Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om denne situasjonen. 

Barn i bhg som ikke rakk inn på do, hvor ansatt i barnahagen svarer annen ansett at hun kan gå med det, fordi man snart likevel skal inn. 

Anonymkode: e37ba...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uaktuelt! 

Anonymkode: 2bd50...70b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uaktuelt! 

Ble paff og klarte ikke si imot 

Skrevet

Og ikke minst Nedverdigende

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og ikke minst Nedverdigende

Ja, fireåringer skal jo behandles likeverdig en voksen. 

Skrevet

What?! Var de ute da uhellet skjedde og barnet fikk ikke skifte fordi de likevel snart skulle inn? 😵

Anonymkode: 5123a...61d

• Liker 4
Skrevet

Dette må du ta opp!

Anonymkode: 5123a...61d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, fireåringer skal jo behandles likeverdig en voksen. 

Ja alle barn skal behandles med respekt og likeverd. Ingen voksne ville godt med tissevåte klær🙄

• Liker 9
Skrevet

Er du voksen eller går du i bhg? Hvis du er voksen heter det urin, hvis du går i bhg heter det tiss. 

Anonymkode: c6260...662

• Liker 1
Skrevet

Helt uaktuelt, jeg hadde blitt skikkelig forbanna. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du voksen eller går du i bhg? Hvis du er voksen heter det urin, hvis du går i bhg heter det tiss. 

Jeg er voksen og sier tiss. Å tisse seg ut, ha tisset på seg eller "jeg må tisse" er vel det som er mest vanlig ordlyd også blant voksne. Jeg kjenner ingen som sier "han urinerte på seg" eller, "unnskyld, men jeg må så urinere" :fnise:

• Liker 10
Skrevet
Lykke Li skrev (31 minutter siden):

Jeg er voksen og sier tiss. Å tisse seg ut, ha tisset på seg eller "jeg må tisse" er vel det som er mest vanlig ordlyd også blant voksne. Jeg kjenner ingen som sier "han urinerte på seg" eller, "unnskyld, men jeg må så urinere" :fnise:

Da snakker du som et barn. Faktisk ingen i min omgangskrets over barneskolealder som ville sagt "jeg må tisse", vi ville sagt "jeg må på toalettet". Ts burde spurt om det var greit at barn gikk i klær med urin fordi bhg ikke gadd å skifte, ikke "gå med tiss". Jeg jobber med eldre mennesker, ingen der heller som sier "tiss", de sier til nøds "late vannet" ellers er faktisk "gå på toalettet" det normale uttykk også for den eldre garde. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da snakker du som et barn. Faktisk ingen i min omgangskrets over barneskolealder som ville sagt "jeg må tisse", vi ville sagt "jeg må på toalettet". Ts burde spurt om det var greit at barn gikk i klær med urin fordi bhg ikke gadd å skifte, ikke "gå med tiss". Jeg jobber med eldre mennesker, ingen der heller som sier "tiss", de sier til nøds "late vannet" ellers er faktisk "gå på toalettet" det normale uttykk også for den eldre garde. 

Jeg har aldri hørt noen si de må urinere.

Tilogmed på sykehus/hos fastlege har de sagt at jeg må tisse i en kopp.

Anonymkode: 6afc2...fc2

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg snakker ikke som et barn, og det gjør heller ingen i min omgangskrets. Jeg kan både si R, S og uttale kj-lyden riktig. Jeg har et stort ordforråd og klarer fint å høres ut som at jeg er eldre enn 5 år. Bare det at du syns at mennesker som sier ting på en annen måte enn enn deg selv, høres ut som barn, sier nok ganske mye mer om deg, enn det sier om meg.

At den eldre garde sier late vannet handler om hvilken tid de har vokst opp i, ikke at det er feil å bruke noe annet enn urinere. Forøvrig så brukte min mormor også "tisse" og "tiss". Vi bruker også "gå på toalettet/do", men hos oss betyr det altså at vi bruker lenger tid enn "jeg skal bare tisse først". 

Poenget er at spørsmålet til ts er ikke feil, selv om du ikke bruker det veldig vanlige ordet "tisse". 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

I alle dager… 

Anonymkode: 0d553...5a7

• Liker 7
Skrevet
Lykke Li skrev (46 minutter siden):

Jeg snakker ikke som et barn, og det gjør heller ingen i min omgangskrets. Jeg kan både si R, S og uttale kj-lyden riktig. Jeg har et stort ordforråd og klarer fint å høres ut som at jeg er eldre enn 5 år. Bare det at du syns at mennesker som sier ting på en annen måte enn enn deg selv, høres ut som barn, sier nok ganske mye mer om deg, enn det sier om meg.

At den eldre garde sier late vannet handler om hvilken tid de har vokst opp i, ikke at det er feil å bruke noe annet enn urinere. Forøvrig så brukte min mormor også "tisse" og "tiss". Vi bruker også "gå på toalettet/do", men hos oss betyr det altså at vi bruker lenger tid enn "jeg skal bare tisse først". 

Poenget er at spørsmålet til ts er ikke feil, selv om du ikke bruker det veldig vanlige ordet "tisse". 

Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: a2a70...0ca

Skrevet

Hvor raskt snakker du om da? 2-3min? Eller 15min+? Førstnevnte er ikke ideelt men akseptabelt når man har hendene fulle. Men mer enn det er jo omsorgssvikt. Klær er ikke som bleier og barnet kan bli sår nedentil og få økt risiko for uvi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂😂😂😂 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da er vi mange som snakker som barn

Anonymkode: 2685f...0c1

• Liker 1
Skrevet

Er voksen mann og sier tiss og tisse om og til damer og barn de få gangene det kommer opp, med mindre jeg er med andre menn, da sier jeg pisse. Var en rettsak som dro opp dette faktisk nylig.

Er det snakk om 2 minutter til de skal inn er det vel innafor ift at de nesten ikke kommer seg inn raskere uansett. Er det 10 minutter så er det utafor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...