Gå til innhold

Siste forelesning i et emne som er viktig, kun mulighet for å delta fysisk, men jeg er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forkjølelses symptomer og er ganske syk, men denne forelesning er en oppsummeringsforelesning og er viktig å delta på. Burde jeg ta på munnbind og dra eller unngå det?  

Anonymkode: 9e7e0...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har forkjølelses symptomer og er ganske syk, men denne forelesning er en oppsummeringsforelesning og er viktig å delta på. Burde jeg ta på munnbind og dra eller unngå det?  

Anonymkode: 9e7e0...7fa

Selvfølgelig drar du ikke syk på en forelesning under en pandemi.

Anonymkode: 4e252...037

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig drar du ikke syk på en forelesning under en pandemi.

Er ikke selvfølgelig det, er ikke korona hen har, men forkjølelse. Det som burde vært selvfølgelig er at de sørget for videoopptak av forelesningen da isåfall. 

Anonymkode: 39a34...58a

• Liker 1
Skrevet

Sånn er livet. Det er urettferdig. Vær glad for at det er en forelesning. Å være syk på eksamen er ikke kult. Da må man vente 1-2 semestre for å ta den igjen. Mange har sluppet unna denne "straffen" under pandemien med nesten alt over nett, men nå begynner ting å gå tilbake til normalen. Nettforelesninger er generelt noe som forelesere ikke ønsker uansett hvor mye studentene ønsker det, så det kan være vanskelig å komme noen vei med dette, selv om jeg skjønner at du helst skulle ha vært der. 

Det beste er å alliere seg med en medstudent som kan gi deg notater i etterkant. Det er vanskelig hvis man ikke samarbeider med noen om fag, men hvis man skriver en melding på Facebook eller hva slags arena dere bruker til å kommunisere, så kan du jo skrive at du uheldigvis har blitt syk og ikke ønsker å delta på grunn av de andres hensyn, og om noen kunne ha vært så vennlige å dele notater med deg. Det er garantert flere som tilbyr seg, spesielt når du legger det frem som at du er snill som velger å ikke gå i forelesningen. 

God bedring! Ville ha uansett holdt meg hjemme for rask bedring. 

Anonymkode: 370c0...1b6

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke selvfølgelig det, er ikke korona hen har, men forkjølelse. Det som burde vært selvfølgelig er at de sørget for videoopptak av forelesningen da isåfall. 

Anonymkode: 39a34...58a

Hvordan vet du at det kun er en forkjølelse? Med mindre TS tar en koronatest så er det faktisk ikke noe noen av oss kan vite.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...