AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Min mor har alltid vært veldig(!!!) overbeskyttende overfor barn. Spesielt etter hun ble bestemor selv. Det er så ille at jeg blir direkte nervøs av å ha barna mine rundt henne. Fordi det skal ingenting til før hun greier å reagere negativt på et eller annet hun mener er feil. Hun kan reagere veldig negativt på klær barna har, hvordan matpakker vi sender med dem i barnehagen inneholder, at vi er for strenge, har for mange regler, osv.. En gang sendte hun barnevernet etter oss fordi jeg snakket strengt til sønnen vår som da var 9 år gammel. Saken ble såklart avblåst da de ikke fant noen grunn til å lage sak av dette. Men det var traumatiserende nok, synes jeg, å ha barnevernet hengene over skuldrene den tiden det stod på. Hun er så vanvittig sta og egen også, er heller ikke flink til å lytte til andre, så når hun mener noe, så er det slik. Ferdig snakka. Uansett hva andre måtte mene. Så nåde den som står i veien for henne. Altså.. noen ganger blir jeg sjokkert over påfunnene hennes, men det blir nesten for dumt det også, for hun er skummel å være rundt. Fordi man vet ikke hva det neste blir. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lenger. Hun nekter å høre når vi snakker. Har prøvd å sette ned foten men hun orker ikke høre. Mener bare at hun har rett uansett hva andre sier. Hva gjør man i en sånn situasjon? Jeg er helt rådvill. Anonymkode: fa7e5...7b0 2
Ulven Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 En bestemor som sender barnevernet på sin egen familie uten grunn, er ikke en bestemor man trenger å ha kontakt med. Så hadde min mor gjort noe slikt, hadde hun ikke sett meg og familien igjen. Hvis du ikke når fram på noen måte og du føler det blir for brutalt å kutte kontakten, bør du uallefall minske kontakten så mye som overhodet mulig. 26
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Ulven skrev (1 minutt siden): En bestemor som sender barnevernet på sin egen familie uten grunn, er ikke en bestemor man trenger å ha kontakt med. Så hadde min mor gjort noe slikt, hadde hun ikke sett meg og familien igjen. Hvis du ikke når fram på noen måte og du føler det blir for brutalt å kutte kontakten, bør du uallefall minske kontakten så mye som overhodet mulig. Ja men hun mente hun hadde god grunn til å sende bv etter oss. Og det mener hun fortsatt. Så vi er jo livredde for å trå feil hver gang barna er i nærheten av henne. Det er enkelt å minske kontakten da vi bor et stykke unna hverandre men det største barnet er nå såpass stort at han ringer henne på telefonen på egen hånd. Eller hun ringer direkte til han. Men han ser jo ikke disse tingene i samme perspektiv som oss så han savner jo bestemoren sin. vanskelig.. ts Anonymkode: fa7e5...7b0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Hun høres jo ikke helt god ut? Er hun normal og frisk ellers? Anonymkode: 02d89...c37 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun høres jo ikke helt god ut? Er hun normal og frisk ellers? Anonymkode: 02d89...c37 Tenkte det samme, det her høres ustabilt ut. Enten ondsinnet eller så har hun bare jævlig mye angst og ser potensielle katastrofer overalt. Anonymkode: 8346a...d12 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min mor har alltid vært veldig(!!!) overbeskyttende overfor barn. Spesielt etter hun ble bestemor selv. Det er så ille at jeg blir direkte nervøs av å ha barna mine rundt henne. Fordi det skal ingenting til før hun greier å reagere negativt på et eller annet hun mener er feil. Hun kan reagere veldig negativt på klær barna har, hvordan matpakker vi sender med dem i barnehagen inneholder, at vi er for strenge, har for mange regler, osv.. En gang sendte hun barnevernet etter oss fordi jeg snakket strengt til sønnen vår som da var 9 år gammel. Saken ble såklart avblåst da de ikke fant noen grunn til å lage sak av dette. Men det var traumatiserende nok, synes jeg, å ha barnevernet hengene over skuldrene den tiden det stod på. Hun er så vanvittig sta og egen også, er heller ikke flink til å lytte til andre, så når hun mener noe, så er det slik. Ferdig snakka. Uansett hva andre måtte mene. Så nåde den som står i veien for henne. Altså.. noen ganger blir jeg sjokkert over påfunnene hennes, men det blir nesten for dumt det også, for hun er skummel å være rundt. Fordi man vet ikke hva det neste blir. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lenger. Hun nekter å høre når vi snakker. Har prøvd å sette ned foten men hun orker ikke høre. Mener bare at hun har rett uansett hva andre sier. Hva gjør man i en sånn situasjon? Jeg er helt rådvill. Anonymkode: fa7e5...7b0 Ja, vi har tatt fullstendig avstand fra bestemor her. Hvis det er noen jeg ikke har tillit til så skal ikke de ha tilgang til mine barn, uansett. Anonymkode: 8e43c...0b1 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Hun må være psykisk syk. Anonymkode: e0cf4...35d 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja men hun mente hun hadde god grunn til å sende bv etter oss. Og det mener hun fortsatt. Så vi er jo livredde for å trå feil hver gang barna er i nærheten av henne. Det er enkelt å minske kontakten da vi bor et stykke unna hverandre men det største barnet er nå såpass stort at han ringer henne på telefonen på egen hånd. Eller hun ringer direkte til han. Men han ser jo ikke disse tingene i samme perspektiv som oss så han savner jo bestemoren sin. vanskelig.. ts Anonymkode: fa7e5...7b0 Det slår meg at når folk er såpass ustabile og kanskje manipulative, så bør barna informeres på et nivå som passer for alderen. Dersom din sønn har mer kontakt med bestemor enn dere andre, bør han få vite hvorfor dere andre velger å ha mindre kontakt. Kanskje også beskrive for ham at dere ønsker å begrense kontakt for å verne hans småsøsken. Det kommer an på hvor mottakelig eldstegutten er. Hvis dette er en genetisk betinget frontallappsproblematikk, kan det jo hende han har samme egenskaper som bestemoren, og da er det lost case. Har han egen evne til empati og refleksjon, derimot, kan det hende det kan lønne seg å forklare... Anonymkode: e9f19...1e3 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja men hun mente hun hadde god grunn til å sende bv etter oss. Og det mener hun fortsatt. Så vi er jo livredde for å trå feil hver gang barna er i nærheten av henne. Det er enkelt å minske kontakten da vi bor et stykke unna hverandre men det største barnet er nå såpass stort at han ringer henne på telefonen på egen hånd. Eller hun ringer direkte til han. Men han ser jo ikke disse tingene i samme perspektiv som oss så han savner jo bestemoren sin. vanskelig.. ts Anonymkode: fa7e5...7b0 Hvorfor kuttet du ikke henne ut etter hun meldte deg til BV!?!?!!?? I helvete om kona noensinne hadde sett meg og barna igjen. Anonymkode: 8a162...002 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Vet ikke helt jeg, ts om jeg tror deg…. Måten du skriver på og uttaler deg virker litt kjent. I den situasjon jeg kjenner til, så er det grunn til bekymring. Men om det er ts eller ei? Her nekter personen som er blitt meldt at det ikke finnes noe grunn og skylder på alt og alle andre, men vi alle andre ser det. I tillegg så er denne personen som er blitt sendt bekymring om går ut og forteller at det er sin egen ‘mor’ eller ‘bestemor’ eller ‘svigermor’ osv som er meldt bekymring til bv (som ikke er tilfelle). Men i virkeligheten så er det andre instanser som har sendt bekymringsmelding. Hvorfor skal vi alltid ta for god fisk når en Anonym bruker oppretter en tråd, så er det automatisk de alle andre det er noe gale med? Anonymkode: 471db...fda
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 18.11): Vet ikke helt jeg, ts om jeg tror deg…. Måten du skriver på og uttaler deg virker litt kjent. I den situasjon jeg kjenner til, så er det grunn til bekymring. Men om det er ts eller ei? Her nekter personen som er blitt meldt at det ikke finnes noe grunn og skylder på alt og alle andre, men vi alle andre ser det. I tillegg så er denne personen som er blitt sendt bekymring om går ut og forteller at det er sin egen ‘mor’ eller ‘bestemor’ eller ‘svigermor’ osv som er meldt bekymring til bv (som ikke er tilfelle). Men i virkeligheten så er det andre instanser som har sendt bekymringsmelding. Hvorfor skal vi alltid ta for god fisk når en Anonym bruker oppretter en tråd, så er det automatisk de alle andre det er noe gale med? Anonymkode: 471db...fda Nå svarer du jo selv som anonymbruker da så blir dumt at du klager på at jeg gjør det. Men det er nok ikke meg du snakker om. I vårt tilfelle så er det kun min mor som er bekymret. Ingen andre i min familie eller omgangskrets er eller har vært bekymret for mine barns sikkerhet og ve og vel. Men min mor har alltid vært sykelig opptatt av barnebarna sine, spesielt førstefødte. Hun har dermed også forskjellsbehandlet dem, noe hun såklart nekter for. Men hun har, og har heller aldri hatt, evne til å se egne feil og å lære av dem. Hun reflekterer aldri over ting hun har sagt eller gjort, men mener bastant at hun gjør riktig i alle tilfeller. Selv om når jeg konfronterer henne med det, så sier hun at neeeida hun tar jo feil hun også iblant.. Men når det kommer til stykket så har jeg aldri i mitt 36 år lange liv hørt henne si ordet beklager til en levende sjel. Hun prøver også å blande seg i alt som omhandler mine barn. Er også en selvutnevnt barneekspert og har sterke meninger om alt og alle. Og nåde dem som måtte si henne imot.. Er så lei hele dama. Hun opptrer med både arroganse og hovmod ovenfor meg spesielt. Nytter ikke å snakke med henne heller for hun nekter for alt jeg sier. Hun nekter også for ting jeg føler. Ja, jeg vet, det er helt på bærtur. Men sånn har det blitt. Ts Anonymkode: fa7e5...7b0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 15.27): Ja men hun mente hun hadde god grunn til å sende bv etter oss. Og det mener hun fortsatt. Så vi er jo livredde for å trå feil hver gang barna er i nærheten av henne. Det er enkelt å minske kontakten da vi bor et stykke unna hverandre men det største barnet er nå såpass stort at han ringer henne på telefonen på egen hånd. Eller hun ringer direkte til han. Men han ser jo ikke disse tingene i samme perspektiv som oss så han savner jo bestemoren sin. vanskelig.. ts Anonymkode: fa7e5...7b0 Vi kuttet svigermor når hun gjorde det. Noe hakkende gale med hele damen! Ikke bryr hun seg om de i det hele tatt heller! Skjønner ikke at du orker kontakt med hun i det hele tatt etter det der?? Stressende for deg ja, tenk på barna som lever oppi dette. De merner det og! Anonymkode: 44297...431
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 15.28): Hun høres jo ikke helt god ut? Er hun normal og frisk ellers? Anonymkode: 02d89...c37 Hun har ingen diagnose nei. Men jeg har mistenkt i mange år at noe ikke er som det skal. Hun har iallefall narsissistiske trekk, det er ganske sikkert. Uten at jeg skal diagnostisere henne for det har jeg ikke kompetanse til. Ts Anonymkode: fa7e5...7b0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 16.01): Det slår meg at når folk er såpass ustabile og kanskje manipulative, så bør barna informeres på et nivå som passer for alderen. Dersom din sønn har mer kontakt med bestemor enn dere andre, bør han få vite hvorfor dere andre velger å ha mindre kontakt. Kanskje også beskrive for ham at dere ønsker å begrense kontakt for å verne hans småsøsken. Det kommer an på hvor mottakelig eldstegutten er. Hvis dette er en genetisk betinget frontallappsproblematikk, kan det jo hende han har samme egenskaper som bestemoren, og da er det lost case. Har han egen evne til empati og refleksjon, derimot, kan det hende det kan lønne seg å forklare... Anonymkode: e9f19...1e3 Her forklarte vi barna på deres nivå. Svigermor meldte flere ganger Og fulgte etter de og spionerte. Var på skolen og prøvde å snakke med folk. Mannen og vi kuttet kontakten tvers! Men det andre barnet sitt sine barn som hun burde beskymre seg for hjelpet hun istedenfor! Så mye løgn og dritt det har vært med hun. Synd når du gjør alt for å få ett godt forhold så skal hun holde på sånn uten grunn! Heldigvis var bv greie og de så jo fort at dette var løgn. Og vi var ikke de første hun gjorde det med heller.Men er tungt når det står på. Når du vet du er en god mor og far og gjør alt det beste for barna dine. At noen vil deg så vondt. Og trist for barnebarna. Så desverre ingen utvei utenom å måtte fortelle barna det. Prøvde å unngå det,men hun var gal og prøvde å finne noe å ta de på Anonymkode: 44297...431
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 19.38): Her forklarte vi barna på deres nivå. Svigermor meldte flere ganger Og fulgte etter de og spionerte. Var på skolen og prøvde å snakke med folk. Mannen og vi kuttet kontakten tvers! Men det andre barnet sitt sine barn som hun burde beskymre seg for hjelpet hun istedenfor! Så mye løgn og dritt det har vært med hun. Synd når du gjør alt for å få ett godt forhold så skal hun holde på sånn uten grunn! Heldigvis var bv greie og de så jo fort at dette var løgn. Og vi var ikke de første hun gjorde det med heller.Men er tungt når det står på. Når du vet du er en god mor og far og gjør alt det beste for barna dine. At noen vil deg så vondt. Og trist for barnebarna. Så desverre ingen utvei utenom å måtte fortelle barna det. Prøvde å unngå det,men hun var gal og prøvde å finne noe å ta de på Anonymkode: 44297...431 Høres forferdelig ut:( skjønner ikke at de som holder på sånn har samvittighet til å være så ekle mot sine egne barn. Fatter det ikke Anonymkode: fa7e5...7b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå