Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kjenne noe så tidlig? Jeg har vært skikkelig kvalm og hatt lite matlyst hele dagen. Pleier aldri å være kvalm. 

forrige uke hadde jeg et skikkelig stikk i livmoren, sånn at jeg bøyde meg fremover når det skjedde. Har hørt at det kan væte tegn på at egget fester seg. Kan det stemme? 

har hatt ustabil syklus så jeg var egentlig usikker på om el var for 7-11 dager siden. Trodde kanskje det ville komme senere. Men siden jeg har vært så kvalm så er det jo et lite håp. 

noen andre som har kjent noe så tidlig? 

Anonymkode: a47ca...59f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan være implantasjonskvalme du kjenner på. Jeg var kvalm av og på gjennom hele dagen fra 9DPO. Så forsvant kvalmen etter rundt fem dager. Jeg er gravid nå og er utrolig nok ikke kvalm lengre, så jeg tror det var implantasjonskvalme!

Endret av yeti92
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var kvalm fra 2+6 begge gangene 😊 Og den kvalmen holdt seg helt frem til uke 14 ;)

• Liker 1
Skrevet

Om du har nok graviditetshormoner i kroppen til å gi symptomer som kvalme, har du garantert nok til at det også slår ut på en (tidlig) test. Så om du lurer på om det kan skyldes graviditet er det bare å teste. (Negativt svar så tidlig betyr ikke nødvendigvis at du ikke er gravid, men da skyldes kvalmen sannsynligvis noe annet.)

Anonymkode: 631b0...7ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir trøtt og får ømme bryster før testene slår ut på hcg.

Anonymkode: ed017...b63

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjent sånt stikk i livmoren/festesmerter før positiv test i alle mine 3 svangerskap :) 

• Liker 1
Skrevet

Du må gjerne være kvalm, men det er ikke på grunn av (et eventuelt) svangerskap. Så tidlig er ikke HCG nivået i nærheten av å være høyt nok til å gi symptomer. 

Anonymkode: 444d2...e05

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan man kjenne noe så tidlig? Jeg har vært skikkelig kvalm og hatt lite matlyst hele dagen. Pleier aldri å være kvalm. 

forrige uke hadde jeg et skikkelig stikk i livmoren, sånn at jeg bøyde meg fremover når det skjedde. Har hørt at det kan væte tegn på at egget fester seg. Kan det stemme? 

har hatt ustabil syklus så jeg var egentlig usikker på om el var for 7-11 dager siden. Trodde kanskje det ville komme senere. Men siden jeg har vært så kvalm så er det jo et lite håp. 

noen andre som har kjent noe så tidlig? 

Ja jeg fikk positive tester med mine 3 barn i uke 2+5 til 3+1.

Anonymkode: 61471...678

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode svar.

Jeg har hatt lang syklus i det siste. så hvis jeg er gravid er det uke 4+3 ifølge app beregningene.

Men trodde egentlig at eggløsning skal komme senere og at mensen ikke skal komme før rundt 21 november. For det har vært 8 uker mellom hver menstrasjon de to siste syklusene. Men før det igjen var det bare 5 uker. Utrolig plagsomt. 

Skrevet

Eneste jeg har kjent er et magestikk som gjorde at jeg måtte krøke meg sammen på 8 dpo en gang jeg ble gravid, og en annen gang fikk jeg en festeblødning på 9 dpo. Utenom dette har jeg ikke kjent noe før litt kvalme rundt sv.uke 6. Det er nok ganske uvanlig å kjenne symptomer så tidlig. Må som sagt en god del hcg til i kroppen før at det slår ut.

Skrevet

Tok test idag og den slo ut som positiv! To sterke streker 😃❤️ Jeg er visstnok i uke 6 allerede. Helt fantastisk! Og det forklarer veldig slitenheten, nedsatt matlyst og kvalmen jeg har hatt de siste dagene.

-TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tok test idag og den slo ut som positiv! To sterke streker 😃❤️ Jeg er visstnok i uke 6 allerede. Helt fantastisk! Og det forklarer veldig slitenheten, nedsatt matlyst og kvalmen jeg har hatt de siste dagene.

-TS

Gratulerer så mye!🥳🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 6.26):

Takk for mange gode svar.

Jeg har hatt lang syklus i det siste. så hvis jeg er gravid er det uke 4+3 ifølge app beregningene.

Men trodde egentlig at eggløsning skal komme senere og at mensen ikke skal komme før rundt 21 november. For det har vært 8 uker mellom hver menstrasjon de to siste syklusene. Men før det igjen var det bare 5 uker. Utrolig plagsomt. 

Har du vurdert å få hjelp hos gynekolog til medisinering for å få orden på syklus? så blir det gjerne lettere å få det til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

-TS

Gratulerer ❤️  ❤️  ❤️ når er mensen termin?

Skrevet

oi nei gjerne du kan være den som oppretter tråd for juli/august 2022 ❤️  Gratulerer.

Skrevet

Eg er sikker på at eg kjende når egget festa seg og. Fekk sterk stikking i livmor, og det har eg aldri opplevd før før menstruasjon.
Gratulere ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...