Vibek Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg har en lykt ute på vinteren som jeg er utrolig glad i. Bakdelen med denne lykta er at den lyser ved hjelp av batteri, og den lyser dårligere og dårligere etterhvert som batteriet blir svakt. Jeg ønsker derfor å trikse litt med den for å få koblet den rett i veggen. Noen som vet om det er en smal sak for ukyndige? Eller bør jeg be elektriker om hjelp? Får uansett elektriker på besøk neste uke, men tenker det kanskje blir en dyr løsning om han skal bruke tid/utstyr på det
stan Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Hvor mange av hvilken type batterier bruker lampen? Jeg gjetter på at det er 4 stk 1,5 V batterier. Eller kanskje et 9V batteri? Uansett finnes det strømforsyninger å få kjøpt som kan erstatte batteri. Skal lampen brukes ute eller inne?
Vibek Skrevet 1. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2021 stan skrev (3 timer siden): Hvor mange av hvilken type batterier bruker lampen? Jeg gjetter på at det er 4 stk 1,5 V batterier. Eller kanskje et 9V batteri? Uansett finnes det strømforsyninger å få kjøpt som kan erstatte batteri. Skal lampen brukes ute eller inne? Den skal brukes ute. Det er 4x AA batterier i den Men er det noe naturlig sted å "plugge inn" en strømforsyning? eller må jeg få noen til å gjøre noe med lykten?
stan Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Vibek skrev (1 minutt siden): Den skal brukes ute. Det er 4x AA batterier i den Men er det noe naturlig sted å "plugge inn" en strømforsyning? eller må jeg få noen til å gjøre noe med lykten? Det er nok nødvendig å "hacke" lykten. Det går an å feste ledninger til kontaktpunktene for batteriene. Det beste er å lodde. Det finnes riktignok batteri erstattere, slik som denne: https://www.lightup.no/products/batteriadapter-erstatter-4xaa-batteri Denne her er for innendørs bruk, selve trafoen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå