Gå til innhold

Hva er vitsen med IKEA Family?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja: hva er egentlig vitsen med å være Ikea Family-medlem? Føler at man kunne ha fått noen opptjente bonuser eller rabatter av og til. Men det er jo bare kaffe man får. Vet at dette er et veldig « i-landsproblem», men er det andre ting jeg har gått glipp av?

Anonymkode: 5ef6b...691

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har tilgang til kjøpshistorikk, det er vel nyttig. Vi skulle ha ny madrass men husket ikke hvilken vi kjøpte sist (som vi var fornøyde med). Dessverre hadde vi ikke registrert det kjøpet på Ikea Family🤦‍♀️

Anonymkode: 86e21...f6a

Skrevet

Av og til de har de gode rabatter på kjente ting. Ellers vet jeg faktisk ikke.  

Anonymkode: 7960e...5f0

• Liker 1
Skrevet

Den eneste gangen det var nyttig var da vi skulle returnere masse hyller som ikke passet, og ikke fikk surret oss til å gjøre det før et par-tre måneder etter kjøpet og da (selvsagt) ikke hadde kvitteringen lenger. Da var kjøpet registrert på Ikea Family kontoen slik at de kunne hente fram igjen kvitteringen slik at vi fikk pengene tilbake. Dersom vi ikke hadde hatt kvittering tror jeg vi kun hadde fått tilgodelapp. 

Anonymkode: 3f931...bfd

• Liker 5
Skrevet

De har en del tilbud som krever at man er family-medlem. Utover der så er det vel strengt tatt en måte å få sendt ut reklame på.

Anonymkode: c4204...267

• Liker 3
Skrevet

Gratis kaffe og tilbud til kun family medlemmer. Jeg har benyttet noen av tilbudene, og synes det er kjekt å hente en kaffe/te og vandre rundt i varehuset og se på utstillingene eller lese avisen i kafeen når det er drittvær ute. 

Anonymkode: c28ae...877

• Liker 4
Skrevet

Alle kvitteringer lagret digitalt.

Anonymkode: 04b8c...04a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man har tilgang til kjøpshistorikk, det er vel nyttig. Vi skulle ha ny madrass men husket ikke hvilken vi kjøpte sist (som vi var fornøyde med). Dessverre hadde vi ikke registrert det kjøpet på Ikea Family🤦‍♀️

Anonymkode: 86e21...f6a

"Man har tilgang til kjøpshistorikk"....

eller retter, De har tilgang til, osv....

Anonymkode: dded7...813

• Liker 1
Skrevet

De hadde tilfeldigvis 30% Family-avslag på alle bokhyller og reoler en gang jeg skulle innrede mitt "hjemmebibiotek" (les: jeg skulle kjøpe bokhyller til loftsstua). Utenom det og gratis kaffe har jeg ikke spart noe særlig på medlemskapet. Når sant skal sies har jeg trolig tapt mer på diverse impulskjøp mens jeg blir ledet fra fristelse til fristelse gjennom IKEA-varehuset enn jeg har spart på Family-tilbudene.  :shoppe:

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Før så kunne jeg se alle kvitteringer på nett, men dette var for 2-3 år siden. Nå fungerer ikke den funksjonaliteten, og så vidt jeg vet så har den ikke virket i et helt år nå... Men hvis du skulle ha et problem, så kan betjeningen hente ut din kjøpe-historikk fra kortet ditt.. 

Dette blir mao. bare som et helt ordinært medlemskap i en annen forretning som Elkjøp, Rusta, etc. Du kan lagre kvitteringer på din konto sammen med din kontaktinformasjon digitalt, så slipper du å forholde deg til fysiske kvitteringer

Og som det nevnes over får du faktisk flere fordeler med IKEA sitt program kontra de andre, man får en gratis kaffe hvis man går i restauranten og de bruker å kjøre rabatter som er kun for IKEA-family medlem. Om du ikke har lagt merke til det, så er det visse områder hvor de legger ut varer hvor det står en rabattert pris kun for medlemmer av IKEA family, som f.eks. på frossen-pizza og varer som de skal kvitte seg med fra sortimentet.

Skrevet

Fikk ekstra rabatter når jeg kjøpte kjøkken

Anonymkode: ba499...d6f

• Liker 1
Skrevet

Poenget er at IKEA kan føre statistikk og analysere kjøpsatferd hos kundene.

Anonymkode: 06b62...2e5

• Liker 5
Skrevet

Vi klarte å ødelegge en del av en kommode mens vi skrudde den sammen. Fikk sendt ny del kostnadsfritt. Veldig greit sånn sett, bortsett fra det har jeg hatt lite bruk for det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 18.34):

Helt korrekt!

Anonymkode: 04115...256

Skrevet
On 11/15/2021 at 6:34 PM, AnonymBruker said:

Og det er jo bare bra det😊

Anonymkode: ba499...d6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...