Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Derre med større barn også . hvor mye ligger derre hud mot hud med den nye babyen spesielt ved som ikke ammer . jeg har en liten på 8 dager og vi ligger hud mot hud på morningen men er det for lite ? Ammer ikke da han ikke vil ha pupp.  Er mye man beskymrer deg for med små barn kjenner jeg . 

Endret av Ærlighet
Skrevet

Helt ærlig har jeg aldri ligget sørlig hud mot hud med mine tre. De har ofte ligget på brystet mitt da, og da kommer jo hodet på bar hud siden jeg bruker mye singlet. Men har hatt på de klær. Har hatt masse nærhet likevel, og de er trygge og fine barn som er veldig glad i foreldrene sine (selv pappen som aldri har hatt de hud mot hud) 😊

Anonymkode: 8e71e...dac

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe jeg heller har hatt noe særlig fokus på etter de første dagene.

Min baby nå ble født i juni, så det ble egentlig mye naturlig hud mot hud fordi vi var begge lettkledd og han elsker å sove på meg. Med første som ble født i oktober var vi mer påkledd og hun var mindre glad i å sove på meg.

Men begge mine har blitt bært ganske mye i bæresjal mens jeg svinser rundt, det er jo en fin måte å.ha nærkontakt på uten å ligge rundt nakne 😊

Anonymkode: 7d7c7...80d

Skrevet

Jeg tror ikke det var noe vi gikk aktivt inn for. Med første mann bodde vi i en leilighet på bakkeplan, hvor huseier hadde inngangsparti rett ved stua vår, og det var vinduer rundt over alt, samt at det var rimelig godt innsyn for naboer forøvrig også. Også ble det ofte så klamt at det var ubehagelig for oss begge. Med nr. 2 gjorde jeg nok heller ikke det alt for mye, men hente vel innimellom at jeg hadde han i bleia i elastisk sjal rett mot huden min, men det var ikke ofte. Men hadde de alltid på meg, så lenge de lå rolig på brystet, men det går alt for fort over 🥲

Anonymkode: b4590...63a

Skrevet

Min baby hatet hud-mot-hud så det gjorde vi lite av. Lot henne ligge på brystkassen men med klær på. Ammet ikke.

Anonymkode: 51f30...671

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde ikke noe særlig hud mot hud heller. Hadde vinter barn, så vi begge var stortsett godt påkledd til alle døgnets tider, ikke ammet jeg heller.

Anonymkode: 1fab8...be3

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke mye hud mot hud ved at vi gikk lettkledde. Men jeg er en som stryker og susser på dem hele tiden. Klarer ikke holde fingrene av fatet. Det beste som finnes er å kose med den deilige, myke babyhuden. 🥰 

Jeg driver fortsatt og susser på barna mine. Spesielt minsten på 10 år(!)  Han har fortsatt de myke deilige babykinnene. Han har heldigvis ikke noe imot det, enda… 

Skrevet

Vi hadde heller ikke mye hud mot hud etter at vi kom hjem fra sykehuset :) tror ikke du trenger å bekymre deg!

Anonymkode: 67095...9dc

• Liker 1
Skrevet

Begge mine har omtrent utelukkende sovet på meg de første månedene og vi har da hatt kroppskontakt i flere timer pr dag. 

Hud mot hud har vi derimot ikke kunnet praktisere da det bare ble klamt og ekkelt og svetten rant.

Anonymkode: e6a4e...16a

• Liker 2
Skrevet

Takk for masse svar .han ligger på fanget stort sett hele dagen så nærheten får han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...