AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Mannen og jeg kommer fra to ulike steder. Stedene ligger omtrent 1,5 timers kjøring fra hverandre. Vi møttes på hans hjemsted da jeg flyttet hit etter studiene. Planen min var å bo der til jeg fikk jobb på mitt hjemsted, men da jeg møtte han har årene gått. Vi har snakket om og vært enige om at vi skulle flytte til mitt hjemsted til barna skulle begynne på skolen. Men nå nærmer den tida seg, og mannen vil absolutt ikke flytte dit. Vi bor nå på landsbygda, og mitt hjemsted er i en liten by. Han ønsker å bo på sitt hjemsted for han ikke liker store store steder, hans barndomsvenner er her, slippe å bytte jobb, hans familie er her. Jeg ønsker å flytte nærmere min familie, ønsker å bo et sted med flere muligheter og alternativer for barna (for å gå på fritidsaktiviteter må vi kjøre 50 minutt til nærmeste by), større miljø både for oss og for barna, flere muligheter innen jobb uten å måtte pendle, jeg har ikke særlig miljø og venner her utenom hans venner og familie så ønsker meg tilbake igjen. begge to har gode argumenter, så det blir så vanskelig. Vi diskuterer dette mye, og det ender som regel opp med at en av oss blir sur eller lei. Noen som har vært oppi lignende dilemma? Eller noen som kan gi råd til oss. Ting vi bør tenke på osv. Trenger ikke å høre hvordan han er som mann og ektefelle for han er helt fantastisk, men det er ikke lett for noen å skulle flytte fra hjemstedet sitt. Anonymkode: 0b7a1...a40
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Kompromiss at dere finner ett sted i midten? Anonymkode: 593f1...0cf
Arkana Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 (endret) Jeg og mannen min er også fra to helt ulike steder, men betydelig lenger fra hverandre enn deres hjemsteder. For oss har det å bo i byen vi traff hverandre, som ikke er noens hjemby (og hvor vi har omtrent like lang reisevei til begges familier), fungert veldig bra for oss. Det er ikke aktuelt å flytte til noen av våre hjembyer. Jeg tenker at dere bor såpass nært hverandres hjembyer at et kompromiss bør være mulig slik at dere fremdeles bor ganske nært alt begge setter pris på og begges familier, men uten at den ene får alt den vil og den andre ingenting. Samtidig handler jo dette mest om følelser for bostedet sitt og det er vanskelig å argumentere seg logisk fram til en god løsning, man må bare prøve å bli enige slik at begge føler at ønskene sine er ivaretatt. Endret 2. november 2021 av Arkana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå