Gå til innhold

Jeg er SYKELIG sjalu, og kjenner det koker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger blir jeg faktisk skremt og overrasket over meg selv. Det er helt patetisk for å være ærlig. Jeg blir sjalu av den minste lille ting. Har merket det i et hvert forhold jeg har vært i, men klarer utrolig nok å holde det for meg selv, så jeg har vel kontroll på sjalusien? Vil aldri vise dette, da jeg synes det er smålig. Så jeg sitter med alt inni meg. Men peonget med innlegget mitt er, hvordan skal jeg bli kvitt sjalusien? Synes det er veldig vondt å være sånn. veldig ekkel og stygg følelse den sjalusien. Min nåværende kjæreste vet ikke om dette heller. Har mange ganger måttet forlate rommet for å skjule det, for jeg kjente sjalusien komme. Hvorfor er jeg som dette? Noen andre her som er sånn? 

Anonymkode: d49a7...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at de som sliter med sjalusi, ikke er så veldig trygge i eller på seg selv. Og det er jo noe man må øve på, flertallet sliter med både selvbilde, selvtillit å det og stole på seg selv.. 

Så det å være trygg på deg selv og den du er. (Ergo; være trygg på at du er bra, og kjæresten han elsker DEG for DEG, typ).
Jeg slet med sjalusi i tidlig 20-årene, men nå finnes det ikke ett gram sjalusi i meg ovenfor noen. Jeg er så trygg på meg selv, og trygg på hvem jeg er og hvor bra jeg er uavhengig av andre. Og jeg vet også at samboeren min elsker meg for den jeg er. Jeg blir ikke sjalu hvis jenter prøver seg på han, for jeg er trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen ganger blir jeg faktisk skremt og overrasket over meg selv. Det er helt patetisk for å være ærlig. Jeg blir sjalu av den minste lille ting. Har merket det i et hvert forhold jeg har vært i, men klarer utrolig nok å holde det for meg selv, så jeg har vel kontroll på sjalusien? Vil aldri vise dette, da jeg synes det er smålig. Så jeg sitter med alt inni meg. Men peonget med innlegget mitt er, hvordan skal jeg bli kvitt sjalusien? Synes det er veldig vondt å være sånn. veldig ekkel og stygg følelse den sjalusien. Min nåværende kjæreste vet ikke om dette heller. Har mange ganger måttet forlate rommet for å skjule det, for jeg kjente sjalusien komme. Hvorfor er jeg som dette? Noen andre her som er sånn? 

I hvilke situasjoner er det du blir sjalu da? 

Anonymkode: 48cd5...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv ekstremt sjalu i det forholdet jeg er i nå, vet selv at det er fordi jeg er usikker i forholdet. Har aldri vært sånn i andre forhold. En utrolig vanskelig følelse hvertfall når man vet det er uberettiget. Kan det være noe slik for deg? At du er usikker på forholdet evt deg selv? 
Vil uansett anbefale deg å snakke med partner om det, at du sliter med slike følelser sånn at dere kan kommunisere. Blir ikke bedre av å holde det inni seg. Jeg syntes det hjelper å prate med partner når slike følelser kommer så han vet om det og evt kan betrygge meg☺️

Anonymkode: f4396...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I hvilke situasjoner er det du blir sjalu da? 

Anonymkode: 48cd5...792

Samme lurer jeg på. Eksempler hadde vært fint:)

Anonymkode: fc766...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (8 minutter siden):

Tenker at de som sliter med sjalusi, ikke er så veldig trygge i eller på seg selv.

Dette. Delvis. Du må tenke på deg selv. Tenk at du klarer deg uansett, alene. Det er deilig å ha en partner og venn, men du må aldri overgi deg selv. 

Anonymkode: 36feb...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan lufte med deg selv muligheten for at man faktisk kan like andre enn akkurat kjæresten og at det er ok? At det er unaturlig at det bare finnes en eneste rett i hele verden for akkurat deg og dama. Men at dere er heldige som har hverandre, og er trofaste med hverandre og bygger et godt forhold sammen? Blir du selv forelsket i andre damer, kan det være din egen "tenkte utroskap" du overfører på henne? Bare noen spørsmål altså, ikke at det virket sånn - men prøv å tenk litt på det.

Anonymkode: 751ec...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel kanskje om angsten for å bli forlatt? Jeg har hatt det sånn også, i tidligere forhold. Jeg brukte 5 år på å «finne meg selv» og å bli trygg på meg selv alene. I mitt nye forhold nå er det ikke et snev av sjalusi, og det er så godt og avslappende. Nå kan jeg virkelig bare nyte det. 

Anonymkode: 5c02c...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det i større grad er et personlighetstrekk som du er klar over, akkurat som andre er følsomme og gråter lett eller blir sinte lett. Viktig å jobbe med sjalusien for din egen del først og fremst. 

Anonymkode: a0b8e...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har det ikke sånn. Den dagen jeg blir sjalu kan jeg ikke tilføre forholdet noe godt og kan med fordel forlate det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...