Gå til innhold

Ytringsfrihet

Fremhevede innlegg

Skrevet
nomore82 skrev (På 3.11.2021 den 12.39):

Åpen diskusjon rundt en udokumentert påstand fra en bruker som bare henviser til "søk på google selv".

Det er lov å bringe litt mer til diskusjonsbordet.

Stakkars deg.  Er det er forsøk på hersketeknikk her eller har du bare et stort behov for å kverulere?  Hva du måtte mene er meg revnende likegyldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 10.11):

Tenk deg f.eks at jeg starter en religion, som sier at vantro folk, som Gibralfaro, er en hekser og undermennesker og mindre verdt enn våre utvalgte som tilhører denne religionenen min som er overlegen alle andre. Så ser du det og sier wow for en tosk du må være en idiot som tilhører en slik toskete religion!!

Vet du hva som skjer da, du har nå brutt norsk lov og vil få bot og om du ikke underkaster deg boten så settes du i fengsel til slutt. For det er ulovlig å si slemme ting til meg pga min religion. Uansett hvor forkastelig og ondskapsfull min religion er. Jeg kan ha den verste religionene i historien, men det er ingenting du kan gjøre, du må sitte, ti still, og akseptere at min religion sprer seg uhindret, på tross av hva det vil medføre for "sånne som deg", for ellers er du kriminell

Lykke til

Anonymkode: d37ad...834

Dette er da fullt lovlig å si, ingen som har blitt straffet for å si noe slikt.

Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å kritisere noen religioner eller deres følgere uten å gjøre det på en hatefull eller hetsende måte..

Føler på ingen måte at min ytringsfrihet er innskrenket på det området. De eneste jeg noensinne har hørt klage over dette er folk som har så irrasjonelt mye hat/forakt for dem de kritiserer at de ikke klarer å holde seg saklige. Og stort sett sutrer de bare over at de får motsnakk, ikke at det er noen rettslige sanksjoner.

Null problem for meg å si at jeg synes religiøse symboler er en uting og at hijab eller kors ikke burde vært tillatt for offentlig ansatte myndighetspersoner som politi, kanskje ikke lærere heller, for eksempel.

Anonymkode: 54f32...4ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er da fullt lovlig å si, ingen som har blitt straffet for å si noe slikt.

Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig å kritisere noen religioner eller deres følgere uten å gjøre det på en hatefull eller hetsende måte..

At politiet ikke gidder å kommer på besøk, er jeg selvsagt enig i, men det betyr ikke at det ikke er forbudt

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen............på grunn av deres.........

b) religion eller livssyn,

Det er loven. Du kan ikke forhåne meg på grunn av min religion. Thats it. Gjør du det er du kriminell. 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Null problem for meg å si at jeg synes religiøse symboler er en uting og at hijab eller kors ikke burde vært tillatt for offentlig ansatte myndighetspersoner som politi, kanskje ikke lærere heller, for eksempel.

Dette går under generelle tendenser vi ser i samfunnet, alle skal unngå å støte alle, problemet er noen ting er så dumme at en bør støte folk om samfunnet skal fungere. En må gi tydelig beskjed om at folk gjør idiotiske ting og oppfører seg som idioter når de tilber idiotiske prinsipper for å oppnå idiotiske ting. Ellers blir samfunnet idiotisk.

Anonymkode: d37ad...834

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...