AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Blir så irritert. De har gitt meg mellom 10-15 ubesvarte anrop da jeg har vært opptatt på jobb de siste to ukene. I dag ringte jeg tilbake, og de ville selge meg høyere hastighet. Er det bare jeg som blir irritert over slikt telefonsalg? Vurderer nå å bytte både mobilabbonnement fra Telia og internettabbonnement, eller er det slik at alle leverandører driver med dette irriterende telefonsalget? 🤯☹️ Anonymkode: ad29c...063
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Bortkastet bruk av arbeidskraft Anonymkode: d8caf...99e 2
Rumle Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Si at du skifter selskap neste gang de ringer. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (14 minutter siden): Si at du skifter selskap neste gang de ringer. Ja, det skal jeg gjøre. Har vært inne på tanken selv. Anonymkode: ad29c...063 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Rumle skrev (21 minutter siden): Si at du skifter selskap neste gang de ringer. Smart!😁 Anonymkode: 39d6c...a7a 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Mannen min blir stadig oppringt av et forlag som vil selge flere serieabonnement fordi han abonnerer på en tegneserie fra dem. Neste gang får han si at hvis de fortsetter å mase så dropper han det abonnementet også. Anonymkode: 39d6c...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Telia er ekstrem plagsom. Aldri opplevd maken. De ringte meg to dager på rad, for å spørre om jeg ville bli totalkunde ved å skaffe meg mobilabonnement hos dem. Jeg har kun tv og internett via dem, og jeg har ikke valgt det selv (leier). Jeg har nå bindet meg i 1 år til noen andre, kun for å få telia til å slutte å mase. Forrige uke tok kaken, da ringte de meg 2 ganger på en og samme dag, for å selge meg mobilabonnement. Han trodde ikke på meg at de hadde ringt noen timer tidligere, pluss dagen før. De maser pokker meg mer enn hva dagbladet gjør og dagbladet var helt jævlig i en periode! Endte opp med å sende mail og ba dem om å ro ned på ringingen, har ingenting i mot reklame på sms og mail, men slutt å ring. Ikke hørt et pip, bare på mail. Jeg har nå tatt opp med huseier om at jeg ønsker noen andre enn telia. For telia er så sykt slitsomme. De maser om å øke hastigheten, få ny tvboks med gratis ditt og datt i så så lang tid. Hvis jeg er misfornøyd med produktet så bytter jeg. Det er 2021, folk evner å google og å sammenligne priser selv! Det å ringe og terrorisere folk er så unødvendig. Hos meg så står det automatisk "formodet spam". Telefonen tror telia er spam, det sier sitt. Skulle ønske telia skaffet seg et bedriftsnummer, for de ringer fra numre som ligner på normale mobilnummer. Jeg venter telefoner fra andre, viktig telefoner. Så i perioder så må jeg ta telefonen og 80% av tiden så er det telia. De burde i det minste skaffe seg et nummer som viser at de er en bedrift, og ikke vanlige mobilnummer som er like det privatfolk bruker. Anonymkode: 10c39...3a2 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Telia er ekstrem plagsom. Aldri opplevd maken. De ringte meg to dager på rad, for å spørre om jeg ville bli totalkunde ved å skaffe meg mobilabonnement hos dem. Jeg har kun tv og internett via dem, og jeg har ikke valgt det selv (leier). Jeg har nå bindet meg i 1 år til noen andre, kun for å få telia til å slutte å mase. Forrige uke tok kaken, da ringte de meg 2 ganger på en og samme dag, for å selge meg mobilabonnement. Han trodde ikke på meg at de hadde ringt noen timer tidligere, pluss dagen før. De maser pokker meg mer enn hva dagbladet gjør og dagbladet var helt jævlig i en periode! Endte opp med å sende mail og ba dem om å ro ned på ringingen, har ingenting i mot reklame på sms og mail, men slutt å ring. Ikke hørt et pip, bare på mail. Jeg har nå tatt opp med huseier om at jeg ønsker noen andre enn telia. For telia er så sykt slitsomme. De maser om å øke hastigheten, få ny tvboks med gratis ditt og datt i så så lang tid. Hvis jeg er misfornøyd med produktet så bytter jeg. Det er 2021, folk evner å google og å sammenligne priser selv! Det å ringe og terrorisere folk er så unødvendig. Hos meg så står det automatisk "formodet spam". Telefonen tror telia er spam, det sier sitt. Skulle ønske telia skaffet seg et bedriftsnummer, for de ringer fra numre som ligner på normale mobilnummer. Jeg venter telefoner fra andre, viktig telefoner. Så i perioder så må jeg ta telefonen og 80% av tiden så er det telia. De burde i det minste skaffe seg et nummer som viser at de er en bedrift, og ikke vanlige mobilnummer som er like det privatfolk bruker. Anonymkode: 10c39...3a2 Veldig enig. Etter svaret ditt, så bytter jeg abbonnement til en ny leverandør. TS Anonymkode: ad29c...063 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Veldig enig. Etter svaret ditt, så bytter jeg abbonnement til en ny leverandør. TS Anonymkode: ad29c...063 Jeg skal kjøpe meg bolig om 2-3 år, kommer til å unngå telia så lenge jeg ikke blir tvunget til det. Synes de er maks vrange som ikke en gang identifiseres automatisk. Når apoteket ringer så står det automatisk apotek 1 og spesifikk butikk. Samme med når banken og NAV ringer. Har også opplevd det hos telefonsalg hos en lokalavis. Da sto det navnet på avisen og salg. Dersom det står "telia telefonsalg" automatisk når de ringer, så er det bedre. For da kan man velge å ta telefonen eller ei. Man kan også blokkere dem. Nå så ringer de fra forskjellige 4+ nummer, så det står bare nummer og ikke hvem det er og de ringer fra forskjellige numre. Så det å blokkere er nytteløst. Jeg irriterer meg mer enn nødvendig, fordi jeg har gått så langt å reservere meg mot telefonsalg. Via mobiloperatør og hos brønnøysundregisteret. Jeg har også skjult nummer eller noe sånt, altså reservert meg mot å komme opp på 1881 og lignende. Kun for å unngå målrettet reklame på telefon. Når man går så langt for å unngå salg på telefon, så blir jeg veldig provosert når telia ringer ukentlig. Spesielt når jeg allerede har fått mail eller sms om tilbudene. Det blir smør på fleks og irriterende. Anonymkode: 10c39...3a2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg skal kjøpe meg bolig om 2-3 år, kommer til å unngå telia så lenge jeg ikke blir tvunget til det. Synes de er maks vrange som ikke en gang identifiseres automatisk. Når apoteket ringer så står det automatisk apotek 1 og spesifikk butikk. Samme med når banken og NAV ringer. Har også opplevd det hos telefonsalg hos en lokalavis. Da sto det navnet på avisen og salg. Dersom det står "telia telefonsalg" automatisk når de ringer, så er det bedre. For da kan man velge å ta telefonen eller ei. Man kan også blokkere dem. Nå så ringer de fra forskjellige 4+ nummer, så det står bare nummer og ikke hvem det er og de ringer fra forskjellige numre. Så det å blokkere er nytteløst. Jeg irriterer meg mer enn nødvendig, fordi jeg har gått så langt å reservere meg mot telefonsalg. Via mobiloperatør og hos brønnøysundregisteret. Jeg har også skjult nummer eller noe sånt, altså reservert meg mot å komme opp på 1881 og lignende. Kun for å unngå målrettet reklame på telefon. Når man går så langt for å unngå salg på telefon, så blir jeg veldig provosert når telia ringer ukentlig. Spesielt når jeg allerede har fått mail eller sms om tilbudene. Det blir smør på fleks og irriterende. Anonymkode: 10c39...3a2 Så enig! De mister jo fler og fler kunder gjennom å markedsføre seg såpass aggressivt via telefonsalg. TS Anonymkode: ad29c...063
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Har hatt Telia i seks år, og blitt oppringt en gang. Sa at jeg ikke var interessert i å øke hastigheten, at jeg var fornøyd med den jeg hadde, og at det ikke var vits kontakte meg mer, jeg ville ta kontakt selv om jeg hadde behov for noe. Ikke hørt noe mer fra dem... Anonymkode: 44cf4...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 Da har jeg fått byttet til Telenor 👍👍 TS Anonymkode: ad29c...063 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 De har holdt på slik i alle år. Bare et lite tips fra meg: be aldri om få tilsendt informasjonsmateriale om tilbudet de har til deg, for det ser de på som samtykke til å gå for tilbudet de gir deg. Det gjorde jeg ved en anledning, og jeg måtte bruke mye tid på å få byttet tilbake til mitt opprinnelige selskap. Anonymkode: a1886...0a1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 Oppdatering: Er veldig fornøyd med telenor. De ringer ikke for å plage meg heldigvis 🤷♀️ TS Anonymkode: ad29c...063 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 12.57): Blir så irritert. De har gitt meg mellom 10-15 ubesvarte anrop da jeg har vært opptatt på jobb de siste to ukene. I dag ringte jeg tilbake, og de ville selge meg høyere hastighet. Er det bare jeg som blir irritert over slikt telefonsalg? Vurderer nå å bytte både mobilabbonnement fra Telia og internettabbonnement, eller er det slik at alle leverandører driver med dette irriterende telefonsalget? 🤯☹️ Anonymkode: ad29c...063 Opplever det samme fra Telia. De ringte for å selge meg mobil abn. Gir direkte beskjed at det vil jeg ikke ,bruker nesten ikke mobil data så trenger ikke noe bedre en jeg har i dag. 1gb til 150kr eller noe har jeg nå. Det går helt fint ,sier selgeren ,han skal notere på data min beskjed slikk at de skal ikke plage meg igjen. Etter 2 uker ringer de igjen liksom. Nå jeg bare blokkerer nummer og ferdig.... Anonymkode: ed1d0...515
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Skrevet 6. januar 2022 Telia mfl har outsorcet kundeservice og salgsavd til telesalgsfirmaer, og dette er en god inntektskilde for dem, derfor er det forholdsvis aggressiv kontaktvirksomhet. Anonymkode: de616...b12
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 Samme skjedde meg, de ringte for å tilby oppgradert hastighet gratis i 3 måneder. Jeg sa jeg ikke var interessert. Måneden etterpå ringte de med det samme fantastiske tilbudet. Jeg sa ifra at jeg fremdeles ikke var interessert, og ikke hadde endret mening siden forrige måned. To uker etterpå fikk jeg en sms hvor de minnet meg på det fantastiske tilbudet de hadde. Da klikka det for meg, reklame på sms er det verste jeg vet, og jeg tok kontakt med dem og la ut om hvor invaderende det er, og hvor irriterende det er å måtte avslå det samme tilbudet gang på gang, og at jeg IKKE ville ha noen oppgradering fra dem. Fikk en beklagelse, så får vi se om de lar meg være i fred fra nå av... Får ikke byttet leverandør, da det er en pakke som følger med borettslagsleiligheten. Anonymkode: eed5e...a4a
TheHairyToothfairy Skrevet 7. januar 2022 #18 Skrevet 7. januar 2022 Fordi de lurer på om du vil øke hastigheten på nettet ditt.
Gjest Villfisker Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 Fordi de vil øke månedlige utgifter hos deg. Frekt.
Pachka Sigaret Skrevet 7. januar 2022 #20 Skrevet 7. januar 2022 Hei, Det samme skjedde hos meg over en lengre periode. Likevel vil jeg si at det egentlig var ganske så gode tilbud, for eksempel mangedobling av hastigheten kostnadsfritt i 3 måneder uten noe bindingstid. Problemet er at jeg har valgt en hastighet som passer meg helt perfekt, en økt hastighet for meg er dermed bare det samme som å kaste penger ut av vinduet! Så jeg ble irritert av at de hele tiden ringte meg og sende SMS om "Juletilbud fra Telianissen, ho-ho-ho". Kjenner jeg meg selv rett så er det bare økt sannsynlighet for at jeg glemmer å nedgradere hastigheten og må betale for det, ellers har jeg veldig dårlig erfaring med at når noen selger deg noe uten bindingstid så er det mye feil og rot å få ordnet opp i det i ettertid når det ikke blir som avtalt Men det finnes en løsning! Løsningen er ganske enkel, bare logg inn på mine sider "Min Side for TV og fast / trådløst bredbånd" på https://www.telia.no/login/, velg "Rediger profil" til høyre rett under PROFIL/kundenummeret ditt, eller ved å klikke her: https://www.telia.no/minside/getid Fjern absolutt alle samtykker som finnes her. Telia har vært kreativ og aktivert stort sett alt som var her ... Det kan jeg ikke huske å ha gjort. Jeg gjorde dette og de har ikke plaget meg igjen etterpå. Telia har fremdeles anledning til å ringe deg, men det virker som om de er mindre interesserte. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå