AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #21 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ingen normale tenåringer vil henge med foreldrene. De kommer tilbake når de er voksne. Anonymkode: 380db...fd9 vil poengtere på forånd at nå kommer jeg til å generalisere helt ekstremt! 🙈 Dette tenker jeg egentlig er sant til en viss grad.. Ordet vil , tenker jeg er avgjørende.. Tenker det er litt som : ‘’Ingen’’ voksne vil jobbe , men vi gjør det.. (Vet at mange vil jobbe altså! Jeg elsker jobben min, og vil jo jobbe.. ) Men helst ville jeg bare drevet med hobbyene mine, veldedig arbeid, reist rundt i verden og levd i harmoni med barna til en hver tid og alt det der.. Men jeg vet jo at godene ved å jobbe, fysisk, psykisk og økonomisk.. Så derfor vil jeg jobbe.. En tenåring har (som oftest)ikke den forståelsen av betydningen av familien.. De vil bare det som gir de glede / ‘’noe’’ her og nå…. Igjen: Nå snakker jeg generalisernde og for tenåringen og voksne som grupper.. IKKE individ nivå.. ! Uansett aktiviteter å finne på med ungdommen: -Klatring - Trampolinepark - Bli med å game? - Finn noen influencere å følge sammen, det kan starte samtaler noen ganger - Meld dere på kodekurs sammen( Jeg hadde dødd av kjedsomhet av det, men gleden av å gjøre noe sammen med de, og ha en felles ‘’interesse’’ hadde vært større for meg.. - Gå ut og spis sammen - Øvelseskjør - Ta ett make up kurs sammen - Go kart - Bli med kino .. Ikke for det at det er så givende alltid, men for å gi de følelsen av det de foreslår blir hørt og tatt hensyn til.. - La de lære dere noe! Spør de gjerne om hjelp til noe de kan og interesserer seg for.. Kan være store eller små ting.. Jeg har spurt om de kan hjelpe med med noe instillinger på snap eller noe.. Jeg vet det jo selv, men jeg later som jeg ikke forstår, og de synes det er stas når de kan lære med noe… (De huffer og himler med øynene noen ganger, men jeg ser de vokser litt på det🥰) Anonymkode: af444...c64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #22 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hehe. Skikkelig bitter du Anonymkode: 436de...67a AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skjerp deg Anonymkode: 1a7ac...2a9 Say what? Det er jo helt riktig Anonymkode: de897...da5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 3. november 2021 #23 Del Skrevet 3. november 2021 Fåkk det. Jeg føler meg gammel. Det var aldri snakk om at foreldrene mine (eller andres) hadde noe som helst ansvar for at storunger eller tenåringer skulle kjede seg. Var man så dum at man sa det, så var det alltids masse arbeid i huset, leiligheten, utenfor man kunne settes til: rydding, vasking (jeg kjeder meg. "lite å finne på?" ja. "ha du rydda og vaske rommet ditt?"), maling, snømåking.... Det er positivt at moderne ungdommer har et nærmere forhold til foreldrene enn vi hadde, men jeg tror ikke vi skal la det hele gå for langt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #24 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Say what? Det er jo helt riktig Anonymkode: de897...da5 Nei Anonymkode: 1a7ac...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #25 Del Skrevet 3. november 2021 De fleste tenåringer er vel ikke så gira på å henge med familien i helgene, men det hender at de vil være med om det er noe de liker å gjøre. Våre liker å stå på ski vinterstid, diverse aktiviteter på sjøen på sommeren, tennis spiller de så det hender vi tar en tur og spiller sammen, ellers så er det ut å spise, gå på kino osv. Anonymkode: 2701f...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #26 Del Skrevet 3. november 2021 Våre henger heller med vennene enn med oss. Det husker jeg også selv fra jeg var tenåring - var sjelden jeg var med foreldreme mine og søsknene mine i helgene. Unntaket var på kveldstid, når vi spiste pizza og så film. Men når vi er på hyttetur, da er jo barna med oss hele dagen og finner på ting. Anonymkode: cec2f...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #27 Del Skrevet 3. november 2021 - vi drar på ridetur sammen - vi trener kampsport sammen - vi klatrer sammen - vi skyter med pil og bue, enten fra bakken eller fra hesteryggen - vi går på teater, konsert, kino eller lignende (en sjelden gang, pga økonomi) - av og til ser vi film sammen (det synes jeg er kjedelig, men det overlever jeg iblant) - plukke sopp - fiske - fjelltur - kajakk eller kanotur - drar på yoga sammen og gjerne lunch ute etterpå (kan heller ikke gjøres hver helg pga økonomi) Anonymkode: fdc9c...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. november 2021 #28 Del Skrevet 3. november 2021 (endret) Samme problem her, så jeg har sluttet med å mase og er heller tilgjengelig og på tilbudssiden ved å si ja til nesten alle forslag som dukker opp, plutselig. Der det er mulig iallefall. Fungerer bare slik passe. Egentlig like dårlig som å mase, rent bortsett fra at jeg ikke så ofte blir beskyldt for å mase lenger. Nå klages det heller på at jeg kanskje ikke er på med en gang de faktisk ønsker å gjøre noe, om så bare snakke, fordi jeg akkurat der og da var veldig opptatt. Mine mange hoppe på- ja på sparket tror jeg de tenker minimalt over. Nå iallefall. Kanskje som voksen? Jeg trøster meg med at det er alderen. Man kan ikke vinne mot tenåringers mangel på visshet om hva de selv egentlig vil. 🤣 Endret 3. november 2021 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupps66 Skrevet 3. november 2021 #29 Del Skrevet 3. november 2021 Mine er mye med venner, men vi gjør også ganske mye sammen. Vi går på kino, på shopping, tar en tur til Storbyen og bare er litt sammen. ( samt shopper litt). Vi går på kafe, reiser på bowling, inviterer venner av de( da skygger vi banen ) eller venner av familien på kveldsmat, middag, spill, kveld sammen. Går på fjelltur Går på kamp, bestiller mat/ går ut og spiser. Eller bare ser film, serie sammen. Det er rart det der med ungdom. Vi har hatt disse ungene så nært i så mange år. En gang var vi tilegnes det beste de visste å være med. Og så plutselig blir alt vi sier, eller gjør, eller forslår «så teit».. Men bær over med de. Det gir seg etterhvert. Og hvis alt er teit, så går det ann å ikke gjøre noe heller. Det er nesten bedre av og til, en å gjøre noe med to grisesure tenåringer. Mitt mål oppi denne tiden, er å gi rom, men likevel alltid tilby muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #30 Del Skrevet 3. november 2021 Våre er både med venner og hjemme med oss. Spesielt nå etter corona virker det som om de har litt mer ro og ikke må ut hele tiden. Her går det i brettspill som de liker å spille(ofte med en vennegjeng her) Ellers spiller vi padel (hele gjengen hekta), bowling og squash. Også her blir ofte venner med og vi har lag/konkurranser. Innimellom er også foreldre av venner med. Da er vi mange og har det kjempegøy. Ofte hjem til oss for pizza eller taco etterpå. Ellers ser vi filmer og serier sammen. Kjekt at ungdommen vil være litt hjemme også❤️ Våre er 16 og 17 år. Anonymkode: bacbf...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #31 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 8.26): Så trist Anonymkode: 436de...67a Det er ikke trist men helt normalt . Anonymkode: 2c041...a39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå