AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Barnefar betaler ikke bidrag selv ved tvangstrekk i lønn. Han kommuniserer ikke og følger ikke opp barnet sitt heller. Han kommuniserer kun via sin mor. Nå har vi hatt konfirmasjon og jeg har stått for alle utgifter. Han betaler ikke en kr. Har sendt han noen krav via vipps og lagt ut alle kvitteringer på fb siden som ble opprettet i forbindelse med konfirmasjonen. Han og hans familie kom til dekket bord og ferdig pyntet lokale, hjalp ikke til å rydde opp etterpå engang. Han holdt tale om hvor mye han hadde gledet seg til å ordne i stand til konfirmasjon for sønnen sin. 🤦♀️ Hva gjør jeg? Jeg sitter litt i saksa økonomisk nå. 😥 Jeg ønsket at barnefar skulle holde eget selskap men det nektet hans mor... Anonymkode: f43b2...db1
nordlending Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Hvis bidraget tvangstrekkes får du det vel direkte? 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 nordlending skrev (Akkurat nå): Hvis bidraget tvangstrekkes får du det vel direkte? Har ringt innkrevingssentralen igjen i dag. Arbeidsgiver har ikke betalt inn så de avventer litt før de evt. sender purring. Anonymkode: f43b2...db1 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Barnefar skal ikke betale noe utenom tvangstrekket. Dumt for han at han har tvangstrekk men. Konfirmasjon blir regnet som særlige utgifter. Så der kan du søke nav, så bestemmer nav hvor mye far skal betale, så blir det lagt på tvangstrekket. Iforhold til eget selskap så høres det ut som om hans mor var fornuftig med å nekte. Det er barnet sin konfirmasjon. Barnet fortjener å faktisk få det fulle fokuset. Ikke at det da må deles opp i to selskap, hvor bare ene kan være på faktiske konfirmasjonsdagen. For ikke å snakke om at det gir et dårlig signal til barnet, både angående samarbeid og om at skal tilpasses barnet. Samme problem som det å feire to julaftner. Hans familie var gjester, du kan ikke forvente at de skal gjøre noe. Du kan derimot spørre pent om hjelp fra dem, uten å forvente. Hjelp til praktiske ting, ikke økonomiske. Kommunikasjon og å følge opp barnet kan du prøve å ta samtalen med han på familievernkontoret, mest sannsynlig igjen. Men din jobb som forelder er faktisk å gjøre det beste for barnet. Du kan bare styre deg selv. Anonymkode: 66c25...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Her har heller ikke far bidratt nevneverdig. Alle ekstra utgifter som konfirmasjon og tannregulering har jeg måttet stått for selv. Hans tvangstrekk er på 2000 i mnd for 3 stk. Mer har han ikke råd til. Får du birdragsforskudd fra nav? Hvordan greier han å lure seg unna tvangstrekk? Du kan søke om at nav skal kreve inn for konfirmasjon. Anonymkode: 8dd1e...e8d
nordlending Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ringt innkrevingssentralen igjen i dag. Arbeidsgiver har ikke betalt inn så de avventer litt før de evt. sender purring. Anonymkode: f43b2...db1 Ah. Vel, om arbeidsgiver ikke trekker i lønn, vil de til slutt måtte betale selv (de er pliktige å trekke). Ikke at det hjelper akkurat nå da 😕 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Jeg har liknende problem. Har ikke fått bidrag på 3 måneder. Snakket med Nav i går og de har lagt inn trekk fra oktober. Men siden bidragsytere får lønn den 15. var det sikkert ikke registrert før lønnsutbetalingen. Håper det kommer noe denne måneden. Jeg tror ikke det er noe å gjøre annet enn å be om bidragsforskudd dersom du ikke har det. Anonymkode: 67383...8aa
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnefar skal ikke betale noe utenom tvangstrekket. Dumt for han at han har tvangstrekk men. Konfirmasjon blir regnet som særlige utgifter. Så der kan du søke nav, så bestemmer nav hvor mye far skal betale, så blir det lagt på tvangstrekket. Iforhold til eget selskap så høres det ut som om hans mor var fornuftig med å nekte. Det er barnet sin konfirmasjon. Barnet fortjener å faktisk få det fulle fokuset. Ikke at det da må deles opp i to selskap, hvor bare ene kan være på faktiske konfirmasjonsdagen. For ikke å snakke om at det gir et dårlig signal til barnet, både angående samarbeid og om at skal tilpasses barnet. Samme problem som det å feire to julaftner. Hans familie var gjester, du kan ikke forvente at de skal gjøre noe. Du kan derimot spørre pent om hjelp fra dem, uten å forvente. Hjelp til praktiske ting, ikke økonomiske. Kommunikasjon og å følge opp barnet kan du prøve å ta samtalen med han på familievernkontoret, mest sannsynlig igjen. Men din jobb som forelder er faktisk å gjøre det beste for barnet. Du kan bare styre deg selv. Anonymkode: 66c25...4f2 Det var avtalt på forhånd at utgiftene skulle deles på to! NAV bekreftet også nå at sånne store utgifter går utenom bidraget. Han møter ikke opp på familievernkontoret, har forsøkt flere ganger. Anonymkode: f43b2...db1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her har heller ikke far bidratt nevneverdig. Alle ekstra utgifter som konfirmasjon og tannregulering har jeg måttet stått for selv. Hans tvangstrekk er på 2000 i mnd for 3 stk. Mer har han ikke råd til. Får du birdragsforskudd fra nav? Hvordan greier han å lure seg unna tvangstrekk? Du kan søke om at nav skal kreve inn for konfirmasjon. Anonymkode: 8dd1e...e8d Det er nok å be om forskudd på lønn eller bytte kontonr... Anonymkode: f43b2...db1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det var avtalt på forhånd at utgiftene skulle deles på to! NAV bekreftet også nå at sånne store utgifter går utenom bidraget. Han møter ikke opp på familievernkontoret, har forsøkt flere ganger. Anonymkode: f43b2...db1 Da søker du nav om særbidrag, hvis han ikke holder avtalen. Anonymkode: 391f2...e6b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var avtalt på forhånd at utgiftene skulle deles på to! NAV bekreftet også nå at sånne store utgifter går utenom bidraget. Han møter ikke opp på familievernkontoret, har forsøkt flere ganger. Anonymkode: f43b2...db1 Og det med at det går utenom vanlig bidrag var noe jeg sa. Søk nav om bidrag til særlige utgifter. Det er snakk om en nøktern konfirmasjon, men du søker og legger ved kvitteringer osv, så deler de det riktig opp. Og kan eventuelt kreve det inn. Noe jeg skrev i innlegget med litt færre ord om du gadd å lese det Anonymkode: 66c25...4f2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 Hvis det var moren som nektet eget selskap for fars familie, så ta en telefon til henne og be henne legge ut for sønnen? Si at du ikke har råd til å bære alle kostnadene alene, det var derfor du ønsket å dele selskapet så du ikke måtte betale alt for alle gjester. Nå må du få inn penger for farsiden. Hvis det ikke fungerer, be NAV kreve inn. Anonymkode: f246b...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå