Gå til innhold

Smerter i hoftene etter løping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent nå siden april, i starten mye gåing og sykling. Etterhvert startet jeg å løpe mye nedover bakker. Fikk etter noen måneder vondt i den ene hofta etter trening. Tror det er hofteleddsbøyeren. Nå har jeg smerter i begge. Mest vondt når jeg ligger i senga og skal sove. Lite vondt når jeg trener. Hva kan man gjøre med dette? Ønsker ikke å slutte å løpe heller. Er det ufarlig smerte?

Anonymkode: ea731...c3b

Gjest The High Priestess
Skrevet

Om du er bekymret så dra til legen. H*n kan henvise deg til riktige fagfolk! 

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette? Er 40 år, så skjønner jeg skal gå til legen om jeg er skadet/syk. 

Anonymkode: ea731...c3b

Skrevet

Ja, hadde lignende smerter. Gikk til legen og fikk betennelsesdempende, som hjalp raskt. Roet ned på løpingen et par uker, og har ikke hatt problemer siden.

Anonymkode: 59b7e...2c7

Skrevet

Jeg har gjort en del yoga tilpasset løpere (søk yoga for running) som har hjulpet meg masse med hoftene. 

Anonymkode: 2a272...fc0

Skrevet

Jeg hadde det samme. Men jeg fortsatte å jogge og etterhvert gikk det over. Noen smerter kan man trene seg gjennom, noen ganger må man ta en pause. 

Anonymkode: 06664...e36

Skrevet

Trener du styrke i tillegg når du løper så mye? For mange er styrketrening av bein/hofter/rumpe/rygg helt essensielt for å unngå vondter og skader. 

Anonymkode: 35b2a...7ea

Skrevet

Ja, styrketrening skal hjelpe. Jeg tøyer i tillegg hofteleddsbøyern.

Anonymkode: c1596...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...