AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Du som leter etter jobb, hva slags støtte ønsker du fra ditt nettverk og dine bekjente? Anonymkode: f8016...df7
Gjest ti10 Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Det må vel være at de kan tipse om relevante stillinger hvis de hører om noen, gjerne se over søknad, komme med innspill til intervjusituasjonen. Forutsatt at den som søker jobb ønsker dette, selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Støtte? Jeg trenger ikke støtte for å søke jobb. Er det noen som har bedt deg om støtte eller er dette velment innblanding i ting som ikke angår deg? Anonymkode: 48ab1...4dc 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Støtte? Jeg trenger ikke støtte for å søke jobb. Er det noen som har bedt deg om støtte eller er dette velment innblanding i ting som ikke angår deg? Anonymkode: 48ab1...4dc Vi er nok forskjellige, ja. Det finnes vel dem som verken har behov for å få tilgang på andres nettverk, oppmuntring, tips, intervjutrening eller gode råd. Men da er de ikke jobbsøkere særlig lenge 🤔. Anonymkode: f8016...df7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 En jobb man kan trives i Anonymkode: c16fb...d6e
Ullvott Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 (endret) Da jeg var jobbsøker ønsket jeg meg jobb, ikke støtte. Eller sagt med andre ord: tips om jobber i virksomheter som ikke lyser ut jobber, men som ansetter på bakgrunn av nettverk er innafor. At folk som kjenner meg som arbeidstaker kan tipse om meg er også god støtte. Tips om stillinger som allerede ligger ute på Finn og NAVs nettsider er derimot bare støy. Jeg kan jo lese selv, og er man på jobbjakt følger man selvsagt med i de vanlige kanalene helt på egen hånd. En annen ting som er bare irriterende er å få spørsmål av typen "Har du funnet deg en jobb ennå, da?". Eneste gangen dette spørsmålet er relevant er hvis du har en jobb å tilby meg så du lurer på om jeg er ledig. Endret 2. november 2021 av Ullvott 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå