AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Har datet en del folk som vist seg å ha tatovering i det siste. Her var det mye rart, og mye ubehandlet psykisk sykdom. Er det flere som har gjort seg samme erfaring? Anonymkode: a2aea...333 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Er nok mange som har levd harde liv, hatt tøff oppvekst og psykiske problemer som har tatoveringer. Men det betyr ikke at alle med tatovering har vært gjennom sånne ting. Anonymkode: b7ac0...6db 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Det har vært et tema her før. Piercinger i fjeset, og rare hårfarger, er samme greia. Hvis de ikke har en diagnose, så er det bare tilfeldig. Anonymkode: 53628...b67 5
Mezzosoprena Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Mange med tatoveringer er psykisk ustabile. Mange psykisk ustabile har tatoveringer. Ikke alle med tatoveringer er psykisk ustabile. Ikke alle psykisk ustabile har tatoveringer. 18
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det har vært et tema her før. Piercinger i fjeset, og rare hårfarger, er samme greia. Hvis de ikke har en diagnose, så er det bare tilfeldig. Anonymkode: 53628...b67 Du sammenligner f.eks en liten stjernetatovering på ryggen med å ha piercing i fjeset og rare hårfarger, som om at det er akkurat samme greia? Må le litt. Det er veldig mange som har tatoveringer her i Norge i dag selv om man nødvendigvis ikke kan se disse tatoveringene, og de aller fleste er helt normale mennesker. Folk er så rare som bare lager en slutning om at alle med tatovering er psykisk syk bare fordi de har møtt en og annen psykisk syk med tatovering 🤣 Anonymkode: d9dfe...070 3
herzeleid Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Jeg har i alle fall erfart at tatoveringer virker å være veldig mye mer utbredt i enkelte "lag" enn andre og at du naturlig nok antagelig finner en lavere forekomst blant de en vil regne som tradisjonelt "vellykkede" eller "A4". 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Jeg tror ikke tatoveringer fører til psykisk sykdom eller at psykisk sykdom fører til tatoveringer. Begge delene er bare mer utbredt blant de lavere klassene i samfunnet. Anonymkode: 55cb4...f51 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 Ja, det gjelder nok mange av de med helkroppstatoveringer. Jeg har ikke noe imot tatoveringer, men jeg ser jo at det er mer utbredt blant en gruppe som jeg ikke omgås så mye. Anonymkode: a4361...4a6 5
Jadzia Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 (endret) Jeg synes annet hvert voksne menneske har tatoveringer. Så det er ikke noe jeg forbinder med psykisk ustabile. Tatoveringer i ansikt, på hender og hals derimot… og jeg tror mange som sliter psykisk ikke tar så gjennomtenkte valg på hva de tatoverer. Piercinger i ansiktet og hår i knalle farger er mer et tegn på ustabilitet sånn jeg ser det. Endret 2. november 2021 av Jadzia 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke tatoveringer fører til psykisk sykdom eller at psykisk sykdom fører til tatoveringer. Begge delene er bare mer utbredt blant de lavere klassene i samfunnet. Anonymkode: 55cb4...f51 Er tatoveringer utbredt blant fattige mener du? Isåfall er det da all tatoveringa som gjør dem fattige eller er det fattigdommen som fører til tstoveringa? Anonymkode: c753f...c76 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Tatoveringer i ansikt og på hender går etter min erfaring ofte hånd i hånd med dårlig impulskontroll. Denne viser seg gjerne også i andre områder av livet. Dette har jeg sett i alle samfunnslag. Hår i knalle farger er midlertidig og kan like gjerne være en smakssak. Det lar seg lett forandre igjen, hvis man trenger å fremstå mer "normal". Anonymkode: bb5da...a82 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Tror det er større kausalitet mellom mengde østrogen og psykisk ustabilitet enn mellom tatoveringer og psykisk ustabilitet. Og dine anekdotiske erfaringer speiler ikke virkeligheten. Kanskje du bare er elendig å velge ut menn, eller ikke har mulighet til å få bra menn. Anonymkode: 2bf96...10d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er tatoveringer utbredt blant fattige mener du? Isåfall er det da all tatoveringa som gjør dem fattige eller er det fattigdommen som fører til tstoveringa? Anonymkode: c753f...c76 Verken eller. Lavere intelligens fører til begge deler. Anonymkode: 55cb4...f51 2
BobbySocks Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Ja, det er faktisk et diagnosekriterium i psykiatrien.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Unge og sosiale kvinner tatoverer seg oftest – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio Anonymkode: b3662...a42 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 Dette er et typisk eksempel på det Bourdieu kaller lavkultur. Det har mye med sosioøkonomisk klassetilhørighet å gjøre. Den velutdannede og velstående middelklassen kaller det dårlig smak. Anonymkode: d5098...253 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Tatoveringer er gyselig. Spesielt de som bare tar en her og der. Eller menn over 40 år med våpen, kniver, slanger og hodeskaller. Dårlig smak, og du er neppe helt på høyden psykisk om du tror det ser tøft ut. Noen har absolutt ikke harmonert dem med hverandre, så det ser ut som litt kluss her og litt kluss der. Plusser du på gaming, MC-klubb og singelmann har du det gående. Ikke noe å satse på akkurat. Anonymkode: 46446...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 19.21): Har datet en del folk som vist seg å ha tatovering i det siste. Her var det mye rart, og mye ubehandlet psykisk sykdom. Er det flere som har gjort seg samme erfaring? Anonymkode: a2aea...333 Ja, det stemmer nok. Ikke alle, men veldig mange. Anonymkode: 145f1...c4b
Michaelhe Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 (endret) Grunnen til at psykiatriske pasienter tar tatoveringer er jo at jødestjerner er så politiske ukorrekte at de ikke kan bruke dem. Endret 4. november 2021 av Michaelhe
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 BobbySocks skrev (På 2.11.2021 den 8.42): Ja, det er faktisk et diagnosekriterium i psykiatrien. Nei, det er det ikke. Men det stemmer at mange det har tatoveringer og tar stadig flere. Anonymkode: 145f1...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå