 2005 Rosiner er godt i frokostblandinger og gjærbakst. Sjokoladerosiner er også godt. Men rosiner har ingenting i middag å gjøre.
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2005 #20 Skrevet 5. oktober 2005 Jeg lager nemlig verdens beste hønsesalat med høne, ristete mandler, løk og persille - og der må det litt rosiner oppi for å brekke litt på sødmen - og hadde du ikke vært vegetarianer kunne jeg tatt det med på en piknik i parken en gang - og du kunne fått smake. ← Har du en oppskrift du vil dele med oss? Men jeg nekter å ha rosiner i Og da har jeg vel røpet meg, for jeg hater rosiner i bolle, i salat, i kaker, i middag, i sjokolade (det burde vært lovforbud mot rosiner i sjokolade)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå