AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Dette var på skolen, skal vi bare glemme hele greia eller skal vi ta det opp? Slik at foreldrene eventuellt må erstatte leken? Den er ikke dyr, og vi kan kjøpe ny. men det handler vel om prinsippet her. At det ikke er riktig at vi skal kjøpe ny leke når venner av barnet mitt bare mister leken.. Barnet går I 1 klasse.. Anonymkode: 128aa...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Kommer helt an på hva det er, og om det er noe man må risikere å miste ved å låne det bort. Anonymkode: f9eab...65e 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 1. november 2021 Hadde jeg aldri bedt om, særlig ikke når det ikke er en dyr leke. Det er sånt som skjer. Leker som er med på skolen kan bli borte, det vet mitt barn. Anonymkode: 6a0e5...e8d 107
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Kommer helt an på hva det er, og om det er noe man må risikere å miste ved å låne det bort. Anonymkode: f9eab...65e Jeg syns at de som lånet har ansvar for det mister de det så er de som lånet det ansvarlig.. og ikke oss Anonymkode: 128aa...a7e 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 1. november 2021 Vel, dersom barnet ditt lånte bort leken til barnet som mistet leken så vil jeg si at dere bør kjøpe ny leke selv. Derslm barnet stjal leken fra deres barn stiller det seg annerledes. Men barnet er 6 år, så man må regne med at leker blir borte eller blir ødelagt dersom man låner de bort. Sånn er det bare. Anonymkode: 28b71...d8a 57
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Vel, dersom barnet ditt lånte bort leken til barnet som mistet leken så vil jeg si at dere bør kjøpe ny leke selv. Derslm barnet stjal leken fra deres barn stiller det seg annerledes. Men barnet er 6 år, så man må regne med at leker blir borte eller blir ødelagt dersom man låner de bort. Sånn er det bare. Anonymkode: 28b71...d8a Ok hva om samme barnet som lånte leken dukker opp med leken og later som at det er h*n sitt hva gjør vi da? Anonymkode: 128aa...a7e 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns at de som lånet har ansvar for det mister de det så er de som lånet det ansvarlig.. og ikke oss Anonymkode: 128aa...a7e Det er fem/seksåringer.. Du gjør hverken dere selv eller barnet populært om dere skal holde på sånn. Anonymkode: 6a0e5...e8d 58
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 1. november 2021 Hvorfor hadde barnet med leken på skolen? Anonymkode: 1f3e6...797 60
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fem/seksåringer.. Du gjør hverken dere selv eller barnet populært om dere skal holde på sånn. Anonymkode: 6a0e5...e8d Det er ikke greit og stjele Heller da.. Anonymkode: 128aa...a7e 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok hva om samme barnet som lånte leken dukker opp med leken og later som at det er h*n sitt hva gjør vi da? Anonymkode: 128aa...a7e Da sier du: «Neimen, der er jo lekebilen du lånte av William, jo! Så bra du fant den! Takk for at du tok den med tilbake!» Protesterer barnet så ber du foreldrene om å få tilbake leken. Sier foreldrene at «William» sin leke er mistet og de kjøpte ny til sitt barn så parerer du med: «Så fint! Da kan William få den dere kjøpte og mistet, da!» Problem solved. Eller så lærer dere bare barnet deres å ikke låne bort leker. Anonymkode: 28b71...d8a 38
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor hadde barnet med leken på skolen? Anonymkode: 1f3e6...797 Fordi de hadde "ha med dag" I dag.. alle kunne ha med seg en leke Anonymkode: 128aa...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Som min da fireåring fikk beskjed om da leken hun hadde med i barnehagen ble borte: Derfor bør ikke leker bli med - kjipt, men sant. Anonymkode: e90b5...577 21
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 For det første så må barnet ditt lære å ta ansvar selv for sine egne leker. Skal barn ha med leker på skolen må de være store nok til å ikke miste dem eller låne bort lekene for så å skylde på den andre som mister. Her får ingen barn ha med seg leker på skolen annet enn hoppetau og fotballer. Da lærer de at det er en kjip opplevelse å faktisk miste ting de har ansvar for. Så nei her burde du ikke be om noe. Det var et uhell. Pluss at barnet ditt ikke er ansvarsfull nok til å ha med leker på skolen. Anonymkode: 65814...f63 28
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke greit og stjele Heller da.. Anonymkode: 128aa...a7e Det stod ikke at barnet hadde stjålet den. Uansett ville jeg ikke gjort noe ved en enkelt episode som dette med en leke som ikke er dyr. Anonymkode: 6a0e5...e8d 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: For det første så må barnet ditt lære å ta ansvar selv for sine egne leker. Skal barn ha med leker på skolen må de være store nok til å ikke miste dem eller låne bort lekene for så å skylde på den andre som mister. Så om noen lånet noe av deg og mister det så er det ditt ansvar? Om noen lånet noe som betyr noe for deg og mister det så er det ditt ansvar? Jeez Anonymkode: 128aa...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette var på skolen, skal vi bare glemme hele greia eller skal vi ta det opp? Slik at foreldrene eventuellt må erstatte leken? Den er ikke dyr, og vi kan kjøpe ny. men det handler vel om prinsippet her. At det ikke er riktig at vi skal kjøpe ny leke når venner av barnet mitt bare mister leken.. Barnet går I 1 klasse.. Anonymkode: 128aa...a7e Bare å klage det. Har kutta ut barn og familier selv som skal ha erstatning for alt mulig. Ekstra gøy når de også påstår at vi hadde lånt eller tatt noe. Feks et spill, jeg hadde sagt ikke var lov å spille hjemme, som de hadde lånt bort til noen andre, og ble beskyldt for å ha stjålet et ds spill, som deres egen unge hadde lagt igjen i fryseren når de henta is. Det var jammen meg et krav på alt fra stort til smått hver gang ungene kom på besøk. Så prøvde å ha de her isteden. Men da sendte de med barna sine dyre leker de mente vi skulle erstatte på et eller annet vis. Uansett om mine hadde vært borti det eller ei. Så der ble det rett og slett full stopp på leking og kontakt. Så vil du være en sånn mor så værsågod Anonymkode: 926e7...f30 20
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg syns at de som lånet har ansvar for det mister de det så er de som lånet det ansvarlig.. og ikke oss Anonymkode: 128aa...a7e Et barn i første klasse….. Hvis ditt barn hadde mistet det selv, måtte han/hun gjort masse husarbeid hjemme for å kunne kjøpe ny leke da, eller hadde dere sagt at da må han/hun lære seg uten denne leken? Anonymkode: 78ca2...0ff 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok hva om samme barnet som lånte leken dukker opp med leken og later som at det er h*n sitt hva gjør vi da? Anonymkode: 128aa...a7e Du har vel merket leken? Ikke send med noe på skolen som ikke lar seg merke med navn og nummer. Anonymkode: 59aa9...237 27
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så om noen lånet noe av deg og mister det så er det ditt ansvar? Om noen lånet noe som betyr noe for deg og mister det så er det ditt ansvar? Jeez Anonymkode: 128aa...a7e Er du seriøs? Sidestiller du barn på 5-6 år med voksne? Anonymkode: 520de...041 36
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: barn i første klasse….. Hvis ditt barn hadde mistet det selv, Jeg skriver jo at det var venn av mitt barn som mistet det. Da er det ikke mitt barn sitt ansvar ergo Anonymkode: 128aa...a7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå