Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen sitter på kne ved hjelp av møbler, grind, etc. og prøver å reise seg, men klarer ikke sette seg opp på flatmark enda. Så balansen er ikke helt der, for å si det sånn. Ser for meg at det blir en del knall og fall fremover hvis hun nå absolutt skal opp og stå på beina😬 Hvordan har dere løst dette her? Bør jeg fotfølge henne?

Anonymkode: 65834...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knall og fall blir det, sånn skal det være! De skal tåle å falle fra egen høyde, men det lurt å ha tepper på harde gulv og man må ihvertfall dekke til kanter. Og å følge med må man jo alltid på de små :)  Så flink hun er som prøver seg frem, det er sånn man lærer. 

Anonymkode: 017ec...967

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Knall og fall blir det, sånn skal det være! De skal tåle å falle fra egen høyde, men det lurt å ha tepper på harde gulv og man må ihvertfall dekke til kanter. Og å følge med må man jo alltid på de små :)  Så flink hun er som prøver seg frem, det er sånn man lærer. 

Anonymkode: 017ec...967

Har lite tepper her nå dessverre, må kanskje rulle ut noen matter. Hun er veldig gira på det, ja😅 Har kravla på magen siste 2mnd kanskje, men de siste par dagene har hun tydelig fått sansen for å komme seg litt opp. Tenkte at krabbing var neste hun skulle skjønne, men tydeligvis ikke.

• Liker 1
Skrevet

Min lærte også å stå før hun lærte å sette seg ned, falt mye - men det gikk bra :)

Anonymkode: 09b64...c47

• Liker 2
Skrevet

Min lærte også å reise seg opp før han ville sitte. Hvorfor sitte på rumpa når man kan opp og se?

Det er viktig å passe på at de ikke nødvendigvis klarer å komme seg ned, selv om de kommer seg opp. Det var mange ganger han sto og klamret seg fast med stadig mer skjelvende bein, til han enten fikk hjelp eller datt. 

Du bør fjerne lette småbord, lamper og andre ting som kan velte.

Anonymkode: b7730...3ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Min lærte også å reise seg opp før han ville sitte. Hvorfor sitte på rumpa når man kan opp og se?

Det er viktig å passe på at de ikke nødvendigvis klarer å komme seg ned, selv om de kommer seg opp. Det var mange ganger han sto og klamret seg fast med stadig mer skjelvende bein, til han enten fikk hjelp eller datt. 

Du bør fjerne lette småbord, lamper og andre ting som kan velte.

Anonymkode: b7730...3ed

Ja, prøver å følge med. Noen ganger sier hun ifra når hun ikke kommer seg ned igjen. 

Godt poeng med ustødige ting hun kan ta tak i, må ta en runde der. Tørkestativ og sånt😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...