Gå til innhold

Kjole til julebord

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tripptrapp1 skrev (17 minutter siden):

Det er helt fascinerende hvor feil du tolker det andre her inne skriver.

Hva av det jeg har skrevet er det du mener at er å «gå etter folk»?

Jeg har bare vært uenig i opinionen din, som jeg syns at er oversimplifisert og dømmende i og med at den ekskluderer alle over en viss BMI fra å ikle seg enkelte klesplagg. 

Ja, fått med meg det nå i flere dager. Nå holder det. 

Anonymkode: 2c8ce...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, fått med meg det nå i flere dager. Nå holder det. 

Er det ikke lov å være uenig med deg uten at du mener det er personangrep/gå etter folk?

Anonymkode: dbe54...3fa

• Liker 5
Skrevet
Fløff skrev (20 timer siden):

🤷‍♀️

Man går med sort strømpebukse under.

Sålenge man ikke kjører dyp utringning eller veldig sexy strømpebukser/skyhøye hæler synes jeg den sorte var helt innafor. 

Kunne glatt gått med noe sånt selv, foretrekker littegranne lengre - men den øverste sorte var innafor mener jeg med litt høy denier på strømpisen. 

Man må forresten ikke være tynn eller ditt eller datt for å gå med klær man liker. 

Jeg går aldri i sort strømpebukse til kjoler,  har funnet en på Lindex som er nude/tan, tynn og som matcher hudtonen min. 

Anonymkode: 95a2e...ff8

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det virker ikke sånn. 

Jeg har behov til å rakke ned på folk jeg som enkelte her har gjort, men også overser at det blir skrevet flere ganger at det ikke er okay å ha utritning og det heller ikke okay med for korte kjoler.

Noen av de har til og med sagt at etter en vis alder så ser det ut som du prøver for hard for å vise fram det man har.

Hvorfor blir ikke dette reagert på?  Det var ett lite innlegg som enkelte folk har hengt seg helt opp i, og ikke lest hele sammenhenget av alt som blir skrevet-

Dere store beskytterinner som skal beskytte andre kvinner for å unngå føle seg dårlig, hvorfor godtar dere at kvinner skriver så stygge ting?  Synes det er litt dobbelmoral dette her, at dere godtar disse innleggene for dere har bestemt dere for å ta en "forferdelig" person, fårr å være helt ærlig så virker det sånn. Dere nekter jo fullstendig å svare på disse spørsmålene som blitt spurt flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har behov til å rakke ned på folk jeg som enkelte her har gjort, men også overser at det blir skrevet flere ganger at det ikke er okay å ha utritning og det heller ikke okay med for korte kjoler.

Noen av de har til og med sagt at etter en vis alder så ser det ut som du prøver for hard for å vise fram det man har.

Hvorfor blir ikke dette reagert på?  Det var ett lite innlegg som enkelte folk har hengt seg helt opp i, og ikke lest hele sammenhenget av alt som blir skrevet-

Dere store beskytterinner som skal beskytte andre kvinner for å unngå føle seg dårlig, hvorfor godtar dere at kvinner skriver så stygge ting?  Synes det er litt dobbelmoral dette her, at dere godtar disse innleggene for dere har bestemt dere for å ta en "forferdelig" person, fårr å være helt ærlig så virker det sånn. Dere nekter jo fullstendig å svare på disse spørsmålene som blitt spurt flere ganger. 

" ikke

Skrevet

At en tråd om julekjoler klarer å generer krangling er jammen meg i god KG stil 🙄. Men takk til den som la ut link til ene kjolen til floyd, nå er den på tur i posten 👍.

Anonymkode: 71a85...a76

• Liker 8
Skrevet

Så denne posten i går og det fikk meg til å tenke på denne tråden og hvor godtatt denne tankegangen er om hva vi skal fremheve/gjemme av kroppene våre: https://www.instagram.com/p/CV0S3wktmik/

"...for a good 30 years of my life, I thought of it that way.
I was a pear: small on top, big and droopy on bottom.

As a teen, I never realized just how dangerous such thinking is.
But here’s the problem:

This game implies bodies are somehow inherently WRONG.
We must DRESS to FIX our shape.
We must balance out the ‘bad’ parts and enhance the ‘good’.
We break ourselves down into segments. Pieces.
Portions, like segments of an orange. And only some deserve love."

Skjermbilde 2021-11-04 kl. 14.27.23.png

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 10.13):

Den sorte kjolen er 96 cm lang. Det er ikke veldig kort. Sølvkjolen er 88 cm, heller ikke spesielt kort.

Modellene er over gjennomsnittet høye med 182 cm og 177 cm.

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 14.29):

Det er ikke gjennomsnittig høyde,

Gjennomsnittshøyden i Norge er 181 centimeter for menn, og 167 centimeter for kvinner.

Jeg er 1.70 

https://www.google.com/search?q=høyde+gjennomsnitt+kvinner&oq=høyde+kvinne+g&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30l3.8755j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 14.35):

Hæ? Jeg har ikke skrevet noe om hva som er gjennomsnittlig høyde.

Jeg skrev at modellene er 182 cm og 177 cm som er over gjennomsnittet.

Skulle jeg spesifisert at de var damer og over gjennomsnittlig høyde for damer? Trodde det var innlysende siden det er en tråd om julekjole.

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 14.39):

Uansett jeg synes de kjolene er korte og det har jeg lov til å mene, og du sjekk abo kode-gjør du ser du at jeg kun på generelt basis og ikke på person motsetning til andre. Jeg skriver flere ganger at man skal gå med det man SELV er komfertabel med, uansett alder. Men nei da, dere skal henge dere opp i hvordan skriver, jeg skriver akkurat som triptrap,

jeg har lov til ha mine meninger, og jeg synes det virker mer som det er dere som er dømmende enn meg.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hengt meg opp i et eller annet innlegg du har skrevet. Jeg reagert på hvordan du oppførte deg i svaret du kom med til meg. Du angrep meg helt ut av det blå fordi jeg ikke skjønte hvorfor du kommenterte innlegget mitt som du gjorde.

Du kritiserer oppførselen til andre i denne tråden, men du bør se litt på din egen oppførsel også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svart på kritikken flere ganger, hvilke spøltmål er det jeg skal svare på? 

Skrevet

Men takk til den som la ut link til ene kjolen til floyd, nå er den på tur i posten 👍.

Anonymkode: 71a85...a76

Gratulerer :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 20.58):

Ser mst ut som man prøver for hardt når kjolene blir så korte på personer over 33år. Spiller ingen rolle hvor lange slanke bein du har.

Anonymkode: 12634...6e5

33?? Er man i 30-åra er man jo ung og kan kle seg i det meste (elendig stil er noe annet og kan opptre i alle aldre..). Hadde ikke reagert om noen i 40-åra hadde litt kort kjole heller, overhodet ikke. Og det er forskjell på så kort at rumpa nesten stikker ut, og en vanlig lårkort kjole.. Ser ikke problemet. Jeg er eldre enn 33, og glad jeg ikke føler jeg må kle meg på en viss måte fordi jeg er blitt for "gammel" for helt vanlige klær 😀 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har svart på kritikken flere ganger, hvilke spøltmål er det jeg skal svare på? 

Tja. Jeg har i alle fall spurt deg hva av det jeg har skrevet til deg som er å «gå etter folk» (les: deg) uten å få svar på det. Det eneste jeg føler meg skyldig i er å være uenig med deg i at ingen over en viss BMI kler jumpsuits. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor i all verden skal du  IKKE vise frem det du har??   Fatter ikke denne tankegangen.  Om du er 18 eller 68 og er fornøyd med beina dine og liker å vise de frem, hvilken faens rolle spiller det?   Kan dere som mener vi over 30 skal gå i burka forklare, fordi det har ingen logikk overhodet!  

Skal en mann som har fin/trent/slank overkropp slutte å bruke slimfit-skjorter bare fordi han er 42?  Eller skal han slutte å gå i shorts når han runder 35?  Hvorfor er det greit at menn i alle aldre viser beina sine??

Jeg uttalte meg kun om hva jeg synes er fint, ikke noe om hva andre kan gjøre. Alle som vil vise fram det de har, må gjerne gjøre det. At jeg ikke alltid synes det er fint lever dere jo godt med. Jeg liker ikke tatoveringer heller men det betyr jo ikke at jeg mener at andre ikke kan ha det. 

Anonymkode: 375a3...e0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 22.39):

Takker for svar, ts her. Jeg er vel ca 165, så ikke så høy. Og jeg trives aller best i omslagskjoler. Tror jeg ville sett stutt ut i en jumpsuit. Litt det samme med dressbukser. Floyd hadde endel som så greit ut synes jeg.

https://www.floyd.no/floyd-omslagskjole-benny-uni-satin-dark-green

Denne synes jeg var fin. Hvordan ville dere stylet denne? Har et par sorte støvletter som kan passe til tror jeg. 

Anonymkode: 13aa9...3a6

Støvletter er så harry...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Støvletter er så harry...

Finnes mange typer støvletter. Hvilke type støvletter er harry? 

Anonymkode: 12c0f...f03

• Liker 1
Skrevet (endret)

Feilpost

Endret av Peonjenta
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Tja. Jeg har i alle fall spurt deg hva av det jeg har skrevet til deg som er å «gå etter folk» (les: deg) uten å få svar på det. Det eneste jeg føler meg skyldig i er å være uenig med deg i at ingen over en viss BMI kler jumpsuits. 

Det er ikke meg, det er en annen AB:

Skrevet

Hvis jeg skulle kjøpt ny kjole i år, så hadde jeg gått for en av disse.

image.thumb.png.77485ef4dc1487bb50cecb4c68a8e8ff.png

image.thumb.png.0a2c7237e4fd4701e7e782db0c706a1b.png

image.thumb.png.d839e7427d8abe6f15194f936de96213.png

• Liker 3
Skrevet
miaw skrev (40 minutter siden):

Fine, eneste er at det øverste er litt for sommerlig for meg til julebord.

• Liker 1
Skrevet
miaw skrev (13 timer siden):

Liker den røde i midten 🤩 fra Safran fashion. 

Anonymkode: 12c0f...f03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...