AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg har hatt en ganske stor forbruksgjeld over mange år. I sommer fikk jeg hjelp av familie til å betale ned mesteparten av det. Jeg tjener godt nå og vil nå forsøke å få kjøpt meg bolig. Men bankene vil jo se selvangivelse fra i fjor og der står jo det store lånet mitt som nå er nesten nedbetalt. Hvordan ser de på dette tror dere? Anonymkode: 1da4c...3f2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Er lånet ditt nedbetalt er det en god start. Det er mulig du må ha litt is i magen, kanskje bruke ett eller to år på holde deg gjeldsfri og bygge egenkapital samtidig. Egenkapital er veldig viktig. Det viser at du kan tenke langsiktig og ikke bruker alt med en gang. Ta gjerne kontakt med banken. Allerhelst en lokal bank der din kundebehandler kan huske å ha møtt deg, hørt planene dine og kan følge deg litt over tid. Anonymkode: dda08...f62 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er lånet ditt nedbetalt er det en god start. Det er mulig du må ha litt is i magen, kanskje bruke ett eller to år på holde deg gjeldsfri og bygge egenkapital samtidig. Egenkapital er veldig viktig. Det viser at du kan tenke langsiktig og ikke bruker alt med en gang. Ta gjerne kontakt med banken. Allerhelst en lokal bank der din kundebehandler kan huske å ha møtt deg, hørt planene dine og kan følge deg litt over tid. Anonymkode: dda08...f62 Jeg skal kjøpe sammen med kjæresten,, og han har 1,2 mill i egenkapital. Har forstått det slik at bare en trenger egenkapital? Han vil jo selvsagt eie mer enn meg. Takk for svar Anonymkode: 1da4c...3f2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Hvor mye hadde du i forbruksgjeld / hvor mye står på skattemeldingen 2020 ? Dersom typen har 1 200 000 i egenkapital tror jeg uansett dere vil få lån samlet sett. Anonymkode: c1154...410
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor mye hadde du i forbruksgjeld / hvor mye står på skattemeldingen 2020 ? Dersom typen har 1 200 000 i egenkapital tror jeg uansett dere vil få lån samlet sett. Anonymkode: c1154...410 Jeg hadde 600 000. Helt forferdelig Anonymkode: 1da4c...3f2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg hadde 600 000. Helt forferdelig Anonymkode: 1da4c...3f2 Herregud hvordan fikk du til det...?? Anonymkode: 5aee0...069
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Tipper det ikke blir noe problem for deg og typen med lån dersom dere har 1 200 000 i egenkapital nå. Bare forklar at du har driti på draget men fått deg en real lærepenge. 1 200' er nok EK til å kjøpe for ca 6 800 000, så dersom dere har gode nok inntekter til å låne f eks 5 700 000 vil denne kjøpesummen kunne bli en realitet. Anonymkode: c1154...410
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud hvordan fikk du til det...?? Anonymkode: 5aee0...069 Ble tidlig alenemamma, lite støtte fra barnefar. Tok to studier, skulle liksom bevise for alle at dette skulle jeg klare, men jeg klarte det ikke økonomisk, og et lån ble til flere lån. Det ballet på seg med skyhøye renter. Jeg forstår det ikke helt selv heller, for jeg har ALDRI shoppet mye og sløset bort penger. Jeg har brukt de for å leve. Jeg strevde med dette i mange, mange år før jeg turte å fortelle det til familie. Anonymkode: 1da4c...3f2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble tidlig alenemamma, lite støtte fra barnefar. Tok to studier, skulle liksom bevise for alle at dette skulle jeg klare, men jeg klarte det ikke økonomisk, og et lån ble til flere lån. Det ballet på seg med skyhøye renter. Jeg forstår det ikke helt selv heller, for jeg har ALDRI shoppet mye og sløset bort penger. Jeg har brukt de for å leve. Jeg strevde med dette i mange, mange år før jeg turte å fortelle det til familie. Anonymkode: 1da4c...3f2 Skjønner ikke greia, ble alenemor som 20-åring og har aldri rørt kreditt. Aldri fått barnebidrag. Uansett, bra du er kvitt. Anonymkode: 5aee0...069
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Jeg forstår deg, her ble alenemors tilværelse tøff økonomisk når barnefaren ikke betalte rettferdig bidrag. Anonymkode: 7878f...b45 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjønner ikke greia, ble alenemor som 20-åring og har aldri rørt kreditt. Aldri fått barnebidrag. Uansett, bra du er kvitt. Anonymkode: 5aee0...069 «Skjønner ikke greia» Wow - hvor endimensjonal er det mulig å bli😂😂 Anonymkode: dd46c...39b 13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har hatt en ganske stor forbruksgjeld over mange år. I sommer fikk jeg hjelp av familie til å betale ned mesteparten av det. Jeg tjener godt nå og vil nå forsøke å få kjøpt meg bolig. Men bankene vil jo se selvangivelse fra i fjor og der står jo det store lånet mitt som nå er nesten nedbetalt. Hvordan ser de på dette tror dere? Anonymkode: 1da4c...3f2 jeg tror de heller bruker nåværende gjeldsregister for å sjekke status. Anonymkode: 997de...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: «Skjønner ikke greia» Wow - hvor endimensjonal er det mulig å bli😂😂 Anonymkode: dd46c...39b Jeg tror det bare handler om at man kommer fra et standpunkt der man vet at all kreditt må betales tilbake, og om veien til å betale det tilbake er uviss, så tar man ikke opp kreditt. Anonymkode: d90a6...2d4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): «Skjønner ikke greia» Wow - hvor endimensjonal er det mulig å bli😂😂 Anonymkode: dd46c...39b Vi er faktisk mange som ikke skjønner greia med å prestere å ende opp med 600 000 i forbruksgjeld... Det er faktisk helt sinnsvakt og det kan faktisk ikke forsvares med "alenemor med dårlig råd". Anonymkode: f7a3c...bee 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Pleier man sende selvangivelsen til banken? Husker bare at jeg har sendt kontoutskrifter. Du kan jo bevise at lånet er tilbakebetalt så det skal jo helst ikke tale i mot deg. Anonymkode: 7ac44...6d8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Pleier man sende selvangivelsen til banken? Husker bare at jeg har sendt kontoutskrifter. Du kan jo bevise at lånet er tilbakebetalt så det skal jo helst ikke tale i mot deg. Anonymkode: 7ac44...6d8 Helt vanlig at de vil ha selvangivelsen. Nå for tiden er det i mange banker nok å gi dem tillatelse, så går de inn på skatteetaten og henter den selv. Anonymkode: f7a3c...bee
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Skjønner ikke greia» Wow - hvor endimensjonal er det mulig å bli😂😂 Anonymkode: dd46c...39b Så har man grunnleggende forståelse for kreditt og økonomi slik at man ikke ender opp med over en halv million (!) i kredittgjeld så er man faktisk endimensjonal. Det sier jo sitt om hvorfor forbruksgjeld, inkasso, tvangssalg og evig gjeld er så økende i Norge når folk har slike holdninger. Veldig trist. Anonymkode: 5aee0...069 2
lillevill Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har hatt en ganske stor forbruksgjeld over mange år. I sommer fikk jeg hjelp av familie til å betale ned mesteparten av det. Jeg tjener godt nå og vil nå forsøke å få kjøpt meg bolig. Men bankene vil jo se selvangivelse fra i fjor og der står jo det store lånet mitt som nå er nesten nedbetalt. Hvordan ser de på dette tror dere? Anonymkode: 1da4c...3f2 Hva med å vente til januar? Da ser de din selvangivelse fra i år.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har hatt en ganske stor forbruksgjeld over mange år. I sommer fikk jeg hjelp av familie til å betale ned mesteparten av det. Jeg tjener godt nå og vil nå forsøke å få kjøpt meg bolig. Men bankene vil jo se selvangivelse fra i fjor og der står jo det store lånet mitt som nå er nesten nedbetalt. Hvordan ser de på dette tror dere? Anonymkode: 1da4c...3f2 Vent til forbrukslånet ikke er "nesten" nedbetalt, men HELT nedbetalt. Kommenterer de det, så svarer du bare at det var en lærepenge for livet, og du har nå lært. Anonymkode: 39a86...776 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #20 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er faktisk mange som ikke skjønner greia med å prestere å ende opp med 600 000 i forbruksgjeld... Det er faktisk helt sinnsvakt og det kan faktisk ikke forsvares med "alenemor med dårlig råd". Anonymkode: f7a3c...bee At du kan kalle det «sinnsvakt» sier bare hvor lite du kan om mennesker og samfunnet generelt. Det er mange grunner til at situasjonen ble som den ble for enkeltmennesker. Men nå har hun ryddet opp, som viser karakter. Du derimot, virker å ha en svært lav oppfatning av hva som kan ligge til grunn for at livet skjer. Livets harde skole er kanskje din utdanning? Anonymkode: fd475...50e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå