Gå til innhold

Barna er syke hele tiden, jeg liker det ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det er mye sykdom nå, og her har det vært av og på siden tidlig september da vi fikk påvist korona. Jeg og mannen  har ikke vært noe særlig syke, men barna på 4 år og 7 mnd har vært av og på hele tiden. Særlig eldste, hun har hatt max fire usammenhengende uker i barnehagen. Og nå er hun syk igjen, og samme med yngste som har 38 i feber 😢 han er syk for tredje gang nå.. 

Jeg liker ikke dette, og er bekymret, særlig for eldste som klager på vondt i magen og har dårlig matlyst. Jeg vurderer å ringe legen i morgen og håpe han kan ta noen prøver av dem begge. For tenk om det skulle være noe vi kan hjelpe dem med. 

Samtidig er det jo en sykdomsfylt høst for mange av oss og jeg lurer på om det er noen som opplever noe av det samme? Er det noen som kan komme med noen betryggende ord? 

Anonymkode: 5db96...4cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 1,5 begynte i barnehagen i slutten av august. Han har vært syk, og da mener jeg ordentlig syk, 4 ganger allerede. Vært borte alt ifra 2 dager til en uke i strekk.

I dag var han i barnehagen 4 timer før de ringte og sa at han hadde fått masse diaré og de var bekymret for omgangssyke osv, så jeg måtte hente han. De sa vi må holde ham hjemme 48 timer selv om han er helt god.

Jeg er mer hjemme med sykt barn enn jeg er på jobb nesten, så du er ikke alene.. Er nok mange flere også

Anonymkode: 6e0c3...8e7

• Liker 12
Skrevet

Høres veldig vanlig ut for mange med småbarn denne høsten. Kommet ut av tellinga på sykdomsforløp siden august, av og på konstant. Gjelder også de fleste andre i barnehagen, ofte mindre enn halvfull avdeling til stede.

Anonymkode: cc08b...d3f

• Liker 11
Skrevet

Det er mye sykdom nå, over hele linja, fordi vi har levd så lenge med smittevernet. Ville ikke bekymret meg for litt ekstra sykdom i høst, men kontakt selvfølgelig lege hvis barna har feber over flere dager eller nedsatt almentilstand/ikke tar til seg mat og drikke over tid. 

Anonymkode: 71890...01f

• Liker 8
Skrevet

Kjenner til flere som har barn på sykehus nå, fra nyfødt til tenåringer, skummelt.

Anonymkode: 8c2dd...c8f

Skrevet

Også bakterier og andre mindre omtalte virus feirer høstens "frigjøring". Små barn har vært mindre eksponert annen smitte/bakterier og kan derfor også ha et mindre herdet immunsystem nå etter mer åpning. Ikke bra å leve for sterilt heller. I fremtiden lærer vi kanskje hvordan barna skal eksponeres for riktig smitte i riktig mengde i rett alder.

Anonymkode: 4c0fe...276

• Liker 6
Skrevet

Uff får håpe vi alle får det bedre snart og at vi slipper noe skumle greier😭 dette går jo på helsa løs.. Bokstavelig talt. 

• Liker 1
Skrevet

Min yngste startet i barnehagen i august. Han er syk for fjerde gang nå. Hele familien har stort sett vært mer eller mindre kontinuerlig forkjøla siden i slutten av august.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Også bakterier og andre mindre omtalte virus feirer høstens "frigjøring". Små barn har vært mindre eksponert annen smitte/bakterier og kan derfor også ha et mindre herdet immunsystem nå etter mer åpning. Ikke bra å leve for sterilt heller. I fremtiden lærer vi kanskje hvordan barna skal eksponeres for riktig smitte i riktig mengde i rett alder.

Anonymkode: 4c0fe...276

Du sier noe.. 

Jeg er redd for ettervirkninger av korona. De vet jo ikke så veldig mye om dette hos barn enda tror jeg. 

Samtidig tenker jeg en del på eldste. Hun har sjeldent vært syk. Det var én gang da hun var 10 mnd, én gang da hun var to. Og da hun begynte i bhg ved 2,5 var jeg forberedt på mye sykdom. Hun var frisk som en fisk og hun tok med alt av virus hjem til meg. 

Så kom den lille. At han har vært så ofte syk, skremmer meg. Det er så nytt.

Håper de begge kommer godt herdet ut av dette 💞

• Liker 3
Skrevet

Det betrygger meg litt at det er flere i samme båt.. Håper alle føler seg bedre snart ❤️

• Liker 3
Skrevet

Mine barn (8 og 5) er kanskje snufsete et par dager 2 ganger i året, og eldste har hatt omgangssyke 1 gang i sitt liv.

De har vel hatt et par sykedager fra skole og barnehage i året, mest fordi jeg har en fleksibel jobb (selvstendig næringsdrivende) og foretrekker å ha de hjemme når de er litt pjuske.

Grunnen til at barna våre er så lite syke er fordi vi gir dem et optimalt fungerende immunforsvar. Jeg ammet eldste til hn var 6, yngste ammer enda. De spiser nesten utelukkende økologisk, råvarebasert mat.

De har ikke brukt en dråpe antibac, tvert imot vasker de kun hender når de har vært på do, eller hvis hendene er synlig veldig møkkete.

Ingen vaksiner, ingen antibiotika, minimalt med sukker, ingen junkfood eller ultraprossesert dritt.

Masse kos og hudkontakt, samsoving, minimalt med stress, masse fysisk aktivitet i naturen og sol (uten solkrem!).

Vi voksne er også knapt syke, var litt snufsete i noen dager da vi hadde covid i sommer. 🤷‍♀️

Man blir ikke syk når immunforsvaret er bra. Kanskje folk burde skjønne det snart, istedet for å ha panikk for smitte? 🙄

Anonymkode: 6fa91...b19

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært syke hele oktober og nå ser det ut som det topper seg igjen med "ny" forkjølelse og hoste. Har vært gjennom snørr, hosting, vond hals, øreverk og feber... Barn på 4 år og en baby. 

Anonymkode: 78982...19e

• Liker 3
Skrevet

Samme her 😭 Har 2 stk alene og nå er jeg mektig lei og trist. Sykdom har det vært siden september. Hele jævla tida. Så i stedet for å bruke barnehageplasser er jeg konstant hjemme med 2 syke barn. Er det ikke ene, så er det andre, eller begge. Det har vært rs-virus flere ganger. De snakker om imunitetsgjeld. Er ganske forbanna egentlig. 

Anonymkode: 3753e...d3b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine barn (8 og 5) er kanskje snufsete et par dager 2 ganger i året, og eldste har hatt omgangssyke 1 gang i sitt liv.

De har vel hatt et par sykedager fra skole og barnehage i året, mest fordi jeg har en fleksibel jobb (selvstendig næringsdrivende) og foretrekker å ha de hjemme når de er litt pjuske.

Grunnen til at barna våre er så lite syke er fordi vi gir dem et optimalt fungerende immunforsvar. Jeg ammet eldste til hn var 6, yngste ammer enda. De spiser nesten utelukkende økologisk, råvarebasert mat.

De har ikke brukt en dråpe antibac, tvert imot vasker de kun hender når de har vært på do, eller hvis hendene er synlig veldig møkkete.

Ingen vaksiner, ingen antibiotika, minimalt med sukker, ingen junkfood eller ultraprossesert dritt.

Masse kos og hudkontakt, samsoving, minimalt med stress, masse fysisk aktivitet i naturen og sol (uten solkrem!).

Vi voksne er også knapt syke, var litt snufsete i noen dager da vi hadde covid i sommer. 🤷‍♀️

Man blir ikke syk når immunforsvaret er bra. Kanskje folk burde skjønne det snart, istedet for å ha panikk for smitte? 🙄

Vi har heller ikke brukt masker, antibac, har møtt folk og klemt alle og levd så normalt som mulig hele veien. Veldig fornøyd med å ha fått covid også, det var ikke noe stress, og da er vi ferdige med det. ✌

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn har vi hatt det nå. Men nå er det nye tider. Imunitetsgjeld for barnehagebarna 😭 Ser ut som skolebarna slipper unna det værste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man blir ikke syk når immunforsvaret er bra? Er du så kunnskapsløs? 

• Liker 30
Skrevet

Det har vært på samme måte med 1,5 og 3-åringen her også. Den yngste har vært en tur på sykehus med en luftveisinfeksjon som ikke var korona. Jeg syns særlig det har vært utrolig mye feber hos begge, flere perioder med lav feber som kommer og går og flere tilfeller med feber over 40 hos begge siden barnehagestart i midten av august. 

Jeg håper også de er immune mot mye når denne høsten og vinteren er over, altså. God bedring til alle dere med syke barn. 

Anonymkode: 68aed...3bc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har heller ikke brukt masker, antibac, har møtt folk og klemt alle og levd så normalt som mulig hele veien. Veldig fornøyd med å ha fått covid også, det var ikke noe stress, og da er vi ferdige med det. ✌

Dere kan få det igjen. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det betrygger meg litt at det er flere i samme båt.. Håper alle føler seg bedre snart ❤️

Tenker litt samme. Men samtidig... det går jo aldri over! Er det bare pga lock down, eller hva er dette. Varer og varer og varer. Hvor mange ganger kan man ha rs? Etter hverandre?! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Herregud for no bullshit 🤣🤣

Anonymkode: ad320...889

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...