Gå til innhold

Er hodet festet når man kjenner det som dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i starten av uke 38 nå. Har i flere uker hatt litt nedpress og stikkende smerter nå og da, uten at noe mer har skjedd. Det er ikke direkte vondt, bare en ubehagelig og «sprengende» følelse som kommer og går. Enkelte dager kjenner jeg ingenting.

På kontroll hos jordmor på fredag forrige uke fikk jeg bare beskjed om at «hodet ligger fint plassert nede» og at stikkingen jeg kjenner er hodet som beveger seg. Det samme sa en gynekolog uken før. Jeg glemte helt å spørre, men er dette tegn på at hodet er festet? Jeg er annengangs gravid og magen sank litt nedover nå for ca.2 uker siden. Er det at magen synker også synonymt med at at hodet synker lengre bed og fester seg? 

Anonymkode: a5f0f...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket ikke noe selv til at hodet festet seg, magen sank ikke og jeg kjente ikke noe forskjell, selv om jordmor sa hodet var festet.

Anonymkode: 5f28d...8cb

• Liker 1
Skrevet

Jordmor sa at hodet ikke hadde festet seg, så det hadde sikkert ikke det. Men de siste par ukene hadde jeg mindre bekkenløsningssmerter, så muligens at det hadde sunket ned og liksom stabilisert området litt`? Eller så var det bare fordi jeg da hadde gått ut i perm og ikke lenger presset meg på jobb.

Anonymkode: be760...19f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jordmor sa at hodet ikke hadde festet seg, så det hadde sikkert ikke det. Men de siste par ukene hadde jeg mindre bekkenløsningssmerter, så muligens at det hadde sunket ned og liksom stabilisert området litt`? Eller så var det bare fordi jeg da hadde gått ut i perm og ikke lenger presset meg på jobb.

Anonymkode: be760...19f

Godt mulig. Har selv slitt mye med bekkensmerter. Men det ble litt bedre etter at magen sank ned. Kiropraktoren min bekreftet at disse smertene ofte avtar når magen synker.

ts

Anonymkode: a5f0f...4e0

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hodet var nesten festet. På neste kontroll var det ikke festet i det hele tatt. På tredje kontroll fant vi ut at baby hadde snudd seg før andre kontroll, så var jo ikke noe hode som var festet i det hele tatt 😅 Vet at hodet festet seg med førstemann og merket ikke noen forskjell da. Med andre ble vel aldri hodet festet, noe som er helt vanlig blant andregangsfødende. 

Anonymkode: c95a6...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...