AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Jeg får ikke så godt til å koke melne poteter. De går ikke i stykker, men jeg får ikke den melne, gode konsistensen. De blir liksom litt blaute inni. Noen som har noen gode tips?😊 hvordan koker dere melne poteter? Anonymkode: 00ef7...3d7
Ost Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Damper du dem etter de er ferdig? Dvs lar de ligge i kjelen etter du har tømt vannet, gjerne med lokk på. Jeg koker som regel ikke melne poteter, jeg damper dem bare med typ en sånn her. Gjør det med mye grønnsaker, synes det blir bedre konsistens og bedre smak.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Jeg trekker de Anonymkode: f162a...d9a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Ost skrev (12 timer siden): Damper du dem etter de er ferdig? Dvs lar de ligge i kjelen etter du har tømt vannet, gjerne med lokk på. Jeg koker som regel ikke melne poteter, jeg damper dem bare med typ en sånn her. Gjør det med mye grønnsaker, synes det blir bedre konsistens og bedre smak. Jeg har pleid å la dem ligge litt i kjelen etter vannet er helt av, men uten lokk. Tenkte kanskje de ble mer blaute hvis lokket var på? Anonymkode: 00ef7...3d7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 14.34): Jeg trekker de Anonymkode: f162a...d9a Blir de mer melne når de trekkes? Anonymkode: 00ef7...3d7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 14.28): Jeg får ikke så godt til å koke melne poteter. De går ikke i stykker, men jeg får ikke den melne, gode konsistensen. De blir liksom litt blaute inni. Noen som har noen gode tips?😊 hvordan koker dere melne poteter? Anonymkode: 00ef7...3d7 Melne poteter er virkelig ikke godt. Melne poteter byr meg skikkelig imot. Men om du ønsker melne poteter, så kjøper du gamle poteter, godt overmodne og litt gamle poteter blir som regel alltid melne, uansett hvordan man koker de. For meg er melne poteter en gammel potet, og et tegn på skikkelig dårlig kvalitet eller kokkekunskap. Anonymkode: f76ee...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Damper med rist 😊 Eneste måten å koke poteter på, uansett type, spør du meg! Anonymkode: 6a78d...27a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Melne poteter skal trekke eller dampes, aldri kokes Anonymkode: 24af4...e88
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Melne poteter skal trekke eller dampes, aldri kokes Anonymkode: 24af4...e88 Er det for at de ikke skal gå i stykker eller for å få riktig konsistens? For jeg har ikke problemer med at de går i oppløsning Anonymkode: 00ef7...3d7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Når potetene er ferdig kokt, tar du av lokket, legger et sammenkrøllet kjøkkenhåndkle oppå og setter lokket på sånn at lokket ikke sitter helt tett, men at det er en åpning. Da går dampen inn inn i håndkleet og potetene blir melne og tørre. Anonymkode: bf84b...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå