AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Får så treg/hard mage når jeg kutter karbohydrater. Hvilket fiber tilskudd anbefales? Helst ikke pulver. Anonymkode: 69695...418
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Jeg har god erfaring med potetmel utrørt i vann. Begynn forsiktig med 1ts og bygg opp til 2ss daglig. Potetmelet må ikke varmebehandles. Du kan bli oppblåst og få mageknip om du begynner med høy dose. Les litt om resistent stivelse eventuelt. Kroppen tar det ikke opp, men stivelsen er mat for tarmbakteriene og hjelper til å skape en mer balansert tarmflora. Anonymkode: 09d6d...390
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Menneskekroppen liker seg best uten fiber. Et kosthold uten fiber gir bedre tarmflora faktisk. Lik alfa-mangfold og økt beta-mangfold. https://www.researchgate.net/publication/259321038_Diet_rapidly_and_reproducibly_alters_the_gut_microbiome Fiber-inntaket bør ikke endres for fort da. Kutt gradvis ned, så får du mindre plager. Jeg er på et null-fiber kosthold og hadde konstant diaré i to uker i tilpasningsfasen og nå har jeg perfekt avføring hele tiden. Anonymkode: c6d48...4e2 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Min erfaring er også at jeg fungerer best uten både karbohydrater og fiber. Som den over fikk jeg også veldig løs mage da jeg gikk fra moderat til null karbo, men det varte kanskje tre dager. Etterpå har det vært smooth sailing. Spiser stort sett bare kjøtt, fisk, ost og egg. Anonymkode: db1f4...e43 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Hvis kroppen din ikke trives på lavkarbo så fokuser heller på å spise langsomme karbohydrater (grønnsaker, frukt, belgvekster, fullkorn) enn å kutte de ut. Fiber fra mat kommer med flere gunstige virkninger enn kosttilskudd. Anonymkode: a0aa1...4cb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Øk mengde grønnsaker. Anonymkode: 0d9e0...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå