Gjest Warrior Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Hvis en venn, kjæreste, fuckfriend, familiemedlem hadde - Vært en hissigpropp og sint og irritert nesten hele tiden men ble verre siste tiden. - Snakker nesten bare negativt. Spesielt etter gjenåpningen etter pandemien. Om at det føles som om de som ikke brydde seg om viruset og kalte det en liten forkjølelse fikk viljen sin nå og vant over meg. At det kommer til å bli et helvete fremover med smitte og sykdommer. Men snakker også om andre ting som er negativt. - Kjefter og snakker høylytt i stedetfor å snakke rolig som en voksen. Blir irritert for alt. Holder nesten bare kjeft når trener, har sex eller gjør noe gøy. Ellers er det er mye kjefting og negativt snakk. - Sluttet å tatt i mot hjelp etter gjenåpningen Hva hadde dere gjort/tenkt? Jeg er den personen og vet ikke hva venner, familie osv..egentlig tenker om det, vet om noen men ikke alle. Så er nysgjerrig hva andre hadde tenkt og gjort hvis det var deres venn, familie, kjæreste osv.. og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Tenkt at vedkommende virket deprimert og kanskje trengte noe behandling eller gjøre andre tiltak. Og kanskje en virkelighetsorientering på hvordan det er for oss rundt å leve med denne svarte skyen hele tiden. Anonymkode: 11baa...ade 3
Mitral Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Hadde kanskje syns det hadde vært litt vanskelig å omgås, samt blitt litt bekymra for hvordan du har det og hva som er årsaken til denne oppførselen. 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Har ikke fuckfriend, og skal aldri ha noe så ekkelt heller. Men om noen i det hele tatt hadde oppført seg slik, hadde jeg tatt avstand. Orker ikke negative folk som kjefter og smeller, og mangler selvkontroll. Akkurat det med koronaen driter jeg i. Den er det så mange meninger om, at der får alle tenke sitt. Jeg driter i det, og passer helle på meg selv. Anonymkode: 9843e...930
Ost Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Høres ut som en utagerende oppførsel som jeg i utgangspunktet ikke hadde forbundet med en voksen person. Ville nok tenkt at vedkommende ikke hadde det så bra, og derfor utagerer - "hvorfor skal andre folk har det bra om jeg ikke har det", liksom. Skal mye til før jeg kutter kontakten med noen, men jeg er heller ingen psykolog eller en som har mye kunnskap om slikt, så dersom vedkommende ikke ønsket min hjelp hadde jeg nok trukket meg litt tilbake.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Hørtes ut som du kanskje trenger noen å snakke med? Eller ihvertfall finne en måte å håndtere sinne og irritasjonen på. Å finne årsaken til hvorfor man har det sånn, er første steget mot å løse disse indre konfliktene. Masse lykke til! Anonymkode: 224eb...287 1
Gjest Warrior Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hørtes ut som du kanskje trenger noen å snakke med? Eller ihvertfall finne en måte å håndtere sinne og irritasjonen på. Å finne årsaken til hvorfor man har det sånn, er første steget mot å løse disse indre konfliktene. Masse lykke til! Anonymkode: 224eb...287 Takk. Dessverre er det ikke så enkelt. Når man har prøvd det meste og ingenting hjelper så tenker jeg det er bare sånn jeg er og det må jeg godta. Årsaken tror jeg at jeg vet. Blanding av tidligere hendelser og alltid vært en hissigpropp fra barndommen av, men ble verre etter hendelsene. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkt at vedkommende virket deprimert og kanskje trengte noe behandling eller gjøre andre tiltak. Og kanskje en virkelighetsorientering på hvordan det er for oss rundt å leve med denne svarte skyen hele tiden. Anonymkode: 11baa...ade Ja tenker mye på hvordan det er for venner, familie og andre rundt meg. Hvordan de tenker, føler osv.
Silva Pluvialis Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 (endret) Jeg hadde blitt redd. Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Da hadde jeg sagt at om en ikke har noe positivt å si, så kan en faktisk holde kjeft. Hadde nok kuttet ut vedkommende om det ikke ble noe bedring, for negative mennesker er det ingen som trenger i sine liv. Så om dette er deg, TS, noe det sikkert er, så oppsøk hjelp og ta i mot den hjelpen du får. Tenk over hva du sier, og oppfører deg. Anonymkode: 9168d...012 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Warrior skrev (5 minutter siden): Takk. Dessverre er det ikke så enkelt. Når man har prøvd det meste og ingenting hjelper så tenker jeg det er bare sånn jeg er og det må jeg godta. Årsaken tror jeg at jeg vet. Blanding av tidligere hendelser og alltid vært en hissigpropp fra barndommen av, men ble verre etter hendelsene. Ja tenker mye på hvordan det er for venner, familie og andre rundt meg. Hvordan de tenker, føler osv. Hva er det du har prøvd da? Anonymkode: 5b2f0...3e0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Jeg hadde trukket meg helt unna. Takler ikke sånt. Anonymkode: cab05...2e0 2
Troyamin Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Hvis det var en alvorlig lidelse som lå bak; forsøkt å overtale vedkommende til å gå tilbake til hjelpetiltakene han hadde før pandemien. Hadde han ikke tatt det i mot, ville jeg skjermet min familie og meg mot han. Er det en voksen mann som skylder på oppveksten for å kunne oppføre seg som en dritt, da hadde jeg bedt han ta seg sammen! Det er ikke oppveksten som er skyld i hans oppførsel. Nå er han voksen og kan velge sin omgangskrets. Ergo, han har snille og omsorgsfulle venner. På tide å oppføre seg bra rund de! 2
Gjest Warrior Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg hadde trukket meg helt unna. Takler ikke sånt. Anonymkode: cab05...2e0 Forståelig det, men er jo trist også hvis noen som står deg nær trekker seg helt unna for noe du egentlig ikke kan noe for.
Silva Pluvialis Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 Warrior skrev (7 timer siden): Forståelig det, men er jo trist også hvis noen som står deg nær trekker seg helt unna for noe du egentlig ikke kan noe for. Du skjønner ikke at folk blir redd? 1
Gjest Warrior Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Du skjønner ikke at folk blir redd? Jo jeg skjønner det
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Warrior skrev (18 timer siden): Forståelig det, men er jo trist også hvis noen som står deg nær trekker seg helt unna for noe du egentlig ikke kan noe for. At en hele tiden er negativ og i tillegg kjefter kan en egentlig noe for. En får lære seg å mestre sinnet sitt. Anonymkode: 9168d...012 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Warrior skrev (På 2.11.2021 den 14.05): Hvis en venn, kjæreste, fuckfriend, familiemedlem hadde - Vært en hissigpropp og sint og irritert nesten hele tiden men ble verre siste tiden. - Snakker nesten bare negativt. Spesielt etter gjenåpningen etter pandemien. Om at det føles som om de som ikke brydde seg om viruset og kalte det en liten forkjølelse fikk viljen sin nå og vant over meg. At det kommer til å bli et helvete fremover med smitte og sykdommer. Men snakker også om andre ting som er negativt. - Kjefter og snakker høylytt i stedetfor å snakke rolig som en voksen. Blir irritert for alt. Holder nesten bare kjeft når trener, har sex eller gjør noe gøy. Ellers er det er mye kjefting og negativt snakk. - Sluttet å tatt i mot hjelp etter gjenåpningen Hva hadde dere gjort/tenkt? Jeg er den personen og vet ikke hva venner, familie osv..egentlig tenker om det, vet om noen men ikke alle. Så er nysgjerrig hva andre hadde tenkt og gjort hvis det var deres venn, familie, kjæreste osv.. og hvorfor? Hadde først prøvd å ta, en prat. Og hvis det ikke hjalp noenting, så hadde jeg holdt meg unna rett og slett. Har alt for mange sånne i livet som forpester mitt liv og tilværelse. Sånne skjønner ikke å ta i et tak i seg sjøl, før de står der hel alene da alle de nære har fått nokk, knekt sammmen eller bare gitt fullstendig opp. Man får rett og slett ikke hjulpet noen som ikke vil ha hjelp. Og hvis denne personen tenker det da, er ok å utsette venner og nære for denne psykiske terroren, så må også denne personen innse at alle har sin rett å velge å ikke ha det sånn. I livet sitt. Anonymkode: 163a8...79d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Beklager, men personlig hadde jeg holdt avstand og kuttet kontakt hvis et voksent menneske ikke klarte å kontrollere egen oppførsel på denne måten. Det er irrelevant om det er nær familie/ venn, det hadde vært ekstremt skadelig for meg å være i nærheten av. At du i tillegg slutter å ta imot hjelp vil nok være en dealbreaker for de rundt deg etter hvert. Anonymkode: 95821...abb 1
Lacy Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 Det at du ikke kan noe for det, er defensivt og fullstendig ansvarsfraskrivelse for egen adferd. Hva som skjedde deg i unge år kan du ikke noe for. Hva andre i mangel på bedre viten, eller uten din delaktighet har gjort mot deg, kan du ikke noe for. Du har derimot et valg når det kommer til hvordan du vil være som menneske, hvordan du vil leve. Hvordan du vil påvirke de rundt deg. Det er ikke enkelt, men jeg kan virkelig love deg at det er verdt det. 5
Silva Pluvialis Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 Lacy skrev (1 time siden): Det at du ikke kan noe for det, er defensivt og fullstendig ansvarsfraskrivelse for egen adferd. Hva som skjedde deg i unge år kan du ikke noe for. Hva andre i mangel på bedre viten, eller uten din delaktighet har gjort mot deg, kan du ikke noe for. Du har derimot et valg når det kommer til hvordan du vil være som menneske, hvordan du vil leve. Hvordan du vil påvirke de rundt deg. Det er ikke enkelt, men jeg kan virkelig love deg at det er verdt det. Jeg synes også det er ansvarsfraskrivende å si at man ikke kan noe for dårlig oppførsel. Man kan ikke noe for at man er sint, men man kan unngå å ta det ut på andre - eller i alle fall trekke seg ut av situasjonen hvis man ikke klarer det. Samme med negativitet. Man kan ikke noe for at man føler at alt er dritt, men man kan for eksempel skrive dagbok eller snakke med en profesjonell. Man kan velge å ikke klage på alt til de rundt, selv om man føler seg jævlig på innsiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå