Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med ei på nettet i snart 2 år og vi utviklet et nært vennskap som betydde mye for begge, vi er begge damer. 

Pga familieliv og avstand (og covid) har det vært vanskelig for noen av oss å møtes. Men vi møtte hverandre til slutt på en slags hobbymesse som foregikk over en hel helg. 

Problemet mitt er at jeg føler ikke vi hadde noe god kjemi når vi traff hverandre. Jeg ble egentlig ganske sliten av henne, hun har en litt intens væremåte og er noe brå. På mange måter helt motsatt av hvordan jeg oppfattet henne på nett. Og jeg merket at jeg hele tiden hadde behov for å komme meg unna henne og snakke med andre på messa. Mens hun ville helst henge sammen som erteris og var hele tiden "på" meg. 

Nå har hun begynt å mase veldig på meg om det er noe galt osv, jeg har nok tatt noe avstand etter møtet vårt og forbereder meg på hvordan jeg kan si dette til henne uten at hun blir alt for lei seg? Eller i det hele tatt hva jeg skal si. Vi har vært hverandres "bestevenninner" på nett i to år liksom.... 

Vi har jo samme hobby også og er i samme gruppe mtp sosiale medier og hobbyen vår så kommer jo garantert til å se henne igjen. 

Vet ikke hva jeg skal si til henne! Vet at hun også kan bli noe dramatisk og urimelig til tider. Vanskelig dette 😐

Anonymkode: 1d1f1...021

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger bare å kjøle ned vennskapet og fase henne passe langt ut til at det ikke føles kvelende lengre, men ikke så hardt at dere ikke kan være i samme grupper. 

Anonymkode: e5422...448

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du trenger bare å kjøle ned vennskapet og fase henne passe langt ut til at det ikke føles kvelende lengre, men ikke så hardt at dere ikke kan være i samme grupper. 

Anonymkode: e5422...448

Huff, blir nok utfotdrende. Hun er jo i ekstase over hvor fantastisk det var å endelig møtes og er allerede i gang med planlegging av neste møte 🤕 

Anonymkode: 1d1f1...021

Skrevet

Det er bare å si det som det er. Bedre det enn å fade ut, fordi hun kommer til å forstå at noe er galt. Ingenting galt i å si at du opplevde at kjemien ikke var like god i virkeligheten, og at du ikke tror at du ønsker å møtes neste gang. Da er du i det minste ærlig, og da slipper hun å gå å gruble.

Anonymkode: 7411a...60d

• Liker 4
Skrevet

Noen innspill; 

1) Har dere snakket på telefon før? Framstod hun på samme måte da? 

2) Kan det være at hun var litt nervøs, og derfor fremstod som ekstra 'eksentrisk '? 

Min erfaring ved de tilfellene jeg har møtt folk over nett, er som du sier, at de ikke er som bildet jeg har skapt meg i hodet, og det gir mening. 

De gangene jeg har datet folk har det gått seg til litt etter et par ganger.

Om hun betyr så mye for deg, kan det  være verdt å gi vennskapet enda en sjanse? Og; det er jo fullt mulig å gi henne en konstruktiv tilbakemelding. "Det var kjempefint å møte deg, du er x positiv egenskap og y positiv egenskap, men jeg følte det ble litt intenst. Jeg vil gjerne møte deg igjen, men jeg er en person som fort kan bli litt overveldet, er det noe vi kan tilpasse oss?" 

Om hun spør hva du mener med intenst kan du utdype. I dette tilfellet er du veldig åpen på at det er din opplevelse av situasjonen (og tillegger henne ikke karakteristikker). Hvem vet, mulig at det vil gjøre kontrasten enklere å svelge dersom hun toner seg litt ned. 

Hvis vennskapet betyr så mye for begge to, hadde jeg nok ikke gitt opp etter et møte. Å møtes på arrangementer osv har jeg personlig ofte dårlig erfaring med. Bedre å bli kjent på tomannshånd. Og neste gang kan det jo være kaffebesøk,  liten pause, middag, ta noen drinker og lunsj før en av dere drar hjem.

Ønsker du å kutte henne ut, hadde jeg nok gitt samme begrunnelse som over. Da tar du selv ansvar for din opplevelse uten å tilsynelatende dømme henne.

• Liker 4
Skrevet

Når jeg blir nervøs blir jeg «stresset» snakker mye og fort, og er helt ufokusert. kanskje venninnen din har samme problem.. 

synes du er en ganske kritisk person som kan kutte et 2 år gammelt vennskap pga 1 hendelse. 

Jeg har noen stille, kjedelige venner. Ghoster de ikke selv om de ikke engasjerer meg i det hele tatt. 
Men finner på ting med de som de «passer» til: kino, filmkveld, museeumsbesøk osv. 

Det er verdi i de fleste vennskap! 

Anonymkode: 301f4...bc6

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde prøvd å treffe henne en gang eller to til, for å se om hun bare var nervøs og derfor var ekstra intens. 

Om hun viser seg å alltid være så intens kan du jo enten si det som det er, eller finne på en hvit løgn om at du må prioritere familie fremover etc.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare si at du syns det er slitsomt å være sosial fysisk og at du har en travel hverdag fra før, men at du setter enormt pris på samtalene på nettet? Et jo mange som ikke er så ekstroverte, og som foretrekker vennskap over nett, så hvorfor ikke skylde på det? 

Anonymkode: c699a...7a7

• Liker 2
Skrevet

Hva med å være ærlig og di at du oppdaget at dere ikke passet så godt sammen som du trodde. 
Du merket det når dere møttes. 
Om hun ikke godtar det, så blir det hennes problem. 
Du har sagt det som det er på en real måte 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...