AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Var til gynekolog for ca. et halvt år siden, da jeg var 39 (fylte 40 like etter), for å sjekke om det var noe i veien for å bli gravid. Hun sjekket eggreservene ved å bruke innvendig ultralyd. Hun sa at eggstokker og eggreserver så fine ut, at jeg ikke hadde noen synlige problemer med å kunne bli gravid. Det jeg lurer på, er om eggreservene raskt kan bli dårlige/brukt opp? Juli var første pp, og nå er det november. Kan det være at eggreservene på få måneder har gått fra å være fine og gode for alderen, til å ha blitt dårlige/små? Om jeg ikke blir gravid i denne syklusen, blir neste syklus femte prøveperiode. Anonymkode: 8c33f...895
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Ja dessverre. For noen tar det tid men for andre kan det gå fort. Det er individuelt. Men med tanke på alderen din så sies det at jo eldre man er jo eldre er eggene. Altså du får dårligere kvalitet med alderen noe som gjør at man bruker lenger tid oftest med å bli gravid når man nærmer seg 40. Mulig du har en god eggreserve, men tipper eggkvaliteten er lavere nå enn for 10 år siden. Anonymkode: 8d6a4...89b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja dessverre. For noen tar det tid men for andre kan det gå fort. Det er individuelt. Men med tanke på alderen din så sies det at jo eldre man er jo eldre er eggene. Altså du får dårligere kvalitet med alderen noe som gjør at man bruker lenger tid oftest med å bli gravid når man nærmer seg 40. Mulig du har en god eggreserve, men tipper eggkvaliteten er lavere nå enn for 10 år siden. Anonymkode: 8d6a4...89b Ja, alderen gjør sitt. Men, jeg lurte opprinnelig på om eggreserven kan ha blitt betraktelig mye dårligere på kun noen få måneder? Anonymkode: 8c33f...895
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Ja, det kan den. Men vil tro at grunnen til at det tar tid heller er kvaliteten på eggene. Men du kan kanskje få sjekket reservene igjen nå om du har prøvd en periode? Anonymkode: 4297f...92e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Husk på, kvinner er forskjellige. Noen kan ikke få barn når de er i 20-årene, andre kommer i overgangsalderen når de er 30, og noen kvinner er virile til langt over 50. Men husk på, det kvinner også kan være veldig fruktbare i 40-årene. Kjenner flere som ikke trodde de kunne bli gravide, også satt de plutselig der med en attpåklatt da de var 43 og 48. Vet om en dame som fikk barn rett før 50-årsdagen sin, men hun så ut som hun var 40 og hadde veldig god helse. Det var ikke planlagt, men hun ønsket ikke ta abort da hun hadde så gode muligheter til å få barn. Så ikke la deg påvirke av andre. Vi er alle forskjellige. Så ikke sammenlign. Anonymkode: 6433e...11a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå