AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Del Skrevet 1. november 2021 Når dere sier "et par" mener dere alltid to da, eller mer "noen få"? Feks "henter du et par epler på kjøkkenet", "kjøper du med et par brød hjem?", Anonymkode: 6a8c5...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. november 2021 #2 Del Skrevet 1. november 2021 To. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 1. november 2021 #3 Del Skrevet 1. november 2021 I utgangspunktet mener jeg to, men det hender at jeg bruker det når jeg mener noen få (typ 3-4) også. Burde vel strengt tatt være mer konsekvent på det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 1. november 2021 #4 Del Skrevet 1. november 2021 Et par er mellom 2-4 uansett hva jeg refererer til. Bortsett fra et par bukser elller briller, da snakker jeg om 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelja Skrevet 1. november 2021 #5 Del Skrevet 1. november 2021 Hvis jeg mener flere enn et par sier jeg noen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 1. november 2021 #6 Del Skrevet 1. november 2021 Når noen ber om "et par stykker" av noe, gir jeg alltid 3. Et par er åpenbart mer enn 1, så altså minst 2. Skal man ha 4, blir det feil å si et par, derfor safer jeg på 3. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå