Stina234 Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Vi sier at i Norge er det ytringsfrihet men jeg er usikker på om dette er riktig. Her er noen ting som det ser ut til at det er streng sensur på: Ytre seg kritisk til noen religioner uten at jeg trenger å si hvilken. Ytre seg kritisk til en del miljøtiltak som kanskje er mer symbolpolitikk. Ytre seg kritisk til innvandring Det er sikkert flere emner også. Hvorfor har det blitt slik? 2
Hr. Aktiv Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Nå har jo det partiet som er helt imot ytringsfriheten og det frie valget kommet til makten.
Voyager Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Stina234 skrev (5 minutter siden): Vi sier at i Norge er det ytringsfrihet men jeg er usikker på om dette er riktig. Her er noen ting som det ser ut til at det er streng sensur på: Ytre seg kritisk til noen religioner uten at jeg trenger å si hvilken. Ytre seg kritisk til en del miljøtiltak som kanskje er mer symbolpolitikk. Ytre seg kritisk til innvandring Det er sikkert flere emner også. Hvorfor har det blitt slik? Du får da uttale deg om alle disse tingene de fleste steder. Og du trenger ikke være redd for å bli arrestert av myndighetene for dette. Er ikke så sikker på om du forstår hva ytringsfrihet egentlig betyr. 10
Gibralfaro Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 (endret) 15 minutter siden, Stina234 said: Vi sier at i Norge er det ytringsfrihet men jeg er usikker på om dette er riktig. Her er noen ting som det ser ut til at det er streng sensur på: Ytre seg kritisk til noen religioner uten at jeg trenger å si hvilken. Ytre seg kritisk til en del miljøtiltak som kanskje er mer symbolpolitikk. Ytre seg kritisk til innvandring Det er sikkert flere emner også. Hvorfor har det blitt slik? Hvorfor er du usikker på om vi har ytringsfrihet i Norge? Forventer du å kunne si absolutt hva du vil, hvor du vil, når du vil, og til hvem du vil? Kan du komme med noen konkrete eksempler som viser at vi ikke har ytringsfrihet, eller som du mener strider mot denne? Endret 2. november 2021 av Gibralfaro 3
Chrisjoy Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 (endret) (Innlegg slettet av forfatter) Jeg forstår nå etter to timers medlemsskap, ett hovedinnlegg og syv kommentarer at dette er et nettsted kun egnet for Invandrofile, klimahysteriske, venstreradikale feminister. Sensuren er som et speilbilde av den gjengse forstyrrede oppfatining i partiet Rødt. Farvel. Endret 2. november 2021 av Chrisjoy 2
Gugglo Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Det er riktig at vi ikke har ytringsfrihet i Norge. Det som hindrer dette er straffelovens paragraf 156. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§156 Alle andre yrker kan en kritisere eller uttale seg negativt om, men en politibetjent har en ikke lov til å si at en ikke liker eller så meget som vise fingeren til. Å vise fingeren er en ytring om å mislike noe. https://dinside.dagbladet.no/fritid/50-aring-anmeldt-for-a-vise-fingeren-til-politiet/72874191 Dette er faktisk et brudd på ytringsfriheten. Det betyr ikke at jeg er uenig i at vi har den loven, men det betyr at jeg ser dilemmaet mellom ytringsfrihet og politi som forsøker å gjøre en jobb.
Gjest Somo16 Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 (endret) Stina234 skrev (34 minutter siden): Vi sier at i Norge er det ytringsfrihet men jeg er usikker på om dette er riktig. Her er noen ting som det ser ut til at det er streng sensur på: Ytre seg kritisk til noen religioner uten at jeg trenger å si hvilken. Ytre seg kritisk til en del miljøtiltak som kanskje er mer symbolpolitikk. Ytre seg kritisk til innvandring Det er sikkert flere emner også. Hvorfor har det blitt slik? Tenk så her. Hvis du har en stor tro på noe. og du tror at Hvis du ikke tror på dette så vil verlden gå under eller du kommer til hælvete. Selfølgelig vil du prøve å övertala folk om å leve som du. Og det har jeg forståelse over. Men det er som sagt ikke Greit å tvinge folk in i noe eller å skade andre. Men å prøve å overtale eller selle in ting det gjor alle. Kan være allt fra hudpleie, religion What so Ever. Når en person som er ateist prøver å overtale en kristen om å ikke tro på gud så gjør det mennesket exakt samme ting. Endret 2. november 2021 av Somo16
Chrisjoy Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 (endret) (Innlegg slettet av forfatter) Jeg forstår nå etter to timers medlemsskap, ett hovedinnlegg og syv kommentarer at dette er et nettsted kun egnet for Invandrofile, klimahysteriske, venstreradikale feminister. Sensuren er som et speilbilde av den gjengse forstyrrede oppfatining i partiet Rødt. Farvel. Endret 2. november 2021 av Chrisjoy
Gibralfaro Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 41 minutter siden, Gugglo said: Det er riktig at vi ikke har ytringsfrihet i Norge. https://lovdata.no/lov/1999-05-21-30/emkn/a10 Ytringsfrihet eksisterer i Norge, men den er ikke absolutt, som mange tror. 2
Ost Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Du har jo ytringsfrihet, men dersom du er på f.eks Kvinneguiden så finnes det retningslinjer de har satt. Sammed med Facebook, Twitter, etc. Din rett til å ytre dine meninger kan være begrenset av vilkårene til en tjeneste - noe du for øvrig har godkjent ved å ta den i bruk. Det er mange der ute som mener at ytringsfriheten er brutt dersom f.eks VG sletter kommentaren deres på en artikkel. Utrolig, men sant. 4
Stina234 Skrevet 2. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2021 Voyager skrev (1 time siden): Du får da uttale deg om alle disse tingene de fleste steder. Og du trenger ikke være redd for å bli arrestert av myndighetene for dette. Er ikke så sikker på om du forstår hva ytringsfrihet egentlig betyr. Hvorfor er du ikke sikker på det? Om du vil ta på deg rollen som belærende om ytringsfrihet så må du gjerne det. 1
Voyager Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Stina234 skrev (3 minutter siden): Hvorfor er du ikke sikker på det? Om du vil ta på deg rollen som belærende om ytringsfrihet så må du gjerne det. Du leste det jeg skrev. Det er et eksempel på at du har ytringsfrihet. Resten kan du lett google, det blir litt for elementært å forklare. Jeg ønsker heller at du kan forklare hva DU mener er brudd på ytringsfriheten din. 1
TLR Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 Stina234 skrev (2 timer siden): Vi sier at i Norge er det ytringsfrihet men jeg er usikker på om dette er riktig. Her er noen ting som det ser ut til at det er streng sensur på: Ytre seg kritisk til noen religioner uten at jeg trenger å si hvilken. Ytre seg kritisk til en del miljøtiltak som kanskje er mer symbolpolitikk. Ytre seg kritisk til innvandring Det er sikkert flere emner også. Hvorfor har det blitt slik? Et godt spørsmål? Hva er ytringsfrihet hvis man må passe seg for hva man gjør. Ytringsfriheten er urettferdig. Hvis man sier noe upassende så kan man bli anmeldt. Nei jeg synes ikke at ytringsfriheten er rettferdig.
TLR Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Gibralfaro skrev (1 time siden): https://lovdata.no/lov/1999-05-21-30/emkn/a10 Ytringsfrihet eksisterer i Norge, men den er ikke absolutt, som mange tror. Hvis man kunne si 100%hva man mener uten at det straffer seg så er det 100% rettferdighet og vi har en ytringsfrihet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Stina234 skrev (2 timer siden): Vi sier at i Norge er det ytringsfrihet men jeg er usikker på om dette er riktig. Her er noen ting som det ser ut til at det er streng sensur på: Ytre seg kritisk til noen religioner uten at jeg trenger å si hvilken. Ytre seg kritisk til en del miljøtiltak som kanskje er mer symbolpolitikk. Ytre seg kritisk til innvandring Det er sikkert flere emner også. Hvorfor har det blitt slik? Som flere andre her, er jeg også usikker på om du vet hva ytringsfrihet betyr. Anonymkode: e0652...f1d 1
Gibralfaro Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 7 minutter siden, TLR said: Hvis man kunne si 100%hva man mener uten at det straffer seg så er det 100% rettferdighet og vi har en ytringsfrihet. 100% ytringsfrihet eksisterer trolig ikke i noen land. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 Det er overhodet ikke streng sensur på de tingene du nevner. Folk ytrer seg i haugevis på forum og i sosiale medier om disse tingene hver dag. Anonymkode: 5e585...e44 2
Gibralfaro Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 2 hours ago, Chrisjoy said: (Innlegg slettet av forfatter) Jeg forstår nå etter to timers medlemsskap, ett hovedinnlegg og syv kommentarer at dette er et nettsted kun egnet for Invandrofile, klimahysteriske, venstreradikale feminister. Sensuren er som et speilbilde av den gjengse forstyrrede oppfatining i partiet Rødt. Farvel. At du ikke forstår eller er enig i ytringsfriheten er noe helt annet. 1
TLR Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 Gibralfaro skrev (1 time siden): 100% ytringsfrihet eksisterer trolig ikke i noen land. Nei men ytringsfriheten er ikke rettferdig. I mange ting så synes jeg at det er forskjellsbehandling.
Gibralfaro Skrevet 2. november 2021 #20 Skrevet 2. november 2021 1 hour ago, TLR said: Nei men ytringsfriheten er ikke rettferdig. I mange ting så synes jeg at det er forskjellsbehandling. Rettferdig for hvem? Hvem er det som forskjellsbehandles, og på hvilken måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå