AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg er veldig glad i julen, men andre voksne jeg kjenner liker ikke julen lenger, det respekterer jeg, men de sier til meg at det kanskje er på tide å bli voksen, for er ikke helt normalt i voksen alder å bry seg om julen mener de, og det er jo barnas høytid. Skal det liksom ikke gå an for voksne å like julen bare fordi det er barnas høytid? Har aldri hørt før av andre folk at det ikke er normalt så da ble jeg litt overrasket. Hva mener andre her inne? Anonymkode: 7dd58...549 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Alle som kjenner meg ler av meg og min barnslige glede over julen, men de ler ikke på en slem måte, de syns bare det er koselig og morsomt at gamle kjærringa på snart femti elsker julen så høyt. Har mange rundt meg som er nesten på samme nivå som meg, så her er det ingen som ber noen om å bli voksen. Anonymkode: ce6bd...1c6 27
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Jeg synes det er greit å like julen som voksen og gjør det selv. Men slik enkelte damer holder på hvor de blir helt tussete av jul fra oktober og har 98650 tradisjoner som bare MÅ gjennomføres er litt patetisk og ja, barnslig. Dette er også ofte de samme damene som bare «må» feire hjemme med «sin» familie ellers blir det altså «ikke» jul. Anonymkode: 89bdf...3a2 14
Adrenalina1 Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Julen er ikke bare barnas jul, men alles. Barn, unge, voksne og gamle. Julen er en koselig høytid. Jeg har alltid vært glad i julen. Hvis noen mener noe negativt om voksne som feirer jul, er det noe alvorlig galt med dem og jeg synes synd på dem. Så kjære TS, feir julen med god samvittighet og drit i dem som måtte mene noe annet. Feks at julen er kun for barn. Det er den ikke. 31
Tuba Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er greit å like julen som voksen og gjør det selv. Men slik enkelte damer holder på hvor de blir helt tussete av jul fra oktober og har 98650 tradisjoner som bare MÅ gjennomføres er litt patetisk og ja, barnslig. Dette er også ofte de samme damene som bare «må» feire hjemme med «sin» familie ellers blir det altså «ikke» jul. Anonymkode: 89bdf...3a2 Det er da ikke patetisk å glede seg over juletradisjoner? 12
Adrenalina1 Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er greit å like julen som voksen og gjør det selv. Men slik enkelte damer holder på hvor de blir helt tussete av jul fra oktober og har 98650 tradisjoner som bare MÅ gjennomføres er litt patetisk og ja, barnslig. Dette er også ofte de samme damene som bare «må» feire hjemme med «sin» familie ellers blir det altså «ikke» jul. Anonymkode: 89bdf...3a2 Hvorfor er det patetisk og barnslig? Hva er galt med å være barnslig? Er man ikke litt barnslig og leken, kan man likegodt legge seg ned å dø. 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Hvorfor skulle jeg tenke noe som helst om det
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Jul er noe av det beste jeg vet, og jeg gjør masse ut av det 😅 har 2 barn da, men jeg jobber meg jo nesten fordervet for at det skal være så magisk som over hodet mulig. Masse overraskelser, pakkekalender, julefilmer, julepynt, juletrehogst, pepperkakebaking. Jeg elsker alt, og kan nesten ikke vente til første advent 🥰 Anonymkode: 84b5e...433 6
emilie123 Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er veldig glad i julen, men andre voksne jeg kjenner liker ikke julen lenger, det respekterer jeg, men de sier til meg at det kanskje er på tide å bli voksen, for er ikke helt normalt i voksen alder å bry seg om julen mener de, og det er jo barnas høytid. Skal det liksom ikke gå an for voksne å like julen bare fordi det er barnas høytid? Har aldri hørt før av andre folk at det ikke er normalt så da ble jeg litt overrasket. Hva mener andre her inne? Anonymkode: 7dd58...549 En professor sa en gang til meg... En er ikke voksen før en kan leve ut barnet i seg. Selv har jeg ikke vært glad i julen av spesielle årsaker, men begynner å like den mer nå. Kos deg med julen du og med god samvittighet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Jeg bryr meg ikke om andres forhold til jul og juletradisjoner. Det er ikke noe jeg har noe med. Anonymkode: 7ca48...740
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 At dei kan væra en ven. Anonymkode: 10cb8...80e 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Folk rister på hodet og kaller meg et kvinnfolk eller homo når jeg rigger opp til julen eller prater om det. Ja, jeg er mann. Men den kommentaren som har satt seg mest fast hos meg når julen ble samtaleevne på jobb var når lederen min, som er kvinne, snakket til meg som om jeg var et barn og at det var synd på meg. Følte meg stakkarslig og stusselig etterpå. Anonymkode: 0f409...cdd 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes det er greit å like julen som voksen og gjør det selv. Men slik enkelte damer holder på hvor de blir helt tussete av jul fra oktober og har 98650 tradisjoner som bare MÅ gjennomføres er litt patetisk og ja, barnslig. Dette er også ofte de samme damene som bare «må» feire hjemme med «sin» familie ellers blir det altså «ikke» jul. Anonymkode: 89bdf...3a2 Så kjedelig du må ha det om du ikke er barnslig innimellom! Stakkars deg ja det er lov å elske julen som voksen!! Det er gøy at noen gidder å skape litt liv og røre Anonymkode: f2b47...92a 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 Jeg er misunnelig som bare det. Nå føles hele greia som et pliktmaraton. Og når maratonet er over, så er det tid for å pakke vekk julen og gå løs på neste gjøremål på lista. Sukk. Anonymkode: bb335...db8 3
Påkrevd Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 Det er vel greit å like jul. Koselig med julemiddag og litt småstas, men problemet er jo at det strekker seg over så hinsides lang tid. Jeg er møkk lei lenge før julen har begynt. Nå er det fortsatt nesten 2 mnd. til, men vanlige varer i butikkene har allerede måttet vike for mer eller mindre glorete juleprodukter i 14 dager nå. Overalt forventes det deltakelse på noe julegreier. Jobb, foreninger og klubber, skoler, har til og med blitt invitert på Zoom-julebord arrangert av folk som savner hjemmekontor. En julelunsj på jobben med litt ekstra god mat og tid, og noen dager med familie/venner akkurat rundt julaften synes jeg holder i massevis. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 Jeg synes det bare er flott og skulle ønske jeg kjente på det samme. Har alltid vært glad i jula, men gleden forsvant for 20 år siden. Dessverre. Anonymkode: d7d0d...2d2
stan Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 Stadig glad i julen, men av andre grunner enn når jeg var barn. Nå er det jeg som lager jul for familien og nære venner. Vi har en del rundt oss som ikke har vokst opp med jul. Det er en glede å få lage jul sammen med dem. Det å glede andre er den største glede. 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er veldig glad i julen, men andre voksne jeg kjenner liker ikke julen lenger, det respekterer jeg, men de sier til meg at det kanskje er på tide å bli voksen, for er ikke helt normalt i voksen alder å bry seg om julen mener de, og det er jo barnas høytid. Skal det liksom ikke gå an for voksne å like julen bare fordi det er barnas høytid? Har aldri hørt før av andre folk at det ikke er normalt så da ble jeg litt overrasket. Hva mener andre her inne? Anonymkode: 7dd58...549 Det er vel ikke barnas høytid. Så lei av at alt skal handle om og gjøres for barna. Julen er jo like mye voksenes høytid. Jeg elsker julen og er voksen. Men for meg er julen en koselig avslappende tid med masse kos. Mange voksne gleder seg ikke til jul fordi dem forbinder det med bare stress. Men hvorfor stress? Det blir jo hva du gjør det til selv, så hvorfor lage en slik koselig tid om til stress og mas? Anonymkode: dfa4a...fd7 8
Vinterjenta Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er veldig glad i julen, men andre voksne jeg kjenner liker ikke julen lenger, det respekterer jeg, men de sier til meg at det kanskje er på tide å bli voksen, for er ikke helt normalt i voksen alder å bry seg om julen mener de, og det er jo barnas høytid. Skal det liksom ikke gå an for voksne å like julen bare fordi det er barnas høytid? Har aldri hørt før av andre folk at det ikke er normalt så da ble jeg litt overrasket. Hva mener andre her inne? Anonymkode: 7dd58...549 Hjelp så kjedelige venner du har.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jul er noe av det beste jeg vet, og jeg gjør masse ut av det 😅 har 2 barn da, men jeg jobber meg jo nesten fordervet for at det skal være så magisk som over hodet mulig. Masse overraskelser, pakkekalender, julefilmer, julepynt, juletrehogst, pepperkakebaking. Jeg elsker alt, og kan nesten ikke vente til første advent 🥰 Anonymkode: 84b5e...433 Så lenge du gjør alt dette minst like mye for din egen del. Alt handler ikke om barna. Like viktig at de voksene har en fin og koselig tid. Anonymkode: dfa4a...fd7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå