Gå til innhold

Hvordan håndtere relasjon til fordomsfull venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig god venn som er så fordomsfull... Hun har så sterkt bilde av hva menn vil ha, kvinner vil ha, folk som stemmer det partiet eller det partiet. Det virker som andre meninger enn hennes eller holdninger til livet er så grusomt. Mange av samtalene handler om å baksnakke enkeltpersoner eller grupper. Jeg er veldig glad i henne og vi har kjent hverandre lenge, men etter vi møtes sitter jeg ofte igjen med vanskelige følelser. Enten føler jeg at jeg sa for sterkt i fra at jeg var uenig i en fordom, at jeg sier for mye "det er vel individuelt" eller "det er ikke min erfaring" eller "sånn syntes jeg før, men jeg har erfart at det virkelig ikke er alle" eller noe slikt. Eller så føler jeg at jeg er for ettergivende og bare jatter og angrer på at jeg ikke ga henne motstand.

Jeg har masse feil og gjør mange dumme ting. Jeg blir også redd for at hun tenker sånne ting om meg som hun gjør om andre. 

Hvordan kan jeg slippe å overanalysere i ettertid? Jeg vil helst ikke gjøre noe stort oppgjør med henne. Hun er aldri slem mot meg og jeg tror det bare er en måte hun snakker på som jeg ikke helt forstår eller greier å dele. 

Anonymkode: f629a...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke at du orker. Sånne mennesker som venninna di har jeg kutta ut av livet mitt. Det er nok baksnakking og fordommer om kjønn, politikk og meninger som det er. 

Om du absolutt insisterer på å ha kontakt med en sånn hatsk sladrekjerring så hadde jeg minimert det. Og i ettertid kan du tenke at noen folk bare er slemme, de veit det kanskje ikke selv, men det er ikke ditt ansvar å forandre dem.

Anonymkode: 3231b...ba1

• Liker 1
Skrevet

Kutt henne ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...