Ærlighet Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Derre som ikke ammer hvordan gjør derre det om natta og når derre er ute på tur . Trenger tips til lettest mulig måte her er det jo mange erfarne damer ... Og dere som har git morsmelk erstatning fra start føler derre det er nederlag ? Jeg selv har gitt morsmelk erstatning fra dag 4 og føler det var det riktige for oss da han bare kava med puppen og ikke fikk i seg nok . Men kjenner jo litt på at jeg er redd for reaksjonen til andre og hva de tenker. Er mye man beskymrer seg for så godt og høre litt andres tanker . Håper på mange svar . mange tanker om dagen og mye hormoner da gutten min bare er 9 dager.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Du gir babyen din maten den trenger! Ikke tenk på hva andre synes eller føl at det er et nederlag. Vær stolt mamma, du er bra nok ❤️ Har bare gitt MME på tur og sånn når det ikke passet for meg å amme, da ga jeg ferdigblandet fra butikken bare romtemperert. De i barselgruppa mi som ikke ammet hadde med en termos med kokende varmt vann og en flaske med kokt, kaldt vann og en flaske med riktig dosert pulver på tur og blandet rett i flasken. Virket helt uproblematisk. De fleste kafeer kan også hjelpe med kokt vann. Hjemme ville jeg nok investert i en babybrezza, spesielt med tanke på natt og morgen. Masse lykke til, og kos deg med flaskematingen helt uten dårlig samvittighet! Anonymkode: 96b26...86b 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Jeg ammet i 3mnd. Måtte slutte fordi barnet ikke tålte melka mi, uansett hva jeg fjernet fra kosten min. Jeg følte det som et nederlag (i starten) og ble nesten flau i det offentlige fordi jeg føler at man «må» amme. Det fristet nesten å ha et skilt på ryggen med «jeg kan ikke amme, selv om jeg vil». Nå mange mnd seinere så føles det godt! Vi trenger ikke å slå oss ned eller gjemme oss for å amme, ungen kan få ei flaske i vogna mens vi går. Jeg trenger ikke å ta ungen hele natt alene, nå kan far bidra minst like mye. Jeg kan dra ut av huset uten å tenke på om barnet blir sulten og trenger pupp mens jeg er borte. Andre kan passe ungen, uten å være bekymret for maten. Jeg brukte en termos med kokt vann, vanlig drikkeflaske til kaldt vann og doseringsbokser man får kjøpt nesten over alt. Hjemme hadde vi brezza, den var gull verdt!! Bruker den enda i dag når barnet ikke får melk men får temperert vann i grøt/flaske. Anonymkode: 34240...9a0 1
Ærlighet Skrevet 2. november 2021 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du gir babyen din maten den trenger! Ikke tenk på hva andre synes eller føl at det er et nederlag. Vær stolt mamma, du er bra nok ❤️ Har bare gitt MME på tur og sånn når det ikke passet for meg å amme, da ga jeg ferdigblandet fra butikken bare romtemperert. De i barselgruppa mi som ikke ammet hadde med en termos med kokende varmt vann og en flaske med kokt, kaldt vann og en flaske med riktig dosert pulver på tur og blandet rett i flasken. Virket helt uproblematisk. De fleste kafeer kan også hjelpe med kokt vann. Hjemme ville jeg nok investert i en babybrezza, spesielt med tanke på natt og morgen. Masse lykke til, og kos deg med flaskematingen helt uten dårlig samvittighet! Anonymkode: 96b26...86b Takk for koselig svar .godt og fø bekreftet at man gjør en god jobb.er litt mye hormoner i denne tidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå