Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal til legen snart for å diskutere sykemelding på grunn av bekkenplager. Jeg er gravid i uke 20 og har slitt med dette siden uke 12.

Går til fysioterapeut som egentlig ikke hjelper - har fått massasje de siste to timene fordi øvelsene gjør ting verre😂

Har fått en ny fastlege (etter lite støtte fra forrige) og er nervøs for å «be» om sm. Jeg er helsepersonell og har fått tilrettelagt turnusen (kun dagvakter). Det hjelper ikke mye på bekkenplagene og ønsker derfor å redusere stillingen min. Det er hektiske arbeidsdager med mye gåing, og smertene preger utførelse av arbeidsoppgaver, og ikke minst blir jeg sliten av å ha det vondt. Smertene blir verre jo mer jeg jobber. 

Jeg er veldig sjenert og trenger vel litt hjelp til hvordan jeg skal formulere meg. Har litt legeskrekk tror jeg. Jeg vil ikke bli tolket som nok en pasient som bestiller sm. Jeg føler også at legen ikke vil ta meg på alvor om jeg kommer på en fridag fordi jeg har det verst etter en vakt…på en fridag har jeg klart å ta det med ro så smertene er naturligvis mindre.

hilsen sliten og nervøs meg :ironi: 

Anonymkode: 0080f...c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt med bekkensmerter i noen uker selv, har vært sykemeldt i 3 uker nå fra stillesittende kontorjobb. Dog er det kiropraktor jeg går til og hun anbefalte sykemelding og sykemeldte meg. Om jeg hadde måttet til legen så hadde jeg forklart at jeg har vondt og tatt det derfra, forklart hvordan jeg har det etter jobb også antar jeg legen din har forståelse for at det ikke funker å jobbe fult. 

Skrevet

Du får prøve å forklare smertene dine så godt som mulig, og at du ikke føler du klarer å utføre jobben din optimalt. Jeg har nettopp bedt om en 20% sykemelding selv fordi jeg kjenner at full jobb knekker meg. Fungerer nå bedre den tiden jeg faktisk er på jobb. Dette var noen legen min skjønte godt, og håper også din vil gjøre det. Man skal jo ta vare på helsen din, og det bør de fleste leger forstå.

Ellers vil jeg anbefale osteopat! Eneste som har hjulpet mot bekken/ryggplaner for meg i alle fall! Fysio har bare vært unødvendig bruk av tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...