Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i en 32% stilling (hjemmesykepleie) i 1,5 år. Jeg er nå ferdig å studere å ønsker å jobbe mer. Der jeg jobber, har de fleste små stillinger, men de tar jo alt av ledige vakter som dukker opp, så mange jobber jo nesten 100% likevel. Jeg synes det blir uforutsigbart. Men jeg trives der jeg jobber, og ønsker å fortsette der.

Jeg sendte en mail til leder, om at jeg nå trenger å jobbe opp timer for å få fagbrev, men det var ikke bare-bare. Da måtte man søke "praksisplass" gjennom fylkeskommunen, og jeg skjønte ikke helt greia egentlig. Så jeg kom frem til at det enkelte, og beste økonomisk, er å bare ta ledige vakter.

Jeg har bare jobbet i små bedrifter tidligere, så "ordentlig jobb" er litt nytt for meg. Man kan vel ikke bare spørre leder om høyere stilling? For hvis det var noe ledig, hadde det vel vært utlyst. Men for å kunne tjene nok per måned, vurderer jeg nå å søke på 1-2 arbeidsplasser til, bare for å kunne ta ledige vakter fra flere steder. Noen som vet hvordan dette fungerer?

Anonymkode: 93949...caf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...