AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg og min samboer har bodd sammen i 1 år, og han har nylig fått jobb offshore. Når han kommer hjem merker jeg at han irriterer meg mye, og jeg opplever det som mer slitsomt at han er hjemme enn når jeg er alene. Grunnen til dette er at jeg ofte må betale ting, skal vi på turer bruker vi alltid min bil, jeg må ta meg av rydding, vasking osv. Har tatt dette opp med han men han ser det ikke selv. Jeg vasker gulv, klær, bretter klær, henger de opp, støvsuger, vaske bad, skurer fliser, toalett, tørker støv, skifter på sengen. Han skylder på at han ikke er flink å vaske gulv eller bytte på sengen, at han aldri ser når det er skittent. Når jeg reiser meg for å begynne å vaske hopper han opp av sofaen å skal begynne å dra det jeg holder på med ut av hendene på meg, for da skal han plutselig gjøre det. Men da har jeg allerede brukt energien på å begynne vaskingen og kan like godt ta det selv. I tillegg er han begynt med å alltid skulle låne min bil til ting han skal. Bompengene og bensinen dobler seg derfor hver gang han er hjemme. I tillegg må vi alltid bruke min bil til andre ting også. Jeg har myyye mindre betalt enn han, men føler at det eneste som skjer når han kommer hjem er at jeg får dobbelt med vasking og dobbelt å betale. Hva kan jeg gjøre? Kjenner jeg er sykt lei og irritert nå Anonymkode: 6b3c3...5bd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og min samboer har bodd sammen i 1 år, og han har nylig fått jobb offshore. Når han kommer hjem merker jeg at han irriterer meg mye, og jeg opplever det som mer slitsomt at han er hjemme enn når jeg er alene. Grunnen til dette er at jeg ofte må betale ting, skal vi på turer bruker vi alltid min bil, jeg må ta meg av rydding, vasking osv. Har tatt dette opp med han men han ser det ikke selv. Jeg vasker gulv, klær, bretter klær, henger de opp, støvsuger, vaske bad, skurer fliser, toalett, tørker støv, skifter på sengen. Han skylder på at han ikke er flink å vaske gulv eller bytte på sengen, at han aldri ser når det er skittent. Når jeg reiser meg for å begynne å vaske hopper han opp av sofaen å skal begynne å dra det jeg holder på med ut av hendene på meg, for da skal han plutselig gjøre det. Men da har jeg allerede brukt energien på å begynne vaskingen og kan like godt ta det selv. I tillegg er han begynt med å alltid skulle låne min bil til ting han skal. Bompengene og bensinen dobler seg derfor hver gang han er hjemme. I tillegg må vi alltid bruke min bil til andre ting også. Jeg har myyye mindre betalt enn han, men føler at det eneste som skjer når han kommer hjem er at jeg får dobbelt med vasking og dobbelt å betale. Hva kan jeg gjøre? Kjenner jeg er sykt lei og irritert nå Anonymkode: 6b3c3...5bd Begynner navnet på R Anonymkode: ca9a1...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Hva med å si ifra om hvordan du føler det? Sett grenser og ikke la han låne bilen? Eller be om at han betaler om han skal låne. Anonymkode: b76f7...8d3 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Fortell meg hvor man finner slike kvinner som deg som man kan være sammen. Jeg vil også bo på 'hotell'. Anonymkode: 43a64...6e2 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Begynner navnet på R Anonymkode: ca9a1...7aa Nei, finnes nok dessverre flere som er slik. Anonymkode: 6b3c3...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Det med pengene er jo helt på trynet. Regner med at han tjener greit, da må han betale for seg. Jeg har også mann som jobber offshore. Det er fint når han drar, for da får jeg være litt alene og så er det kjempefint når han kommer hjem, for da har jeg savnet han ❤️ At du blir irritert når han kommer hjem... Er kanskje ikke så godt tegn. Hvordan taklet dere å være mye sammen før han begynte der ute? Anonymkode: 655a1...188 3
norw Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begynner navnet på R Anonymkode: ca9a1...7aa Tror det er F, han som opprinnelig er fra Moss og som ofte går i blågrå genser. 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å si ifra om hvordan du føler det? Sett grenser og ikke la han låne bilen? Eller be om at han betaler om han skal låne. Anonymkode: b76f7...8d3 Har sagt dette. Vi bor nesten midt i byen så det er jo veldig dyrt og når han driver å kjører i sentrum og lignende. Han sier han skal ta sin egen men så gidder han ikke siden jeg har ny bil og hans er veldig gammel Anonymkode: 6b3c3...5bd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har sagt dette. Vi bor nesten midt i byen så det er jo veldig dyrt og når han driver å kjører i sentrum og lignende. Han sier han skal ta sin egen men så gidder han ikke siden jeg har ny bil og hans er veldig gammel Anonymkode: 6b3c3...5bd Da gjemmer du nøklene! Helt utrolig at det er nødvendig, men gjør det. Anonymkode: 62632...292 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det med pengene er jo helt på trynet. Regner med at han tjener greit, da må han betale for seg. Jeg har også mann som jobber offshore. Det er fint når han drar, for da får jeg være litt alene og så er det kjempefint når han kommer hjem, for da har jeg savnet han ❤️ At du blir irritert når han kommer hjem... Er kanskje ikke så godt tegn. Hvordan taklet dere å være mye sammen før han begynte der ute? Anonymkode: 655a1...188 Det gikk i grunn fint, men vi har diskutert om slike ting før. Jeg jobber jo mandag - lørdag som regel så er ekstra irriterende når jeg vet han går hjemme og surrer.. Anonymkode: 6b3c3...5bd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Du må jo si klart og tydelig ifra! «Du får ikke låne min bil, det blir altfor dyrt for meg!». Og «I morgen er det fint om du kan skifte på senga og støvsuge mens jeg er på jobb». Hvis han ikke skjerper seg så hadde jeg vurdert om jeg hadde giddet. Anonymkode: 75370...55a 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Begynner navnet på R Anonymkode: ca9a1...7aa Bare slutt. Anonymkode: 55740...603 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 Jeg beklager altså men det der tror jeg ikke er ett forhold som vil fungere på sikt. Hadde en x som var mye det samme. Nåværende samboer deler jeg alt med. Inkl utgifter og husarbeid. Det er en drømmeverden i forhold Anonymkode: 9764b...b1f 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 Noe av dette kan du være med å endre på. Behandle han som et barn. Heng opp en slik kalender, og skriv ned de arbeidsoppgavene du forventer at han gjør mens han er hjemme, hver dag. Ex: Mandag: vaske bad Tirsdag: støvsuge og vaske gulv Onsdag: vakse klær Osv… Det krever litt av det, men mye mindre enn om du må gjøre alt selv. Og neste gang du får regning på bompenger ol. Send vippskrav til han for hans turer, samme når du fyller bensin, vippskrav for de ekstra utgiftene du har. Anonymkode: 01999...d95 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 "Når jeg reiser meg for å begynne å vaske hopper han opp av sofaen å skal begynne å dra det jeg holder på med ut av hendene på meg, for da skal han plutselig gjøre det. Men da har jeg allerede brukt energien på å begynne vaskingen og kan like godt ta det selv." Sette må du slutte med. La han ta det du skulle. Si "ok, jeg tenkte å vaske gulv og bytte sengetøy. Versegod!" Og så setter du deg igjen, eller gjør noe annet samtidig. Men å ikke la han hjelpe når han vil det blir for dumt, og du syr puter under ermene hans. ellers er jeg enig med de andre om bilen. Anonymkode: 9b812...893 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 Prøv med et NEI ! Og legg til , jeg er ikke moren din, hushjelpen din eller offshore-kokken ! Be han bruke sin egen bil Anonymkode: 15e05...bc6 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 Er jo bare å være tydelig og sette ned foten når det trengs! Skjønner ikke at folk sliter med bagateller som dette.. Anonymkode: 7e89c...55f 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 Her må du sette ned foten. Grunnen til at det er slik er fordi du tillater slik oppførsel, han ser at han kommer seg unna. Han får hushjelp, kokk, og får bruke bilen din som han ønsker uten konsekvenser? hvorfor vil han miste det da - rene luksus for han. Sett grenser. Ikke tillat han å bruke bilen din hvis du ikke vil, eller evt at han deler kostnadene. Snakk med han ang hushjelp og mer, og kanskje kom fram med kalenderordning. Du må vise at dette orker du ikke, og det må endring til om det skal fungere i sikt. Anonymkode: d2e4d...0a4 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 Prøv å få han med over på felles økonomi, så kan han betale inn mer til felles siden han tjener mer enn deg. Veldig rart at han insisterer på å bruke din bil. Det er vanskelig å vende en slapp mann, så all verdens med husarbeid kan du nok ikke forvente. Kanskje lage et kalendersystem hvor han får tildelt helt enkle oppgaver? På sikt tror jeg at jeg hadde funnet meg en annen. Det finnes faktisk menn der ute som gjør, til og med liker, husarbeid! Anonymkode: e222e...43c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 Her setter vi inn 50% av lønna på en felles regningskonto (Barnehage, hus, bil, matvarer, viaplay osv). Med han sin heftige lønn er det jo mer enn min, men det ser vi på som rettferdig. De første 2 dagene etter han kommer hjem lar jeg ham hente seg inn. Men så tar han i grunnen alt av rydding, vasking, handling og matlaging. Samt alt med barnet. Han sier det er en selvfølge siden jeg står med alt alene når han er ute. Aldri i verden om jeg hadde funnet meg i den oppførselen din holder på med, og ikke skjønner jeg hva han tenker med som syns det er greit 😔 Du sier klart i fra at det er UAKTUELT å ta din bil. Det er UAKTUELT at han bare ligger hjemme til pynt og irritasjon, og at hvis han fortsetter å ta ting for gitt vet han hvor døren er Anonymkode: 8713b...40e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå