AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Del Skrevet 2. november 2021 Hvor mye setter dere inn på matkortet? Har dere flere felles kontoer? Hvor mye setter dere evt. inn der? Har dere dårlig, middels eller god økonomi? Takk:) Anonymkode: 01648...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 2. november 2021 #2 Del Skrevet 2. november 2021 7000 inn på matkortet. Han tjener bra, jeg dårligere pga liten fast stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Del Skrevet 2. november 2021 4000 hver på matkortet. 3000 hver på felleskonto som dekker forsikring, kommunale avgifter, strøm, uforutsette utgifter osv. Anonymkode: 64bce...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idiot007 Skrevet 2. november 2021 #4 Del Skrevet 2. november 2021 20 000 inn på mat konto i mnd, men må stort sett fylle litt ekstra på kortet. Middels god inntekt, men stor familie. 2 babyer som trenger bleier og morsmelk erstatning koster mye. Vi er sparsom og tenker økonomisk når vi handler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Del Skrevet 2. november 2021 Rundt 4-5 tusen hver oss inn på matkonto. Har felles regningskonto, varierer hvor mye vi setter inn der. Men rundt 3-4 tusen hver oss. Og en felles bufferkonto, der setter vi inn forskjellige summer. Han tjener noen tusen mer enn meg i mnd. Vi tjener ikke så godt. Anonymkode: 9fb30...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Del Skrevet 2. november 2021 Vi har 1 felles konto hvor alt av utgifter settes inn. Ettersom vi leier er både internett, strøm osv bakt inn i leieutgiften, så det som settes inn er husleie, mat og bensinpenger. Vi deler alt på 2. Vi betaler for øvrig inn 2500 hver til mat. Vi er studenter begge to Anonymkode: 51982...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Del Skrevet 2. november 2021 Vi setter inn kr. 5.000,- hver. Vi er to voksene og en 2-åring. Vi kjøper mat og alt av husholdningsartikler med ette kortet (inkl. f.eks servietter og telys osv på matbutikken) Ellers setter vi av kr. 6.500,- hver på felles regningskonto til forsikring, fellesutgifter, alarm, bil, barnehage, strøm osv. Vi har hvert vårt boliglån utenfor dette (pga forskjellig eierbrøk) Vil si vi har middels til god økonomi. Bor i Oslo, ikke mye gjeld. Lønn på hhv. 810.000,- og 700.000,- + bonus noen mnd. Anonymkode: b238d...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Del Skrevet 2. november 2021 3000 hver til dagligvarekonto og 15000 hver til regningskonto, hvor alt av fellesregninger, bl a huslånet, trekkes fra. Anonymkode: a980e...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Del Skrevet 2. november 2021 Ingen fast sum. Vi har trumf visa, så når vi får regningen betales den i sin helhet (50/50). Prøver å holde oss til under 6000 i mnd, men vi bruker kortet på alt fra matbutikk pluss polet. ellers overfører jeg min halvdel av faste utgifter, strøm osv til han da det er han som betaler utgiftene. Vi sparer litt felles da, til feks turer. Anonymkode: 1732f...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Del Skrevet 2. november 2021 Overfører 25 000,- til matkontoen, men den blir brukt til noen regninger også (når regningskontoen er skrapa) Anonymkode: 3e0dc...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Del Skrevet 2. november 2021 Vi setter inn 6000 på felles matkort til sammen. Vi bruker det til alt på butikken, også såper og øl. Og om det er litt til overs brukes det til å gå ut å spise. Anonymkode: 18a18...747 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #12 Del Skrevet 2. november 2021 Jeg setter inn seks tusen på matkortet, mannen min tre tusen. Han har to tenåringer som bor her annenhver uke. Og i slutten av hver mnd må jeg fylle på en tusenlapp, noen ganger to tusen. Så 9-10 000 kr hver mnd bruker vi på mat. Har også felles regningskonto, jeg setter inn 19 000 kr og han 14 000 kr. Blir gjerne litt til overs av og til, men de går med på måneder med større regninger. Det skal dekke ALT, bortsett fra noe småtteri som går fra min konto. Har god økonomi hvor jeg tjener klart mest. Har også ulik eierandel på huset. Men for å klare den levestandarden jeg ønsker, så må jeg også bidra mer økonomisk i hverdagen. Anonymkode: 0475c...847 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Del Skrevet 2. november 2021 Vi overfører som regel nesten alle pengene inn på en regningskonto. Lar det være igjen 1-2 tusenlapper på brukskonto og 1-2 tusenlapper på matkonto. Om vi trenger mer penger på matkonto så overfører vi fra regningskontoen. Vi tjener middels til lavt begge to. Sånn ca 37 tusen totalt Anonymkode: 422c1...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 2. november 2021 #14 Del Skrevet 2. november 2021 Vi setter inn 2000 hver på matkortet hver måned, og prøver så godt vi kan å holde oss til det, men det går sjelden 😅 Vi fyller som regel på med 1000-2000 ekstra, så gjennomsnittlig bruker vi vel 5500 kr i mnd. Dette kortet brukes KUN på matbutikken (flaks for samboeren, med tanke på mine dyre vaner innen hud- og hårpleie 🤪). Helt gjennomsnittlig inntekt, men siden det foreløpig kun er oss to føler vi at vi har god råd - det endrer seg antagelig den dagen det kommer flere tilskudd til familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Overfører 25 000,- til matkontoen, men den blir brukt til noen regninger også (når regningskontoen er skrapa) Anonymkode: 3e0dc...230 25.000kr😵💫😵💫? Hvor mange er dere i familien? Anonymkode: a49a0...7fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #16 Del Skrevet 2. november 2021 Vi er 2 voksne uten barn, middels til god inntekt/økonomi (tjener 1,4 mill til sammen sånn ca før skatt, har 4,5 mill i div lån til sammen). Setter inn 7000 til sammen på matkortet, som vi kun bruker til mat + dopapir og sånt. Det er ofte ikke nok til hele måneden da siden vi også bruker det til take away og restaurant noen ganger.. Så vi burde sette inn mer egentlig, må ofte supplere med 1000kr på slutten av måneden og ofte må vi ta takeaway/restaurantmat utenom (altså at vi deler regningen eller betaler annehver gang) Vi har en annen konto til regninger og huslån som jeg tror vi setter inn rundt 15-17000 til, husker ikke helt. Anonymkode: bc7d6...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Del Skrevet 2. november 2021 Idiot007 skrev (1 time siden): 20 000 inn på mat konto i mnd, men må stort sett fylle litt ekstra på kortet. Middels god inntekt, men stor familie. 2 babyer som trenger bleier og morsmelk erstatning koster mye. Vi er sparsom og tenker økonomisk når vi handler. Hvor mange er dere?😊 Anonymkode: 01648...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #18 Del Skrevet 2. november 2021 20 000, dette går til mat, regninger, materialer til oppussing og alt felles. Anonymkode: 0610a...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #19 Del Skrevet 2. november 2021 Just now, AnonymBruker said: 20 000, dette går til mat, regninger, materialer til oppussing og alt felles. Anonymkode: 0610a...7b7 Vi er 2 voksne 😅 Relativt god økonomi. Anonymkode: 0610a...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #20 Del Skrevet 2. november 2021 Setter inn 4500 hver, men kalkulerer da med ca 1000 hver måned til sparing på bufferkonto. Denne kontoen går også generelt til husholdning, ikke kun mat. Vi har ganske god økonomi. Anonymkode: f69ea...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå