wandagirl Skrevet 2. november 2021 #21 Skrevet 2. november 2021 Enig med de over her. Ikke liv laga. Du er for ung til å bli i noe som føles og oppleves slik. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #22 Skrevet 2. november 2021 Høres ut som det er på tide dere avslutter det. Alle forhold har sine utfordringer, men totalt fravær av kjemi og kjærestefølelse er viktig, spesielt når man etterhvert kanskje får barn sammen. Anonymkode: d3f75...437 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #23 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kan egentlig hoppe bukk over alle tantesvarene du har fått sålangt. Dette er såre enkelt. Du er ung - i midten av tjueårene. Du skriver ingenting om hvordan du ser ut eller hvordan du ville gjort det som singel, men dette forholdet blir ikke å vare. At du mangler en kjærestefølelse kommer av at du ikke er seksuelt tiltrukket av fyren, og dere ligger heller ikke sammen. Du er ung og det er nå du kan leve. Denne mannen er på tur å bli en tøffel som vil prøve å overbevise deg om å fortsette med han. Rimelig usexy, og du kommer ikke få noe mere lyst på å aktivere sexlivet med han. Snarere tvert imot. Eneste grunnen til å bli i forholdet må være om du ikke er attraktiv nok til å finne deg en ny partner, og du absolutt ikke vil være alene. Pakk sakene dine, lev livet ditt i tjueårene, møt forskjellige mennesker og ha det gøy. Plages med slike relasjoner kan du gjøre npr du blir eldre 🙂 Anonymkode: b4cea...023 Ts her. heldigvis er jeg ikke redd for å være alene, og har absolutt ikke noe problem med å få meg en ny kjæreste i senere fremtid(uten å høres for selvopptatt). Har nok også godt av å være alene da jeg ofte har gått inn i nye forhold litt for fort(typ maks 6 mnd etter det forrige). Du har veldig rett i det du sier. Håper bare hodet og hjertet kan samkjøre seg litt, det tærer jo på en når man er så glad i noen men ikke finner helt veien man ønsker. mye av grunnen til manglende sexlyst tror jeg kommer av at han er allerede veldig ‘tøffel’ og puslete i forhold til hva jeg har vært vandt med(ikke at det er negativt å være de tingene, for det er så mye godt med det og) men da er det dessverre sånn at jeg må dirigere og ta kontroll og ta hensyn osv osv osv. Det har drept mye av stemninga under og oppbyggingen til dette… Anonymkode: 38fa5...a23
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #24 Skrevet 2. november 2021 Liljerød skrev (35 minutter siden): Gjør det slutt med han. Du skylder han ikke å prøve å finne ut av dette. Om du ikke har følelser for han, så har du ikke følelser for han. Det er en ærlig sak. Selv har jeg vært sammen med min mann i 6 år og jeg føler fortsatt kjærestefølelser for han. Det er ikke sant at det blir borte når alt er "trygt". Jeg kjenner fortsatt at det kiler i magen når jeg ser han komme mot meg på treningssenteret feks når vi trener sammen. Det er fortsatt han jeg vil ringe til når noe bra skjer, og jeg kjenner fortsatt at jeg vil gå på date og være kjærester. Ts her. Takk! Det at mange sier det forsvinner uansett gjelder ikke for alle, som jeg alltid har håpet og tror! Men man må selvsagt pleie forholdet og holde det gående også. Men å ha lyst til det er vel problemet fra min side over en lang periode.. Anonymkode: 38fa5...a23
Rosatoast Skrevet 2. november 2021 #25 Skrevet 2. november 2021 Har dere en dialog angående sexlivet deres, da? Det er godt mulig følelsene dine forsvant, når intimiteten avtok. Det er ganske normalt i de fleste forhold, hvis du vil prøve èn gang til - for å se om det er liv laga. Da anbefaler jeg å sette dere ned, å prate om sexen deres. Og i det hele tatt disse følelsene som har gått bort for din del. Tenker at når man har vært sammen i 2 år, så har forelskelsen avtatt og de større følelsene vdr kjærlighet er mer tilstede. Og når sexen avtar når forelskelsen avtar, da er ikke kommunikasjonen helt på topp og dermed dør mye av forholdet. Hvis ingenting av det jeg sier her faller i god jord hos deg eller dere, så er det bare å slå opp med han hvis det er det du vil. Er ikke noe vits å satse på et sexløst forhold der følelsene er borte også, når dere er i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #26 Skrevet 2. november 2021 Rosatoast skrev (3 minutter siden): Har dere en dialog angående sexlivet deres, da? Det er godt mulig følelsene dine forsvant, når intimiteten avtok. Det er ganske normalt i de fleste forhold, hvis du vil prøve èn gang til - for å se om det er liv laga. Da anbefaler jeg å sette dere ned, å prate om sexen deres. Og i det hele tatt disse følelsene som har gått bort for din del. Tenker at når man har vært sammen i 2 år, så har forelskelsen avtatt og de større følelsene vdr kjærlighet er mer tilstede. Og når sexen avtar når forelskelsen avtar, da er ikke kommunikasjonen helt på topp og dermed dør mye av forholdet. Hvis ingenting av det jeg sier her faller i god jord hos deg eller dere, så er det bare å slå opp med han hvis det er det du vil. Er ikke noe vits å satse på et sexløst forhold der følelsene er borte også, når dere er i den alderen. Ts her. Takk for råd og tips 🙂 Tingen er at vi har hatt et dårlig sexliv i litt over et år, med dårlig sexliv mener jeg at det kunne gå 1 mnd mellom hver gang, inntil nå med 3 mnd tørke. Tror kanskje vi ikke passer sammen seksuelt. Prøvd å prate om det 3-4 ganger men ender bare opp i samme tørken igjen. Anonymkode: 38fa5...a23
Rosatoast Skrevet 2. november 2021 #27 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Takk for råd og tips 🙂 Tingen er at vi har hatt et dårlig sexliv i litt over et år, med dårlig sexliv mener jeg at det kunne gå 1 mnd mellom hver gang, inntil nå med 3 mnd tørke. Tror kanskje vi ikke passer sammen seksuelt. Prøvd å prate om det 3-4 ganger men ender bare opp i samme tørken igjen. Anonymkode: 38fa5...a23 Har dere pratet ordentlig om det da? Ikke bare å ta det opp og bli flau og kanskje skamme seg litt - for å ha sex og så blir det egentlig ikke tatt på alvor? Jeg tenker det er hva mange "sexløse" forhold dreier seg om, at det er vanskelig å prate om - og den ene parten ofte blir flau og skamfull.. Men dette vet du bedre enn meg, det er du som har vært i disse samtalene. Du føler det du føler, og det er reelt. Hvis du mener at dette ikke går lengre og du vet at det er noen andre der ute som passer deg bedre, da slår du opp med han. For ingen som er i et langvarig forhold som mener at man kan få noe bedre, burde forbli i forholdet. Det er urettferdig for begge parter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #28 Skrevet 2. november 2021 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Har dere pratet ordentlig om det da? Ikke bare å ta det opp og bli flau og kanskje skamme seg litt - for å ha sex og så blir det egentlig ikke tatt på alvor? Jeg tenker det er hva mange "sexløse" forhold dreier seg om, at det er vanskelig å prate om - og den ene parten ofte blir flau og skamfull.. Men dette vet du bedre enn meg, det er du som har vært i disse samtalene. Du føler det du føler, og det er reelt. Hvis du mener at dette ikke går lengre og du vet at det er noen andre der ute som passer deg bedre, da slår du opp med han. For ingen som er i et langvarig forhold som mener at man kan få noe bedre, burde forbli i forholdet. Det er urettferdig for begge parter. TS her. Vi klarer å prate helt greit om dette, og har fortalt akkurat hva jeg tenker, at jeg har mista lysten pga diverse ting. Han er en veldig usikker og sart sjel så han tør jo hverken prøve å ta initiativ eller ta tak i det på andre vis og da får jeg ikke akkurat mer lyst. Selvom jeg har sagt rett ut hva som funker for meg. Men er vel kommet til det stadiet at jeg ikke ønsker å prøve å jobbe mer sexlivet… Er nok rett i det du sier, er jo sexlivet som er limet til de kjærestefølelsene, for er jo så og si det som skiller en kjæreste fra en venn. Igjen, takk for innspill 😊 Anonymkode: 38fa5...a23
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #29 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her. Vi klarer å prate helt greit om dette, og har fortalt akkurat hva jeg tenker, at jeg har mista lysten pga diverse ting. Han er en veldig usikker og sart sjel så han tør jo hverken prøve å ta initiativ eller ta tak i det på andre vis og da får jeg ikke akkurat mer lyst. Selvom jeg har sagt rett ut hva som funker for meg. Men er vel kommet til det stadiet at jeg ikke ønsker å prøve å jobbe mer sexlivet… Er nok rett i det du sier, er jo sexlivet som er limet til de kjærestefølelsene, for er jo så og si det som skiller en kjæreste fra en venn. Igjen, takk for innspill 😊 Anonymkode: 38fa5...a23 Ja, men ikke bare det. Jeg tror også mye ligger i at dere ikke kan ha "skikkelige" samtaler og at det blir et dypt savn der, som også setter demper på sexlysten? Anonymkode: 1b4c3...0a2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #30 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men ikke bare det. Jeg tror også mye ligger i at dere ikke kan ha "skikkelige" samtaler og at det blir et dypt savn der, som også setter demper på sexlysten? Anonymkode: 1b4c3...0a2 Ts her: Det kan nok stemme. Føler vel at vi er veldig forskjellige på hvor vi er og har vært også i livet, så han har ikke så mye behov for dype samtaler og dybde i de mens jeg har behov for det. Så du har nok rett i det! Anonymkode: 38fa5...a23
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #31 Skrevet 2. november 2021 Ts her. Nå har jeg altså sluppet kula, og vi skulle begge sove litt på det og prate igjen imorgen etter jobb. Føler meg helt tom, og på mye redsel og anger. Men det er nok normalt da man føler man mister sin bestevenn og trygghet til tross for manglene…. 😔 Anonymkode: 38fa5...a23
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #32 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her: Det kan nok stemme. Føler vel at vi er veldig forskjellige på hvor vi er og har vært også i livet, så han har ikke så mye behov for dype samtaler og dybde i de mens jeg har behov for det. Så du har nok rett i det! Anonymkode: 38fa5...a23 Ja, akkurat slik har det vært for oss også. Ts, du er modig. Og jeg håper det ordner seg for deg! Jeg var den som svarte deg litt lengre opp her også. Jeg har gråtet meg helt tom de siste dagene, så det er virkelig ikke enkelt. Det er utrolig smertefullt. Så det er tungt uansett. Men tenk hvordan du vil ha det på sikt. Den smerten går over hvis du bestemmer deg for brudd. Det er hver fall det jeg prøver å tenke Anonymkode: 1b4c3...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå