Gå til innhold

Prisgrense på ballkjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiende klassingen skal på juleball nå snart, og hun har veldig lyst på en kjole til nærmere 5000kr. Hun har sagt seg villig til å betale over 3000kr selv, siden dette er tydeligvis drømme kjolen.

Hvor mye penger brukte dere på ballkjole? Er det en viss grense? 

Hun maser aldri om å få ting, og hun skjønner verdien av penger. Er det greit hvis både jeg og far legger ut et par tusen?

Anonymkode: 620f5...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være jule og bursdaggave også kjøpe noe symbolt de dagene?

Anonymkode: 9b424...73d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tiende klassingen skal på juleball nå snart, og hun har veldig lyst på en kjole til nærmere 5000kr. Hun har sagt seg villig til å betale over 3000kr selv, siden dette er tydeligvis drømme kjolen.

Hvor mye penger brukte dere på ballkjole? Er det en viss grense? 

Hun maser aldri om å få ting, og hun skjønner verdien av penger. Er det greit hvis både jeg og far legger ut et par tusen?

Anonymkode: 620f5...f78

Ja hvis hun faktisk betaler en så stor andel av den selv så tenker jeg det er innnafor. Det dere betaler er jo en normal pris. Hun bør få bruke egne penger hvis det er noe hun virkelig vil ha. Det er noe ekstra kjekt med ordentlig kvalitet

Anonymkode: 0d437...d4f

• Liker 6
Skrevet

ellers så synes jeg det var dritt dyr, men du sier hun aldri maser og vet verdien av penger.

Skrevet

Ja hvis hun faktisk betaler en så stor andel av den selv så tenker jeg det er innnafor. Det dere betaler er jo en normal pris. Hun bør få bruke egne penger hvis det er noe hun virkelig vil ha. Det er noe ekstra kjekt med ordentlig kvalitet

Anonymkode: 0d437...d4f

Denne også'

Skrevet

Kan det være jule og bursdaggave også kjøpe noe symbolt de dagene?

Eller et lån? Som dere tar seriøst som et lån. (også går det ann å legge til sparing uten av hun vet det ;) Leilighet er dyrt)

• Liker 1
Skrevet

hun kommer nok ikke til å bruke den på nytt, så ja vanvittig mye. 

Anonymkode: 8bf5e...921

• Liker 2
Skrevet

Konf gave?

Skrevet

Jeg hadde sagt det hadde vært greit, mot følgende forutsetning; 

Om hun ikke vil selge den etterpå - så må den leies ut om hun ønsker å ta vare på den. Folk leier ut kjoler til 500-700 kvelden, så pengene er raskt spart inn! 

• Liker 3
Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde sagt det hadde vært greit, mot følgende forutsetning; 

Om hun ikke vil selge den etterpå - så må den leies ut om hun ønsker å ta vare på den. Folk leier ut kjoler til 500-700 kvelden, så pengene er raskt spart inn! 

Hvordan funker det? Betaler man depositum da eller?

Ganske dyr kjole om noen ødelegger den eller ikke lever.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan funker det? Betaler man depositum da eller?

Ganske dyr kjole om noen ødelegger den eller ikke lever.

Det er jeg ikke sikker på, jeg har bare sett det på finn tidligere. Men jeg antar at man betaler summen på forhånd. 

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på, jeg har bare sett det på finn tidligere. Men jeg antar at man betaler summen på forhånd. 

God ide, men da tenker jeg man må ha ordenlig og bindene kontrakt med depositum.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

God ide, men da tenker jeg man må ha ordenlig og bindene kontrakt med depositum.

Ja, det er sikkert lurt - med noen punkter om hvem som er ansvarlig om den blir ødelagt, tilgriset osv. 

Skrevet

Ja, det er sikkert lurt - med noen punkter om hvem som er ansvarlig om den blir ødelagt, tilgriset osv. 

Enig :)

Skrevet

TS, går det ann å se bilde?

Er den anstendig til en 15 åring?

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig mye for et plagg hun sannsynligvis bare bruker 1 gang. Jeg ville heller leid eller funnet en pent brukt . 

Anonymkode: 7d17e...1f2

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller et lån? Som dere tar seriøst som et lån. (også går det ann å legge til sparing uten av hun vet det ;) Leilighet er dyrt)

Ja da kommer nok de 2000 godt med...

Anonymkode: d15a0...634

• Liker 2
Skrevet

Nei 5000 hadde ikke vært aktuelt her. Det er med å drar opp presset på slike ballkjoler, og det ønsket vi ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Maks 3000 tenker jeg. Jeg har ballkjolen min fra Gardeball. Den er blitt brukt en gang og det er 15 år siden nå.

Kaster penger ut av vinduet rett og slett.

Anonymkode: 7b64b...ac8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig mye for et plagg hun sannsynligvis bare bruker 1 gang. Jeg ville heller leid eller funnet en pent brukt . 

Anonymkode: 7d17e...1f2

Jeg tenkte kanskje hun kunne bruke den flere ganger, men det vet ts bedre enn meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...