AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg er veldig redd for å bli avhengig av andre, så tror det er en stor del av hvorfor det er så vanskelig for meg med relasjoner og det å åpne opp. Det har jo blitt ganske ødeleggende for meg. Har forholdsvis overfladiske familie og venne relasjoner, har aldri hatt kjæreste. Går til psykolog, men har samme problemet der - at jeg er redd for å bli avhengig så åpner ikke helt fullstendig opp... I tillegg til at det jeg er veldig opphengt i være selvstendig handler det nok mye om redselen for å være sårbar og det å bli avvist. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 505ad...282
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Det er jo veldig flott at du vet hvor problemet ligger. Start hos psykologen - med å prøve å åpne deg opp der. Ta det gradvis, ikke for mye hver gang, og kjenn på responsen. Føler du at du får god respons og at det gjør godt så kan du fortsette, men føles det feil så kan du stoppe. Du må lære deg å kjenne grensene dine i møte med ethvert menneske. Hvis du greier det, så unngår du kanskje å gi altfor mye til folk som avviser for hardt. Men når det er sagt - i kjærlighetsrelasjoner er det jo dessverre det vi må tørre å by på hvis vi skal komme nært noen. Å åpne seg opp er sårbart. Å bruke tid på å bli kjent og føle seg trygg først kan være en god start. Har du sterke tapsopplevelser fra barndommen eller ungdomstida som skaper dette hos deg? Hvordan har foreldrene dine forholdt seg til dette med tilknytning? Noe å tenke på - kanskje du kan diskutere det med psykologen. Hvis det er noen trekk du kjenner igjen her så kan du kanskje få hjelp til å endre det. Anonymkode: ae218...92e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Man blir ikke avhengig av andre om man står sterkt i seg selv. Men å åpne for andre kan gi mye glede, støtte, hjelp og omsorg. Jeg har elsket og tapt. Både foreldre, kjæledyr, og verre... Jeg har blitt skuffet, såret, og avvist. Men jeg angrer ikke på en eneste relasjon i livet mitt. Fordi det ga så mye den perioden det varte. I andre enden har jeg jo fortsatt meg, og jeg er både selvstendig og sterk. Anonymkode: d4241...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå