Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det skal være en klassisk fordel utssendemessig å være høy og mørk, hvor høyt er det?

Er det

170 

175

180

183 (6fot)

185

190

195

200

>200

Endret av Flintis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akk ja, det har jeg vært en gang, men nå er det snø på toppen.  Mulig det hadde hjulpet meg i ungdommen, hvis selvtilliten også hadde vært 1,90. 

Anonymkode: d8586...db8

• Liker 2
Gjest The High Priestess
Skrevet

Tror dette er relativt, sett opp mot egen høyde tenker jeg da. Alle over 185 er høy og mørk i forhold til min høyde, men det blir noe upraktisk om jeg med mine 160 skulle vært sammen med en på 210. Såvidt jeg kan gi han kokos på hodet jo. :troest:

Gjest rampenissen72
Skrevet
Flintis skrev (14 minutter siden):

Det skal være en klassisk fordel utssendemessig å værr høy og mørk, hvor høyt er det?

Er det

170 

175

180

183 (6fot)

185

190

195

200

>200

Over 190. 

Skrevet
The High Priestess skrev (1 minutt siden):

Tror dette er relativt, sett opp mot egen høyde tenker jeg da. Alle over 185 er høy og mørk i forhold til min høyde, men det blir noe upraktisk om jeg med mine 160 skulle vært sammen med en på 210. Såvidt jeg kan gi han kokos på hodet jo. :troest:

Du kan suge han stående. 

Anonymkode: 2c315...2f1

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som det er fra 185 og oppover 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe mål da, det er jo bare en språklig figur for type kjekk man med mørkt hår.

Fader og  @Flintis - nå får jeg dårlig samvittighet for min "taper" tråd.

Tråden var en parodi på ludder-tråden.

jeg har aldri omtalt noe menneske på den måten i alvor.

Anonymkode: ff936...2b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er en gammel trope som referer til mannlige Hollywoodstjerner i romantiske filmer.

Se her:

https://www.inverse.com/article/38515-tall-dark-and-handsome-attraction-science

Joda, men likevel er det mange som har dette på kravlista og særlig i USA der de skal ha en på 6 fot 183 cm ca.

Her er kanskje folk litt høyere så da lurte jeg på hva kriteriet var her for å kalle seg høy og mørk. 

Foreløpig ser det ut som den laveste høyden er 185, men helst over 190 cm

6 feet 3 inches.

Skrevet

Over 160

Anonymkode: e75ad...e90

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Over 160

Tøys. Det er altfor høyt. 

Anonymkode: d8676...901

Skrevet

Tja, jeg er 168 og tenker på høy og mørk som en mann som er 180 og oppover :vetikke:

• Liker 5
Skrevet
Flintis skrev (3 minutter siden):

Joda, men likevel er det mange som har dette på kravlista og særlig i USA der de skal ha en på 6 fot 183 cm ca.

Her er kanskje folk litt høyere så da lurte jeg på hva kriteriet var her for å kalle seg høy og mørk. 

Foreløpig ser det ut som den laveste høyden er 185, men helst over 190 cm

6 feet 3 inches.

Det er ikke sant. 

Du får bare det inntrykket fordi det er de kvinnene du alltid hører fra.

Du hører jo aldri hva kvinner flest sier fordi du kjenner dem jo ikke.

Alle vil ideelt sett ha en pen partner, alle er tiltrukket av pene mennesker.

Tilbake i virkelighetens verden så er det en lang rekke ting som kommer før utseende, høyde, hår osv.

Tall, dark and handsome, eller høy og mørk, er en slags fantasifigur, som Princess Leia. Det er ment å kommunisere en slags "romantisk drøm" og stemning/følelse, ikke høy med mørkt hår i bokstavelig forstand.

185 er relativt høyt, med tanke på at kvinnelig gjennomsnittshøyde er ca 167.

Kvinner foretrekker at mannen ikke er lavere enn henne, men det er heller ikke noe krav hvis man virkelig liker noen.

Det er ikke noe særlig mer komplisert enn dette. Det blir for mye overtenkning på disse tingene. Det fungerer ikke slik i virkeligheten, uansett hva folk sier på TV eller i disse tåpelige datingprofilene.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke noe mål da, det er jo bare en språklig figur for type kjekk man med mørkt hår.

Fader og  @Flintis - nå får jeg dårlig samvittighet for min "taper" tråd.

Tråden var en parodi på ludder-tråden.

jeg har aldri omtalt noe menneske på den måten i alvor.

De har et ønske om menn på 6 feet (183)  i USA så der er det et mål.

Lol.  Jeg har kommentert i tråden din og synes det er helt greit å ha preferanser.

Ordet taper er selvfølgelig ikke noe bra, eller ludder for den saks skyld.

Høyde og fortid får en ikke gjort så mye med.

Dette med seleksjon er ganske interessant i det moderne samfunnet der mange ikke får barn og noen får barn med fler.

Skrevet
Flintis skrev (Akkurat nå):

De har et ønske om menn på 6 feet (183)  i USA så der er det et mål.

Lol.  Jeg har kommentert i tråden din og synes det er helt greit å ha preferanser.

Ordet taper er selvfølgelig ikke noe bra, eller ludder for den saks skyld.

Høyde og fortid får en ikke gjort så mye med.

Dette med seleksjon er ganske interessant i det moderne samfunnet der mange ikke får barn og noen får barn med fler.

Tja. Det er svært komplekse grunner til alt dette som har med økonomi, klimakrise, usikker jobbfremtid, teknologi/internett og en generell angst og uro for fremtiden som folk bærer på (med gode grunner).

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ser at menn som er så fryktelig "fascinert" ikke er interessert i komplekse forhold, De er interessert i én ting og det er at kvinner er "luddere" og bør ikke ha grunnleggende menneskerettigheter som kroppslig autonomi og jobb/inntekt.

Sannheten om dating er veldig enkel og ikke særlig flatterende for noen:

Alle vil ha det beste de kan .

Så enkelt er det i virkelighetens verden. Alle starter med å være forelsket i de peneste/mest populære, men der er jo ingen sjans for de fleste så da må man flytte blikket.

Og slik går no dagan og livet. 🙂

Skrevet

>180cm, mørk i håret og markante trekk i ansikt og kropp. 

Men dette spiller jo liten rolle når man først blir kjent med noen. Hårfarge og høyde bryr meg lite, men det er det jeg tenker når jeg hører "høy, mørk og kjekk". 

Anonymkode: 0ce70...c9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tøys. Det er altfor høyt. 

Anonymkode: d8676...901

Jeg synes menn under 160 er lave.

Skrevet
Flintis skrev (3 timer siden):

Det skal være en klassisk fordel utssendemessig å være høy og mørk, hvor høyt er det?

Er det

170 

175

180

183 (6fot)

185

190

195

200

>200

Høyde 190-195 men jeg er og 180 høy så…. Tenker 10-15 cm høyere. Men mørk det har jeg ikke hørt før. Mener du mørkt hår ? 

Skrevet
Somo16 skrev (44 minutter siden):

Høyde 190-195 men jeg er og 180 høy så…. Tenker 10-15 cm høyere. Men mørk det har jeg ikke hørt før. Mener du mørkt hår ? 

Ja mørkt hår

Skrevet

Er man kvinne på 1.50 så er det vel 1.70, men er man 1.70 så er det vel nærmere 185-190

Anonymkode: 32e2c...c56

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...